پارس ناز پورتال

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی ، اگر چرخی در فروشگاه های دانلود اپلیکیشن های موبایلی بزنید با انبوهی از بازی های جورواجور روبرو می شوید؛ بازی هایی که تعداد معدودی از آنها محبوبیت جهانی دارند و تعدادی نیز شناخته شده و پرطرفدار هستند اما بقیه بازی ها در اجرا و عمل، موفق از آب درنیامده اند و در دریایی از اپلیکیشن ها و بازی های موبایلی به چشم نمی آیند.

 

تا حالا از خود پرسیده اید که چرا عنوانی مثل Angry Birds می گیرد و به یک برند میلیونی تبدیل می شود؟ یا چه فکری پشت Cut the Rope یا Temple Run خوابیده که حساب این بازی ها را از ده ها بازی مشابه جدا می کند؟

 

Clash of Clans بازی موبایلی است که حسابی پدیده شده و خیلی ها را شب و روز پای تبلت ها و گوشی های هوشمند سرگرم خود کرده است. با هم فرمول موفقیت این بازی موبایلی اعتیادآور را مرور می کنیم.

 

01- حرفه ای ها و آماتورها در یک جا

شکل و شمایل ابتدایی CoC خیلی کارتونی تر و بچگانه تر از اینی بود که حالا می بینید و این بازی موبایلی اعتیادآور چندین و چند بار پوست انداخت تا به ظاهر کنونی رسید.

 

لاس لوهنتو، طراح ارشد بازی در توضیح تغییر و تحولات CoC می گوید: «به فکرمان رسید که ظاهر کارتونی احتمالا با ذائقه بازیکنان حرفه ای جور درنمی آید چرا که در گام نخست، یک بازی بیش از حد بچگانه طراحی کرده بودیم. بنابراین مهم پیدا کردن نقطه ای از تعادل بود تا هم آماتورها را با خود همراه کنیم و هم دل حرفه ای ها را ببریم. با این ترفند بازی ما نه باید بیش از حد سیاه و مرموز و جدی از آب درمی آمد و نه آنقدر شاد و پیش پا افتاده.»

 

 

لوهنتو CoC اذعان می کند که اجرای این حرف ها در عمل پوستی از آنها کند: «زمان زیادی را به دستکاری فرمول های مختلف سپری کردیم تا سرانجام به فرمول کیمیاگری Clash of Clans دست پیدا کردیم.» «ما در طراحی بازی از انیمیشن «هاپیکسار» الهام گرفتیم.

 

شخصیت های کارتونی پیکسار حسابی به دل بچه ها می نشینند و در عین حال آدم بزرگ ها هم کاملا با آنها ارتباط برقرار می کنند، از طرفی هم شیفته سبک شخصیت پردازی ژاپنی ها و به ویژه استودیوی بازیسازی کپکام بودیم؛ اینکه آنها چقدر برای جزییات و پس زمینه هر کاراکتر اهمیت قائل هستند و شخصیت ها را آنقدر صیقل می دهند که ممکن است به راحتی با آنها همزادپنداری کنید.»

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

در تیم طراحی پنج شش نفره CoC ده ها طرح و ایده جورواجور برای خلق شخصیت ها مطرح و کنار گذاشته شد تا ایده مناسبی به ثمر بنشیند. در واقع دستیابی به ترکیب بی نقصی از گرافیک واقعی و آماتورپسند عنصری بود که CoC را به یک موفقیت فراگیر تبدیل کرد.

 

البته گیم پلی و اجرای خوب روی دیگر سکه را تشکیل می دهد. به گفته لوهنتو، گیمرهای حرفه ای بیش از ظاهر دلفریب و پر زرق و برق به ابزاری که برای نبرد آنلاین با دیگران در اختیار دارند، اهمیت می دهند.

 

«برای حرفه ای ها، مهم نفس مبارزه و رقابت است. ما جدول بهترین امتیازآوران را طراحی کردیم تا بازیکنان انگیزه پیدا کنند که خود را بالا بکشند و مهارت شان را از پس تبلت ها و گوشی های هوشمند به رخ دیگران بکشند. چیزی که بیش از ظاهر و رنگ و لعاب بازی باید به چشم می آمد، پیشرفت و ارتقای تدریجی بازیکنان در بازی است.»

 

اما بازیکنانی که کمتر اهل خشونت و خونریزی هستند هم در CoC بیکار نمی مانند. «ما از جنبه های اجتماعی و به اصطلاح دور همی CoC هم غافل نشده ایم. شما می توانید با رفقای خود چت کنید یا دست و دلبازی کنید و به آنها سرباز بدهید. حس تعلق جمعی چیزی است که بازیکنان را در دنیای مجازی CoC پیوسته دور هم نگه می دارد.

 

فرقی نمی کند آماتور و کم ادعا باشید یا حرفه ای و کاربلد؛ وقتی یک بار پای تان به CoC باز شود، دل کندن از آن دشوار است. در واقع CoC به نوعی همان تاثیر شبکه های اجتماعی را در قالب یک بازی موبایلی روی کاربران به جا می گذارد. همانطور که شب و روز بارها هوس می کنید که بی دلیل به صفحه خود در شبکه های اجتماعی سری بزنید و با دیگران در ارتباط باشید، CoC هم ناخودآگاه شما را غلغلک داده و وسوسه می کند.

 

 

02- در آموزش بازی زیاده روی نکنید

جالب است بدانید که ساخت مرحله آموزشی CoC تنها چند هفته قبل از انتشار بازی روی AppStore کلید خورد و از ابتدا اصلا قرار نبود چیزی به عنوان مرحله آموزشی در بازی وجود داشته باشد.

 

 

لوهنتو بر این باور است که گنجاندن مراحل آموزشی در بازی ها، امر رایج و پذیرفته شده ای است اما بعضی از بازیسازها زیادی قضیه را جدی می گیرند و در نتیجه بازی و سرگرمی را با کلاس درس اشتباه می گیرند. «یک مرحله آموزشی طولانی مثل یک کلاس درس خسته کننده و ملال آور است.

 

استودیوی بازیسازی Zynga یک تیم مخصوص برای طراحی مراحل آموزشی در بازی ها دارد اما ما قصد نداریم به آن سمت حرکت کنیم. کاربران باید به راحتی با بازی ارتباط برقرار کنند وگرنه به زور ساعت ها راهنمایی و مراحل آموزشی و نکته و توصیه نمی توان کاربران را پای بازی نگه داشت.

 

البته هر عنصر جدیدی که به تدریج به بازی اضافه می شود، نیاز به توضیح دارد و نباید بازیکنان را به امان خدا رها کرد. بازیسازها امروزه هزینه و زمان زیادی را صرف یاد دادن بازی ها به گیمرها می کنند اما شاید اگر همه چیز را پیچیده نکنیم و لقمه را دور سرمان نچرخانیم، کارمان راحت تر شود.»

 

 

03- از ابتدا هدف مشخصی را دنبال کنید

«در دو ماه نخست طراحی CoC یک نسخه دمو از بازی را در اختیار تمام گروه تولید قرار دادیم و همه مشغول بازی شدیم. سعی کردیم تمام جزییات ابتدایی و مهم را شناسایی و در بازی اعمال کنیم.

 

البته گمان می کنم که در ابتدای کار فقط شخصیت بربرها کمی ساخته و پرداخته شده بود. ما یک بازی چند نفره تحت سرور ساخته بودیم که از بازی با آن لذت می بردیم و مهم هم این بود که در درجه نخست خودمان از کار خودمان راضی باشیم و لذت ببریم اما موفقیت CoC در یک چیز خلاصه می شود؛ ما از ابتدا دقیقا می دانستیم که چه می خواهیم و برای رسیدن به هدفمان باید چگونه قدم برداریم.»

 

CoC به نوعی پروژه ساده ای بود، چرا که از همان گام نخست تصویر واضحی از نتیجه کار را در ذهن داشتیم. با وجود این زیاد بیخوابی کشیدیم و ساعت های بی شماری را برای واقعیت بخشیدن به آن تصویر ذهنی اولیه صرف کردیم.»

 

به اعتقاد لوهنتو، یکی از عوامل موفقیت Clash of Clans در این است که این بازی از پایه و اساس قرار بود برای تبلت ها طراحی شود. «ما برای تبلت ها بازی می سازیم و وقتی دقیقا می دانید که قرار است چه طیفی از مصرف کنندگان را هدف قرار دهید، طراحی بازی از نظر فنی، مثل مدیریت منابع سیستمی، سرعت حرکت فریم ها و نحوه تعامل بازیکنان با بازی ساده تر می شود.

