پارس ناز پورتال

رژیم لاغری – آب کردن شکم در ۶ هفته

مجموعه : رژیم و تغذیه
رژیم لاغری – آب کردن شکم در ۶ هفته
 

تعجب نکنید واقعا میتوانید ظرف ۶ هفته چربی‌هاي شکمتان را آب کنید بـه شرط آنکه مطالب ذکر شده در زیر را کاملا مطالعه کرده و مو بـه مو رعایت کنید. پس اگر بـه سلامتی بدن و زیبایی آن اهمیت میدهید این مطلب را بخوانید تصمیم جدی بگیرید و از همین فردا شروع کنید تا بـه نتیجه دلخواهتان برسید.

در بیشتر آقایان و خانم‌هایي کـه مشکل چربی شکم دارند، یک باور نادرست مشترک وجوددارد و آن باور این اسـت کـه فکر می کنند برای از بین بردن چربی‌هاي شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط بـه این نواحی را انجام دهند در حالی کـه کاملاً اشتباه اسـت. شـما برای از بین بردن چربی‌هاي شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت ، تردمیل و…

البته انجام ورزش‌هاي شکم نیز لازم اسـت اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی‌هاي شکم باید ۳ کار را هم زمان انجام داد کـه در ادامه این پست بیشتر آنها را توضیح می دهیم.

شرط اول: رژیم غذایی

هرگاه اسم رژیم می‌آید ممکن اسـت در ابتدا چیز سختی بنظر برسد در صورتی کـه اصلا آن گونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست کـه کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه دراین برنامه ۶ هفته‌اي برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این ۶ هفته انجام دهید:

اول: سرخ کردنی و روغن رابه مدت ۶ هفته فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌اي مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و… را در حد توان بـه حداقل رسانده و مصرف آب رابه حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

شرط دوم: ورزش هوازی

ورزش‌هاي هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی‌هاي بدن می شوند. مـا دراین برنامه ۶ هفته‌اي بیشتر نیازمند اثرات چربی‌سوزی آنها هستیم.

دراین ۶ هفته کافی اسـت شـما حداقل هفته‌اي ۵ روز بـه مدت یک ساعت ورزش‌هاي هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار اسـت از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یک‌بار مقدار آنرا ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا بـه روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌هاي هوازی بـه منظور چربی‌سوزی دراین برنامه ۶ هفته‌اي می توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هایي کـه کارایی بهتری برای چربی‌سوزی شـما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت.

شرط سوم: تمرینات شکم

هدف این قسمت از برنامه این اسـت کـه عضلات شکم شـما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابر این وقتی چربی‌هاي شکم شـما «توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی» آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا میشوند و این همان چیزی اسـت کـه بـه نام عضلات ۶ تکه اي شکم یا Six Packs نامیده میشود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته‌اي ۴ نوبت ودر هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

۱- دراز و نشست: روی زمین بـه پشت دراز بکشید در حالی کـه دست‌هایتان پشت سر اسـت، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید کـه آرنج‌تان بـه زانوهایتان کـه خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت ودر هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

۲- پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دستها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه بـه دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

۳-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده بـه پشت پاهایتان رابه صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی کـه استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس بـه آرامی پاها رابه موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت ودر هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

با انجام دقیق برنامه‌هاي بالا مطمئن باشید کـه ظرف ۶ هفته و چـه بسا کمتر، چربی‌هاي شکم رابه میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع رابه وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد.

شاید تعداد زیادی از شـما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان بیشتر از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی کـه اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی اسـت تا زیبایی. اگر شـما چربی‌هایتان را از بین نبرید رفته‌رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن انها سخت‌تر می شود بلکه خطر ابتلا بـه بیماری‌هاي زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و… در شـما افزایش می یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده بـه خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا بـه نتیجه برسید.

 

منبع: ایرانیان