پارس ناز پورتال

نکاتی برای همسرداری موفق

نکاتی برای همسرداری موفق

 1- ازدواج خود را مامن و سر پناه امنی قرار دهید تا در آن زخم های خود را التیام بخشید . به معشوق خود تکیه کنید و بگذارید که او نیز به شما تکیه کند تا بدین وسیله زخم های او نیز التیام یابد

2- معجون عشق:توجه ، محبت ،قدر دانی،3بار در روز هر بار 3دقیقه از معجون عشق به معشوق خود بخورانید تا قلب و روح او را سیراب کنید، سپس ببینید که چگونه مقابل دیدگان شما از خوشحالی ،رضایت و احساس خوشبختی خواهد درخشید.

3- از روی انتخاب و برخاسته از میل و رضایت ، عشق بورزید نه از سر اجبار و اصرار . فقط با این شرایط است که عشق ورزیدن به تجربه ای رضایت بخش و ارضا کننده تبدیل خواهد شد. گاهی اوقات "نه" گفتن همان گوش دادن به ندای کوچک درونی خودتان و برآوردن آن است.

4- بگذارید کسانی که دوستشان دارید بفهمند چقدر به آنها عشق می ورزید. هرگز این حقیقت را از آنها مخفی نکنید . هرگز کلمات محبت آمیز خود را برای آینده ای دور" پس انداز" نکنید.هیچ گاه عشق ورزیدن را به تعویق نیندازید و هرگز آنان را که دوستشان دارید ترک نکنید .

5- هرگز برای عشق ورزیدن منتظر لحظات خاص نشوید . از لحظه لحظه ی زندگیتان به منظور عشق ورزیدن ، آن هم با تمام وجود و از اعماق قلب خود استفاده کنید و بهره جویید .

6- هر روز سه بار و هر بار برای مدتی ،به همسر خود عشق بورزید . خواهید دید که در طول روز ، همواره به یاد همسرتان خواهید بود . و در خود جاذبه ی بیش تری نسبت به او احساس خواهید کرد . به طوری که در انتظار عشق ورزیدن  بعدی سر از پا نخواهید شناخت .

7- عشق و نیاز به معشوق را آتشی ببینید که به خرمن جانتان افتاده است . هر بار که به معشوق خود عشق می ورزید تصور کنید این عشق با حرارت و نیاز از دست شما به بدن او منتقل می شود و جسم و جانش را به لذت و سرور مشتعل می نماید و قلب و روحش را با شعف و شادمانی سیراب می کند.

8- دست کم هفته ای یکبار ، اوقاتی را به تخلیه و حل و فصل تنش های روحی و احساسی تولید شده میان خود و معشوقتان اختصاص دهید . سپس تمامی حقیقت را در مورد احساساتتان با او در میان بگذارید . هر آنچه از رفتار و گفتار او را که تمام و کمال هضم و جذب نکرده اید، دوباره مطرح بکنید و به احساسات او نیز در این باره گوش فرا دهید.

 9- از اهداف روحی و احساسی ای که در ازدواج خود تعقیب می کنید لیستی تهیه کرده و آن ها را با نامزد/همسر خود در میان بگذارید . آرمان هایی را که ازدواج خود به دنبال تحققشان هستید حتما" به اطلاع او برسانید .

10- هنگامی که احساس می کنید در مقابل احساسات نامزد/همسرتان جبهه گرفته اید یا در مقابل آن ها از خود مقاومت نشان می دهید ، لحظه ای بایستید و درنگ کنید . سپس از خودتان بپرسید : آیا او هم با احساسات خود به چیزی اشاره نکرده است که من از روبرو شدن و کنار آمدن با آن سرباز می زنم .

11- با دیدگان خود به معشوق خود عشق بورزید . بیاموزید که چگونه آگاهانه و با هوشیاری به دنبال زیبایی های او بگردید و شکوه ،اعجاز و ظرافت های واقعی و طبیعیش را دریابید .

12- با نگاه کردن به همسر خود او را بستایید و تحسین کنید . با صحبت کردن به همسر خود عشق بورزید و او را شریک زندگی خود در تمامی لحظات بدانید.

13- به چشمان معشوق چنان خیره شوید که گویی نقطه ای ماورای چهره ی جسمانی او را می بینید. با چشم جان خود ، فراتر از جسم فیزیکی معشوق را نظاره کنید تا ماهیت و جوهره ی ذاتی و حقیقی او را ببینید و خویشتن حقیقیش را همان گونه که هست ،دریابید. سپس چشمتان حقایق روشنی را خواهد دید که واژگان هرگز یارای آموختن آن ها را به شما نخواهند داشت . آری فقط در این هنگام است که تمامی حقیقت را ئر مورد او احساس خواهید کرد .