 

خیلی از بازی ها ایده خوبی پشت شان هست اما در اجرا شکست می خورند. مثلا اگر The Simpsons Tapped Out را بازی کرده باشید، بهتر متوجه حرفم می شوید. شکی نیست که این بازی موبایلی سرگرم کننده است اما کنترل آن خیلی بهتر از اینها باید از کار درمی آمد. برای همین ما روی هم ده ها هزار ساعت Clash of Clans بازی کردیم و ده ها هزار ساعت محصول خود را صیقل دادیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.»

 

 

04- بازیکنان را خفه نکنید

Hay Day و Clash of Clans هر یکی دو هفته یک بار به روز رسانی و آیتم ها و محتوای جدید برای آنها منتشر می شود اما «آپدیت» کردن هم قلق و راه و رسم خودش را دارد. برای به روز رسانی بازی ها، آیتم های جدید را می بایست آهسته و به تدریج به خورد بازیکنان داد، وگرنه از دریافت حجم بالایی از محتوی در بازه های زمانی کوتاه ممکن است خسته و دلزده شوند.

 

فرمول Supercell این است که فقط گیمرهای حرفه ای و وفادار را با محتوای جدید تغذیه کند و تازه کارها و تازه واردها به تدریج وارد ضیافت شوند.

 

«یکی دو هفته زمان می برد تا بازیکنان تازه وارد تمام زوایای Clash of Clans را کشف کنند اما وقتی کاملا روی کنترل بازی مسلط شدند و قلق کار دست شان آمد می توان چیزهای جدیدی را برای آنها رو کرد تا حرفه ای تر بازی را دنبال کنند. قرار نیست راه صد ساله را یک شبه طی کنید و از همان ابتدا به یک CoC باز حرفه ای تبدیل شوید، بلکه می بایست آهسته و پیوسته قدم بردارید.»

 

حفظ موازنه قدرت بین آماتورها و حرفه ای ها مسئله ظریف دیگری است که در آپدیت بازی ها باید به آن توجه داشت. «خوب می دانیم که نباید بازی را زیادی پیچیده کنیم. به زبان ساده، باید چیزی در بازی وجود داشته باشد که بازیکنان خودشان دنبال آن بروند و کشف اش کنند. CoC در ظاهر بازی ساده و حتی پیش پا افتاده ای است اما زوایای پنهانی دارد که برای پی بردن به آنها باید ساعت ها تلاش کنید.»

 

Supercell برای حفظ تعادل بازی پیچیده ای مثل Clash of Clans از یک سیستم آزمایشی استفاده می کند تا هیچ به روزرسانی و محتوای جدیدی در روند بازی خلل ایجاد نکند. به بیان دقیق تر هر آیتم جدیدی که قرار است به بازی اضافه شود یا هر اتفاق تازه ای که قرار است در بازی رخ دهد ابتدا در داخل خود supercell بطور خودکار شبیه سازی می شود تا تمام عیب و ایرادهای کار توی چشم بزند و برطرف شود.

 

برای مثال سیستم شبیه سازی خودکار Supercell بارها نبرد نیروهای مختلف بازی را شبیه سازی می کند تا معلوم شد که کدام طرف زورش به دیگری می چربد و کجای کار باید دستکاری شود تا بازیکنان قادر باشند در شرایط برابر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

لوهنتو می گوید: «همیشه ممکن است حقه ها و نقاط ضعف ریزی در بازی وجود داشته باشد که بازیکنان از آنها به نفع خودشان استفاده می کنند اما سیستم شبیه سازی خودکار ما 99 درصد از ضعف ها و ایرادات بازی را درمی آورد و همیشه سطح تعادل بازی را حفظ می کند.

 

 

05- قلب سالم در رقابت سالم

Clash of Clans و Hay Day محصول دو تیم طراحی و تولید در درون Supercell است. هر دو گروه در داخل مجموعه ارتباط صمیمی و گرمی با همدیگر دارند و مدام از کار یکدیگر خبر می گیرند و در عین حال از کل کل و رقابت با یکدیگر غافل نمی مانند.

