پارس ناز پورتال

چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟

چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟

همیشه ممکن است در جایی که هیچ یک از داروهای ساخت دست بشر عمل نمی کند، داروی گیاهی کاملاً موثر واقع شود.

علت جوشهای صورت، عدم تعادل چربی سطح آن می باشد. برای متعادل کردن چربی پوست صورت باید از خوردن چربیهایی که دمای ذوب آنها بیش از 37 درجۀ سانتیگراد است پرهیز کرد و بیشتر از روغنهای مایع استفاده نمود. همین طور برای کاهش جوشهای صورت و بدن از خوردن قند و شکر سفید اجتناب کنید. نوجوانان و جوانانی که از جوشهای صورت خود ناراحت هستند باید از خوردن شیرینی های تازه و خامه دار اجتناب کنند. توصیه می شود که روی غذاهای چرب کمی دارچین بپاشید تا چربی آن را ببرد.

دانستن خوردن خیساندۀ برگ هلو و زردآلو برای زیبایی و شفافیت پوست بسیار مناسب است. خوردن عرق کاسنی و کاهو نیز کبد را صاف کرده و پوست را خوب می کند.

اگر در شهرهای بزرگ که هوای آلوده دارند مانند تهران زندگی می کنید، خوردن یک لیوان شیر به صورت روزانه برای شما ضروری است زیرا یکی از عوامل آلودگی هوا سرب می باشد که با خوردن شیر جلوی عوارض آن گرفته می شود.

ریشۀ گیاه بابا آدم بعد از کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است. بابا آدم یک گیاه خودرو می باشد که در اکثر بیابان های ایران می روید. جوشاندۀ برگ آن قند خون را پایین می آورد و ریشۀ آن خون را پاک و کبد را اصلاح می کند. دقت کنید که این جوشانده نباید با عرق کاسنی مخلوط و خورده شود زیرا اگر با هم مصرف شوند، اثر یکدیگر را خنثی می کنند. اما می توان در دو زمان مختلف در طول روز از این دو داروی گیاهی استفاده نمود.

ترش کردن پوست: میکروب های هوازی که از راه هوا روی پوست می نشینند و باعث ایجاد جوش می شوند، از ترشی خوششان نمی آید و تنها در محیط قلیایی رشد می کنند. برای این منظور پوست انسان مادۀ ترشی را ترشح می کند تا از بروز جوش جلوگیری شود، اما گاهی اوقات در اثر چربی و یا خشکی بیش از حد پوست، این ماده کمتر ترشح شده و پوست دچار مشکل می شود. در این زمان باید به ترش کردن پوست کمک نمود. زمانی که بخواهید پوست را ترش کنید، از قلیایی کردن آن با صابون اجتناب کرده و به جای آن صورت را با آب ماست ترش و سدر بشویید.

 
حتی شستن با آب گرم و بدون صابون بهتر از استفاده از صابونهای قلیایی می باشد. شستن با دیگر مواد طبیعی ترش مانند آب لیمو نیز مناسب و مفید است به شرطی که آن را رقیق کنید تا پوست را تحریک نکند. شستن پوست با شیر مانده و ترشیده نیز بسیار مفید می باشد. می توانید شیر ترش و یا آب ماست ترش را با کمی عسل مخلوط کرده و مانند ماسک زیبایی روی تمامی قسمتهای پوست خود بگذارید. پس از اینکه خشک شد، حدود 15 دقیقه آن را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید.