پارس ناز پورتال

گرانترین غذای دنیا با قیمت 600 میلیون تومان!! (عکس)

گرانترین غذای دنیا با قیمت 600 میلیون تومان!! (عکس)
یك سرآشپز بریتانیایی برای شام نوئل (كریسمس) منویی را پیشنهاد كرده كه گرانترین شام جهان است.  شاید بتوان آن را معجزه نوئل(كریسمس) نامید، در هر حال معجزه هم خرج دارد. به گزارش پارس ناز، بن اسپالدینگ سرآشپز بریتانیایی منویی شامی را برای شب نوئل پیشنهاد كرده كه گرانترین شام جهان محسوب می شود.قیمت این منو 153861 یورو معادل 203250 دلار است. در واقع، این منو شامل چهار غذا برای چهار نفر است.
 
 

سرآشپز رستوران “جان سالت” لندن هر یك از خوراكی های به كار رفته در این شام را با دقت زیادی انتخاب كرده است. به عنوان مثال قیمت خربزه های دسر بیش از 4000 دلار است.همچنین سركه بالزام 150 ساله به كار رفته قیمتش كمتر از 1675 دلار نیست.این شام پرهزینه انتقادهای بسیاری را در بریتانیا كه با بحران اقتصادی مواجه است و تدابیر ریاضتی را به مورد اجرا گذاشته برانگیخته است.
 
سرآشپز برای دفاع از خود می گوید: حرفی نیست كه قیمت این شام گران است اما 80 درصد درآمد حاصل از این شام صرف امور خیریه خواهد شد.مارسل نابیل كه آگهی این شام را در سایت خود منتشر كرده است، به نوبه خود تصریح می كند:‌ درست است كه ما در دوره بحران اقتصادی به سر می بریم و برخی پس از انتشار آگهی این شام به آن شاخ و برگ داده اند ، بنا براین برای دلخوشی آنها اعلام می كنم هنوز هیچ فردی برای این شام نام نویسی نكرده است.