 

«ما از ابتدا رقابت سالم و سازنده ای با بچه های تیم Hay Day داشتیم. مثلا ادعای مان می شد که کنترل بازی ما بهتر از مال آنهاست و با افتخار از دستاوردها و پیشرفت کار حرف می زدیم اما هفته بعد بچه های طراحی و تولید Hay Day بودند که فخر می فروختند و از فتوحاتشان تعریف می کردند.

 

ما رقابت سالم، سازنده و البته بامزه ای داشتیم. من بیست سال است که به بازیسازی مشغولم اما هرگز تا این حد بهره وری نداشتم و از کاری که می کنم، لذت نبرده بودم.»

 

 

توصیه های یک خطی برای مدیریت منابع در «کلش آو کلنز»

زیاد خرج نکنید

بازی را با سرمایه محدودی شروع می کنید و سرمایه شما جواهر یا همان Gem است. مثل هر کسب و کاری، در کلش آو کلنز هم باید سرمایه خود را حساب شده خرج کنید. تا جای ممکن قناعت به خرج دهید و فقط برای بالا بردن سرعت ساخت و ساز پایگاه تان به سرمایه گذاری رضایت دهید.

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

برای طلا و اکسیر دست به جیب نشوید

تهیه منابع مهمی در بازی – مثل اکسیر و طلا – خیلی وسوسه انگیز است اما برای به دست آوردن منابع، پول خرج نکنید. کافیست کمی مقاومت به خرج دهید تا به تدریج ذخیره طلا و اکسیرتان بیشتر و بیشتر شود.

 

 

بیش از اندازه روی کارگرها سرمایه گذاری نکنید

اتاقک کارگر یا همان Builder’s Hut یکی از عناصر اساسی بازی است. در واقع بدون کارگرها هیچ چیز نمی توان ساخت و بدون ساخت و ساز هم از پیشرفت خبری نخواهد بود. سرمایه گذاری روی کارگرها و ساختن چندین و چند اتاقک کارگر سرمایه گذاری هوشمندانه ای به نظر می رسد اما برای افزایش تعداد کارگرها چندان عجله ای نکنید. حداقل دو سه هفته ای دست نگه دارید تا جای پایتان در بازی محکم شود و سپس به فکر ساخت و ساز بیشتر بیفتید.

 

 

درخت ها و بوته ها را بزنید

هر از چند گاهی بوته و درخت در اطراف پایگاه تان سبز می شود. زدن درخت ها و بوته ها دو فایده دارد: اول آنکه امتیاز XP می گیرید و دوم، بعضی اوقات از دل درخت ها و بوته ها جواهر درمی آید.

 

دستاوردها را کامل کنید

دستاوردها یا همان Achievements مختلفی در بازی وجود دارد که تنها با گذراندن زمان کامل می شود و هر کدام سه مرحله دارد. با تکمیل هر دستاورد جواهر به دست می آورید و ناگفته پیداست که با کامل کردن مرحله دوم و سوم هر دستاورد، جایزه تان چرب و چیلی تر می شود. به نکات زیر توجه کنید:

 

 

* ارتقای یک صندوق طلا (Gold Storage) به مرحله دو، 10 امتیاز XP به همراه دارد.

* به دست آوردن 10 ستاره در حالت Campaign، 10 امتیاز XP و پنج جواهر به ارمغان می آورد.

* ارتقای Town Hall به مرحله سه، برابر با 10 امتیاز XP و پنج جواهر است.

 

سه قبیله برتر را هدف قرار دهید

ورود به کلن ها یا قبیله های بزرگ کار دشواری است و باید بازیکن درجه یک و ثروتمندی باشید که شانس ورود به یکی از این قبایل را پیدا کنید اما این کار شدنی و امکانپذیر است چرا که سه قبیله برتر تعداد جواهر محدودی دریافت می کند و این جواهرات بین 10 بازیکن برتر هر قبیله تقسیم می شود.

 

نیم نگاهی به تخفیف ها داشته باشید

بعد از چند هفته بازی Clash of Clans آیتم های مختلفی را با تخفیف ویژه برای خرید به شما ارائه می کند.در حراجی های کلش آو کلنز از آیتم های اکازیونی مثل کاهش هزینه شفای قهرمان ها یا کاهش هزینه تولید منابع اساسی غافل نباشید.

