پارس ناز پورتال

پوست جذاب ، با زیر سازی آرایش

پوست جذاب ، با زیر سازی آرایش
 
استفاده از تونیکهای پوست، پوست را تازه میکند و با از بین بردن باقی ماندهای چربی از روی پوست کار تمیز کردن پوست را انجام میدهند .ارزانترین جوان کننده این است که خیلی ساده صورت خود را زیر آب سرد بگیرید . بطورکلی تونیکهای پوست از عصاره گیاهان علفی، گلها،سرکه، گلاب و… تشکیل شده است این تونیکها برای پوست خشک یا معمولی مناسب هستند .

 یکی از تونیکهای مشهوری که به وسیله گلاب تهیه میشود تونیک گلاب و نارون کوهی است برای ساخت این لوسیون خیلی ساده ۴/۳ فنجان گلاب را با ۴/۱ فنجان نارون کوهی مخلوط کنید . اگر دارای پوستی چرب هستید میتوانید نسبت ترکیبات را برابر بگیرید.

 

 تونیک بعدی مربوط به سرکه است چون سرکه ماند پوست حالت اسیدی دارد برای پوست بسیار مطلوب میباشد. یک قسمت سرکه سیب رقیق را با هشت قسمت آب مخلوط کنید و یک بطری از ان را در حمام بگذارید و در آخرین مرحله شستشو بکار برید .

 
 
 
این ماده خارش پوست را برطرف میکند و حالت جمع شدگی پوست که گاهی بعد از استحمام رخ میدهد برطرف میکند.


 ماسک سفیده تخم مرغ شاید یکی از بهترین جوان کنندهای پوست باشد که استفاده زیادی هم دارد . برای استفاده یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ را بر روی صورت خود پخش کنید و یا قبل از استفاده آن را به هم بزنید تا به صورت کف درامده بعد استفاده کنید و پس از ده تا بیست دقیقه آن را بشویید .
 
 
 
این ماسک پوست سفت کرده و چین و چروک را به طور موقت صاف میکند . به دلیل خاصیت سفت کنندگی که دارد برای پوستهای چرب مناسب است . اگر دارای پوست خشک هستید یک قاشق غذا خوری روغن گیاهی یا عسل به ان بیافزایید یا از ماسک زرده تخم مرغ استفاده کنید.
 

از یك عدد خیار به همراه كمی آب هندوانه یا چند حبه انگور و مقداری آرد سیب زمینی برای تهیه و سفت شدن ماسك استفاده می كنیم . ماسك كه آماده شد آن را به صورت لایه ای نازك روی صورت و گردن قرار می دهیم و برای جلوگیری از ریزش آن ، گاز استریل را روی ماسك قرار می دهیم ، ماسك را یك ربع گذاشته و بعد بر می داریم . باقی مانده ی آن را با پنبه ی مرطوب و یا آب نیم گرم پاك می كنیم و با پنبه ی آغشته به لوسیون به طور كامل ماسك را پاك می كنیم .

 
 

حالا روی پوستی كه به خوبی پاك شده ، كرم مرطوب كننده ی متناسب با پوست را زده و با حركت نوك انگشتان كرم را وارد پوست می كنیم نیم ساعت صبر می كنیم و آرایش را شروع می نماییم .