پارس ناز پورتال

آموزش اتصال بی سیم تبلت به اینترنت!

آموزش اتصال بی سیم تبلت به اینترنت!

 

تبلت ها موجوداتی هستند كه میانه خوبی با كابل ندارند و دوست دارند همه كارهایشان را به صورت بی سیم و بدون نیاز به كابل انجام دهند. از جمله این كارها اتصال به اینترنت یا شبكه است. شما نمی توانید تبلت ها را با كابل شبكه به اینترنت وصل كنید. بنابراین نیاز دارید كه تنظیمات و قابلیت های بی سیم تبلت خود را كشف كرده و روی آن ها تسلط داشته باشید؛ همان چیزی كه این مقاله می خواهد به شما آموزش بدهد. فقط باید یك نكته را مد نظر داشته باشید. مدل های مختلف تبلت از سیستم عامل ها و رابط های كاربری گرافیكی مختلفی استفاده می كنند و به همین خاطر برخی اوقات مراحل گام به گام راه اندازی اتصالات بی سیم كمی با چیزی كه ما می گوییم متفاوت می شود و اینجا است كه باید از هوش خودتان كمك بگیرید. اما زیاد نگران نباشید؛ زیرا مراحل كلی برای همه تبلت ها یكسان است.

تبلت های اندرویدی
اگر یك
تبلت اندرویدی دارید، برای دسترسی به تنظیمات وای فای (Wi-Fi) دستگاه آیكون Settings صفحه نمایش اصلی را لمس كنید یا از بخش برنامك ها Settings را انتخاب کنید. مرحله بعدی انتخاب كردن گزینه Wireless & Network و به دنبال آن انتخاب Wi-Fi است. اگر دارید از اندروید 4 استفاده می كنید، باید وضعیت بخش وای فای را به حالت ON یا فعال در بیاورید. وقتی وارد تنظیمات وای فای شدید، باید فهرستی از شبكه های بی سیم فعال اطراف را مشاهده كنید. اگر بعد از نام هر شبكه یك علامت قفل مشاهده می كنید، یعنی باید برای اتصال به آن ها رمز عبور شبكه بی سیم را داشته باشید. برای اتصال به یك شبكه خاص كافی است روی نام آن ضربه بزنید و در صورت نیاز رمز عبور را وارد كنید. اكنون باید به شبكه بی سیم مورد نظرتان متصل باشید و اگر اینترنت در آن به اشتراك گذاشته شده است، از اینترنت استفاده كنید و لذت یك اتصال بی سیم واقعی را بچشید.

می توانید تنظیمات وای فای تبلت را به حالت خودكار قرار دهید تا پس از هر بار روشن شدن شبكه بی سیم مورد نظر را پیدا كرده و به آن متصل شود (شكل 1). برای این كار در همان بخش تنظیمات وای فای روی گزینه Add Network ضربه بزنید و نام شبكه یا همان SSID آن را وارد کنید و كلید Save را بزنید. اگر برعكس نمی خواهید تبلت شما به طور خودكار و طولانی مدت به شبكه بی سیم متصل باشد و باتری مصرف كند، از بخش تنظیمات وای فای نام شبكه را انتخاب كنید و گزینه Forget را در باكس ظاهر شده انتخاب کنید تا این طوری در هر زمان كه نیاز داشتید با وارد كردن رمز عبور به شبكه متصل شوید.

آموزش اتصال بی سیم تبلت به اینترنت!

تبلت های iPad
كاربران تبلت های اپل مسیر ساده تری برای اتصال به شبكه های بی سیم پیش رو دارند. كافی است برنامك Settings را انتخاب و روی گزینه Wi-Fi كلیك نمایند. اگر وای فای خاموش است، روی آیكون On/Off ضربه بزنید تا روی وضعیت ON قرار گیرد. iPad به طور خودكار شروع به گشتن برای شبكه های بی سیم نزدیك خود خواهد كرد و فهرستی از آن ها را به شما نمایش می دهد(شكل 2). روی نام شبكه مورد نظرتان ضربه بزنید و اگر رمز عبور درخواست كرد، آن را وارد کنید. اگر iPad به شبكه بی سیم متصل شده باشد، آیكون شبكه روی صفحه نمایش آبی رنگ خواهد شد. یك قابلیت دیگر روی iPad مشاهده قدرت سیگنال های دریافتی از شبكه بی سیم است. این قابلیت در منوی Wi-Fi قرار دارد. براساس این قابلیت می توانید نزدیك ترین و پرقدرت ترین شبكه را انتخاب و به آن متصل شوید.

آموزش اتصال بی سیم تبلت به اینترنت!

تبلت های بلك بری
روی تبلت هایی كه سیستم عامل بلك بری نصب شده است، برای دستیابی به تنظیمات شبكه های بی سیم می توان به علامت Wi-Fi در نوار وضعیت (Status Bar) رفت. باقی مراحل مانند تبلت های دیگر است: شبكه خود را انتخاب و رمز عبور را وارد کنید و كلید Connect را ضربه بزنید. در هنگامی كه شبكه های بی سیم موجود فهرست می شوند، می توانید اطلاعاتی درباره وضعیت امنیت آن ها و پروتكلی كه استفاده شده است، به دست آورید (شكل 3).

آموزش اتصال بی سیم تبلت به اینترنت!

چرا باید به وای فای متصل شویم؟
یك روز داشتم برای دوستی آموزش می دادم كه چگونه تبلت خود را به شبكه بی سیم خانه شان وصل كند و از اینترنت استفاده کند و چه تنظیماتی در این بخش وجود دارد. بعد از این كه كلی صحبت و در باب خوبی وای فای سخنرانی كردم، خیلی ساده گفت «اصلاً چرا باید به شبكه بی سیم وصل شوم؟» من از این سؤال متعجب شدم و با خودم گفتم یعنی كاربری هست كه یك دستگاه تبلت خریده باشد و نداند چرا باید به اینترنت یا شبكه بی سیم وصل شود؟ اما برخلاف تصورم وجود داشت و ممكن است تعداد آن ها كم هم نباشد. پس اجازه بدهید مقاله را با دلایل استفاده از اینترنت روی تبلت ها تمام كنیم.

اگر یك دستگاه تبلت به اینترنت متصل باشد (برای اتصال به اینترنت باید به شبكه بی سیم متصل باشد)، كاربر خوش اقبال این دستگاه تبلت می تواند به راحتی وبگردی كند، ایمیل های خود را چك كرده و جواب بدهد، اخبار و فیدهای جدید سایت ها را مرور کند، وضعیت آب وهوا و میزان دما را بررسی كند و روی صفحه نمایش نشان بدهد، وضعیت جغرافیایی خود روی گوگل مپ یا هر نقشه دیگر را مشخص كند و نزدیك ترین مكان های بزرگ عمومی را نسبت به خود دریافت کند، اسناد و فایل های خود را آپلود یا دانلود کند و در نهایت چه چیزی بهتر از این كه می تواند به صورت آنلاین فیلم تماشا كرده یا موسیقی گوش كند. البته این قابلیت آخر هنوز در ایران به خوبی جوابگو نیست و باید از اینترنت پرسرعت استفاده كنید. این نكته یادم رفت كه برای نصب و دانلود یك برنامك جدید روی تبلت هم به اینترنت نیاز دارید.

 

 

مشخصات فنی سامسونگ Galaxy S III + عکس