پارس ناز پورتال

دسترسی به دسكتاپ در حالت full screen

دسترسی به دسكتاپ در حالت full screen


یكی از تغییرات عمده‌ای كه در ویندوز 8 به چشم می‌خورد، صفحه شروع است. این صفحه به دلایل بسیاری در این نسخه از ویندوز طراحی شده است اما مدت زمانی طول می‌كشد تا كاربران به آن عادت كنند و براحتی به استفاده از آن بپردازند. یكی از مشكلاتی كه بسیاری از كاربران با این تغییر احساس می‌كنند، دسترسی دشوار به صفحه دسكتاپ است و این دسترسی زمانی دشوارتر می‌شود كه نرم‌افزاری را به حالت تمام‌صفحه اجرا كرده باشید و در یك لحظه بخواهید مستقیما به دسكتاپ دسترسی داشته باشید.
 
اگر این مشكل برای شما هم بارها تكرار شده است و به‌دنبال راه‌حلی برای رفع آن هستید، پیشنهاد می‌كنیم یكی از سه روش زیر را مورد استفاده قرار دهید:

1‌ـ‌ یكی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به دسكتاپ، فشار دادن كلید windows از روی صفحه‌كلید است. با انجام این كار صفحه نرم‌افزار فعال، كمینه شده و صفحه شروع ویندوز نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید با كلیك روی كاشی desktop، به آن دسترسی داشته باشید.

2‌ـ‌ روش دیگری كه می‌تواند دسترسی به دسكتاپ را برای شما فراهم سازد، فشار دادن همزمان كلیدهای Alt + tab از روی صفحه‌كلید است. پس از انتخاب این كلیدها می‌توانید با هر بار فشار دادن كلیك Tab، میان پنجره‌های فعال حركت كنید تا زمانی كه به Desktop برسید. هنگامی كه این گزینه انتخاب شد، كلیدها را رها كرده و از دسكتاپ استفاده كنید.

3‌ـ‌ روش سوم برای دسترسی سریع به دسكتاپ نیز انتخاب همزمان كلیدهای Windows + Tab است. با انتخاب همزمان این كلیدها، تصاویر بندانگشتی نرم‌افزارهای فعال به‌نمایش درآمده و می‌توانید با هربار فشار دادن و رها‌كردن كلید Alt میان آنها حركت كنید. در نهایت روی گزینه Desktop هر دو كلید را رها كرده و به استفاده از دسكتاپ بپردازید.
منبع: سایت ترفندستان