 

چطور کلش آو کلنزبازِ بهتری شویم

هر کسی در Clash of Clans استراتژی و رویکرد خاص خودش را دارد اما نکات و توصیه های ریز و ظریفی هست که هر گیمری با هر سطحی از قدرت و مهارت به دردش می خورد. پنج توصیه کلیدی برای بهتر بازی کردن Clash of Clans را با هم می خوانیم

 

صبور باشید

Achievements اهداف از پیش تعیین شده ای هستند که با رسیدن به آنها امتیازهای قلمبه می گیرید اما برای جمع کردن این امتیازها باید صبوری به خرج بدهید. در واقع پولی که برای پیشرفت و قوی تر شدن در بازی نیاز دارید در داخل بازی انبار شده اما برای به چنگ آوردن آن باید حوصله کنید.

 

اما از امتیازهای بزرگی بگوییم که در بازی انتظارتان را می کشد. مثلا وقتی آنقدر در بازی پیش رفته اید که هزار و 250 جام طلا یا همان «تروفی» به دست آورده اید، یک جا 250 جواهر قلب نشان نصیب تان می شود.

 

250 قطعه جواهر به علاوه مقداری پاره سنگ و کنده درخت که با عرق جبین جمع کرده اید از شما یک بازیکن قدرتمند و یک زمین دار پرنفوذ می سازند. از این گذشته وقتی وارد مرحله کریستال یا همان Crystal League  می شوید، 250 جواهر قلب نشان دیگر را هم یکجا و درسته صاحب می شوید.

 

از ظواهر دل بکنید

زمانی که تازه Clash of Clans را شروع می کنید و از سر کنجکاوی به مزارع بازیکنان دیگر سرک می کشید شاید با دیدن ساختمان ها و اقلام پر زرق و برق و پیشرفته ای که گیمرهای کهنه کارتر جمع کرده اند،

 

حسرت به دل شوید اما غصه خوردن در Clash of Clans کار بیهوده ای است، چرا که اولا همیشه کسی پیدا می شود که از شما پرزورتر و پولدارتر باشد؛ و دوما یادتان باشد که خواه حصارهای چوبی و خواه دیواره های فلزی، می توان از روی هر دو پرید و هر دو را نابود کرد؛ پس دل به ظواهر نبندید و حداقل در ابتدای کار هم که شده سرمایه خود را صرف توسعه زیرساخت ها کنید.

 

از بریز و بپاش بپرهیزید که «پز عالی و جیب خالی» در این بازی به دردتان نمی خورد.

 

 

کماندار بله، اژدها نه

از فیلم هابیت گرفته تا بازی موبایلی Clash of Clans، دیدن اژدها همیشه حیرت آور و هیجان انگیز است. اولین باری که در CoC با یک اژدها روبرو می شوید (و احتمالا خانه خراب می شوید) حتما با خودتان می گویید «من هم یک اژدها می خواهم»، اما این خیال باطلی بیش نیست و باید سنجیده و منطقی فکر کنید.

 

یک اژدهای ناقابل جای 20 کماندار را اشغال می کند و تازه درست شدنش 30 دقیقه طول می کشد. در این مورد خاص، کمیت به کیفیت می چربد و داشتن چند کماندار بهتر از داشتن یک اژدهاست.

 

 

درجه کماندارها و پایگاه های خود را بالا ببرید و مثل مغول ها بتازید و روستاها را ویران کنید. علاوه بر این، داشتن ارتشی از کماندارها به شما امکان می دهد ظرف یک ساعت چند حمله مختلف را ترتیب دهید،

 

این در حالی است که سربازهای پیاده نظام یک ساعت طول می دهند تا برای نبرد آماده شوند و در همین یک ساعت چند پاتک و حمله حساب شده از جانب معاندین می تواند شما را فلج کند. علاوه بر این باید روی سربازخانه سرمایه گذاری کنید و چند سربازخانه بسازید تا پیاده نظام بیشتری را تحت رهبری داشته باشید.

 

حساب شده بازی کنید

این یکی یک توصیه کلیشه ای و کسل کننده است اما گفتنش ضرری ندارد. Clash of Clans را با «سیم سیتی» یا «فارم ویل» اشتباه نگیرید، چرا که هر بازی قواعد خاص خودش را دارد.