14- هنگامی که نامزد /همسرتان عصبانی و خشمگین می شود او را کودک آزرده و رنجیده ای ببینید که نمی داند چگونه تقاضای همیاری ،آرامش و همدلی کند . این عمل به شما کمک خواهد کرد تا با خشم و عصبانیت از خود واکنش نشان ندهید بلکه با عشق ورزی و پذیرش به او پاسخ دهید .

15- به هنگام عشق ورزیدن،احساسات و عواطف خود را نیز با معشوق قسمت کنید.درونیات خود را با او در میان بگذارید. احساسات خود را به او نشان دهید.هم چنین خواسته ها و نیازهایتان،عمیق ترین احساسات قلبی و نیز عشق خود را با تمامی عمق و وسعت آن به او ابراز کنید.

16- با معشوق به گونه ای رفتار کنید که گویی طفل تازه تولد یافته ای است : شکننده و آسیب پذیر . به جز دوستان ،حامیان و زوج هایی که با عشق متقابل با یکدیگر رفتار می کنند ، شخص دیگری را به اطراف او راه ندهید . درست همان گونه که به جز دوستداران و خیر خواهان کودک تازه تولد یافته تان ، حضور کسی دیگر را پیرامون او تحمل نمی کنید.

17- قلب و روح معشوق را با کلمات و واژه های محبت آمیز و عاشقانه سیراب سازید . جز عشق و محبت و صفا چیز دیگری را به پای او نریزید .

18- هنگامی که با همسر خود صحبت می کنید به جز عشق او از چیزهای دیگر چشم پوشی کنید . با تمام وجود عشق بورزید و بگذارید زندگی شما سراسر عشق و محبت شود .

19- هنگامی که در روابط خود با نامزد / همسرتان با مشکلی مواجه شدید هرگز به روابط عشقی نامشروع پناه نبرید . اگر نسبت به چنین روابطی احساس نیاز می کنید آن را هشداری دال بر این بدانید که ازدواجتان با مشکل روبه رو شده است . از انرژی های خود برای بهبود بخشیدن و یا تکامل ازدواجتان استفاده کنید .

20- ارتباط بیشتری میان خود و معشوقتان برقرار کنید، آن هم نه فقط بین بدن هایتان بلکه میان افکار، قلب ها و روح هایتان . هر چه ارتباط میان خود را قوی تر و عمیق تر سازید بافت ازدواجتان نیز استحکام و دوام بیشتری خواهد یافت .

21- هنگامی که با همسر خود ، روابط زناشویی دارید آن را بزرگداشت و گرامی داشت زندگی و ازدواجتان ببینید و از نیروی آن برای تحکیم این ازدواج استفاده کنید . با این روش می توانید لذت جسمانی صرف را به وجد ، شعف و سرور فیزیکی – جسمانی و نیز احساسی _ عاطفی بدل نمایید .

22- جرات و شهامت روحی آن را داشته9 باشید که معشوقتان را با تمام وجود دوست بدارید و به او عشق بورزید . او را به درون خود راه دهید و اجازه دهید تا تمامی قسمت های وجودی شما را تمام و کمال – همان گونه که هستید – ببیند : توانمندی ها و ضعف ها ، امید ها و یاس ها ، آرزوها و ترس ها ، "بالغ " توانمند و آگاه و نیز کودک ترسیده و تنهایتان را .

23- هرگاه خواستید جوهره و ماهیت اصلی عشق را با تمام ژرفایش احساس کنید از همسر خود بخواهید صمیمانه شما را دوست بدارد و عشق بورزید تا ارتباط محبت آمیزتان را دوباره باز یابید .

24-  خواسته ها و نیاز های خود را گرامی و محترم بشمارید . این نیاز ها و خواسته های تان هستند که به شما فرم انسانی و نیز احساس سر زندگی و زنده بودن می دهند . هر چه بیش تر با نیاز ها و خواسته های طبیعی خود در تماس باشید و آن ها را ابراز کنید ، عشق ، شور ، حرارت ، رضایت و غنای بیش تری را در روابط خود تجربه خواهید کرد .

25- بیاموزید جز حقیقت ، چیزی به معشوق خود نگویید . این حقیقت محض ، کامل و بی کم و کاست است که تنها روزنه ی امید ازدواجتان به شمار می رود . حقیقت ، شما را آزاد خواهد ساخت و آزادی نیز به شما این امکان را خواهد داد تا سبکبالانه عاشق شوید و عاشق نیز بمانید .

26-  جادو و اعجاز عشق را چنان میان خود و همسرتان زنده نگه دارید که گویی ، دارای یک ماجرای عشقی همیشگی با او هستید !