 

وقتی کم کم روی غلطک بیفتید و گرم دفاع و تاخت و تاز و درو کردن دستاوردها شوید هوس پول خرج کردن به سرتان می زند و دلتان می خواهد خیلی زود از بقیه سبقت بگیرید اما پیشنهاد می کنیم پا به پای دیگران با صبر و حوصله پیش بروید و از تمام پستی و بلندی ها و لحظات پیروزی و شکست در بازی لذت ببرید. برای بهتر شدن در کلش آو کلنز نباید پول بیشتری خرج کنید، بلکه لازم است زمان بیشتری صرف کنید تا کاربلد، باتجربه و آبدیده شوید.

 

ببازید و غارت کنید

فرقی نمی کند که چقدر حرفه ای و این کاره باشید چون در Clash of Clans دیر یا زود کار برایتان سخت و پیچیده می شود. یکی از راه های عجیب و در عین حال کاربردی برای بقا و پیشرفت در بازی این است که هر از چندگاهی در نبردهای آنلاین با گیمرهای دیگر از قصد شکست بخورید.

 

راز شکست های عمدی در این است که وقتی چند بار مبارزه ها را واگذار می کنید، نقشه بازی آسان تر می شود و سیستم بازی شما را خود به خود با دشمنان ضعیف تری جفت می کند. به عبارت دیگر بازی خیال می کند که شما از جنگیدن در مرحله ای که در آن قرار دارید عاجز هستید و شما را یک پله پایین تر می فرستد غافل از آنکه هدف شما هم ردیف شدن با تازه کارها و چپاول ضعفاست؛ تاکتیک به ظاهر کثیفی که حسابی جواب می دهد.

 

 

رقبای Clash Of Clans

اگر روزی حوصله تان از فضای CoC سر رفت، اگر محیط و گیم پلی بازی برایتان تکراری شد و اگر خواستید جای اژدها و بربر و غول با موجودات دیگری در همین سبک بازی کنید، سراغ چه گزینه هایی می توانید بروید؟

 

 

Jungle Heat
رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی
تقریبا می شود گفت یک کپی تمیز از CoC چرا که بازی در تمام جزییات و حتی تاکتیک ها مثل CoC است. با این تفاوت که Jungle Heat در فضای جنگ های مدرن است و ابزارها و سلاح هایش تخیلی و آینده نگرانه هستند.

 

اصول بازی اما همان غارتگری خودمان است. Uungle Heat گرافیک جالبی هم دارد، مخصوصا اگر در مود HD قرار بگیرید. شما وسط یک جنگل هستید و باید پایگاه خود را تا می توانید در مقابل دشمنان محکمتر کنید. گرافیک اطراف جنگل و آبشارهای اطراف آن واقعا زیباست و برخلاف CoC اصلا ایستا و یکنواخت نیست.

 

Boom Beach

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

بازی که سابقا مدت ها منحصر به iOS بود اما مدتی است به دنیای اندروید هم آمده. Boom Beach محصول سازندگان CoC است و طبیعی است بازی در همان سبک و سیاق باشد اما در جزییات تفاوت های زیادی دارد. شما ارتش کوچکی دارید که در یک جزیره زیبا وسط اقیانوس قرار گرفته. باید نیروهای خود را گسترش بدهید و البته از جزیره خود مقابل دشمنان دفاع کنید.

 

همچنین باید برای به دست آوردن منابع بیشتر به جزایر همسایه سری بزنید، آن هم نه به عنوان توریست بلکه به عنوان یک غارتگر! تفاوت اصلی بازی اینجاست که ارتش شما به توپ و تانک و ناو و هواپیما و زیردریایی و امثال اینها مجهز است و همه چیز خیلی واقعی تر از فضای فانتزی CoC است.

 

Hay Day

رونمایی راز موفقیت Clash of Clans بازی موبایلی

ممکن است اصلا نخواهید سراغ جنگ و دعوا بروید و بخواهید در یک محیط آرام باشید. یکی از بهترین انتخاب ها بازی Hay Day محصول دیگر سازندگان Hay Day است.

 

این بار به جای جنگ و غارتگری شما یک مزرعه دار هستید و به رفع و رجوع امور مزرعه می پردازید و این وسط مشغول تجارت با بقیه مزرعه دارها می شوید، شیر می دهید و پنیر می گیرید و از داشتن دنیایی آرام پر از گاو و گوسفند به جای غارتگری لذت می برید.