27- تمامی سعی و تلاش خود را بکار گیرید تا هر گونه احساسات و عواطف منفی را میان خود و نامزد / همسرتان برطرف کنید . چنان چه این احساسات را حل و فصل نکنید آن را به ارتباط زناشویی بعدی خود نیز انتقال خواهید داد .

28- ازدواج رمانتیک خود را به خدا یا نیرویی برتر بسپارید تا آن را از گزند حوادث و بلاها محفوظ بدارید و به خود نیرو بخشید . همانا این گرامی داشت و بزرگداشت منبع و سرچشمه ی عشقی است که در یکدیگر یافته اید . این همان طلب کردن روشنی و بصیرتی است که برای گسترش و رشد مستمر این هدیه و موهبت الهی بدان نیاز دارید .

29- هنگامی که شما و معشوق در راه عشق خود با مشکلات و سختی هایی روه رو شدید به یاد بیاورید که شما و او به دلایلی همسفر شده اید . فقط برخاسته از این حس عمیق باز شناختن و به یاد آوردن است که می توانید خشم و انزجار خود را هر چه سریع تر تخلیه کرده ،رنجش و آزردگی را پشت سر گذاشته و به بخشش و عشق برسید . سپس دوباره خواهید توانست پیوند جاودانه ی خود را که همواره در زیر این گونه احساسات مدفون بوده ،باز یابید .

30-  عشق ورزیدن را انتخاب کنید . عشق خود را ابراز و آن را با دیگران قسمت کنید . عشق تان را پنهان نکنید بلکه آشکار و روشن نشانش دهید . منتظر نمانید که احساسی تند و آتشین از عشق بر شما چیره شود تا در نهایت اقدامی صورت دهید . بدانید که با برگزیدن عشق ، نه فقط معشوق را خرسند و خوشحال خواهید ساخت بلکه عشق خود را نیز با قوت و عمق بیش تری احساس خواهید کرد و شادی و شادمانی را برای خود به ارمغان خواهید آورد .

31- هنگامی که به دیدگان معشوق خیره می شوید به خود اجازه دهید تا مانع ها ، فاصله ها و جدایی ها را زیر پا گذاشته و در نورید تا پس در یک لحظه ، روح شما و معشوق یکدیگر را لمس کنند .

 32- کودک ترسیده و آسیب پذیر درون همسرتان را شناسایی کنید . آمال و آرزوهای او را باز شناسید ، عطش خواستن او را سیراب کنید … خوبی های روح او را دریابید … حال ، باز هم ژرف تر بنگرید و به دنبال عشق بگردید . معشوق را نمودی کامل ، خالص و بی عیب و نقص از عشق ببینید .

33- توانایی و قابلیت عشق ورزیدن ، بزرگ ترین موهبتی است که در اختیار دارید . اعجاز حیات و زندگانی را با جشن گرفتن لحظه به لحظه ی آن ، بزرگ و گرامی بدارید . موهبت عشق را با عاشق بودن و " الگو " و "مظهر" عشق بودن ارج نهید و گرامی بدارید .

34- برای بروز و ظهور خلاقیت های خود ، فعالیت های خلاق و رضایت بخش مناسبی بیابید تا ازدواجتان به صورت تنها منبع و یگانه تکیه گاه انرژی های خلاق شما در نیاید .

35- هرگز سعی نکنید خود را در مقابل معشوق تحقیر کنید و یا کوچک و ناچیز جلوه دهید . چنان چه قسمتی از بخش های وجودی خود را دوست ندارید یا نمی پسندید ، آن را تغییر دهید . سپس هنگامی که از شما تعریف یا تمجید می کنند به گفتن "متشکرم" اکتفا کنید و هرگز برای تعدیل یا بی اهمیت جلوه دادن نکات مثبت و توانایی های خود چیزی نگویید .

36- خود را متعهد سازید تا بیاموزید آن گونه که معشوق به راستی استحقاق آن را دارد به او عشق بورزید . از او بپرسید : "چگونه می توانم تو را بیش تر دوست داشته باشم ؟" ، "چگونه می توانم این احساس را به تو منتقل کنم که بسیار دوست داشتنی هستی ؟ "

37- حتما" درباره ی تمامی آن چه شما را ناراحت می کند یا عصبانی کرده با نامزد / همسر خود صحبت کنید .

38- به خود اجازه دهید عشق ورزیدن را بیاموزید . هر آنچه را در باب عشق وجود دارد بشنوید ، بخوانید و یاد بگیرید . هرگز فرض نکنید که در مکتب عشق "همه چیز دان " هستید .