پارس ناز پورتال

معرفی کفپوش ورزشی خانگی با قیمت مناسب

معرفی کفپوش ورزشی خانگی با قیمت مناسب

انواع کفپوش ورزشی رابشناسیم:

در دنیا ورزش های متنوع و بی شماری وجود دارند، از ورزش های سنتی کشورها گرفته تا ورزش های رسمی بازی های المپیک. نمی توان هیچ محدوده و تعدادی برای این ورزش ها تصور کرد اما آن چه که بی شک می دانیم این است که تک تک این ورزش ها، نیازمند تجهیزات و فضای خاص منحصر به فرد هستند.

 

به عنوان مثال اگر چمن مصنوعی کفپوش استاندارد بازی فوتبال است، لباس ها و کفش ورزشکاران، توپ، تور و دروازه، همگی استانداردهای خاصی دارند که به موجب رعایت این استانداردها، کیفیت بازی و ایمنی ورزشکاران در حین بازی حفظ خواهد شد. خوب است بدانیم که کفپوش ورزشی بر اساس فضای هر ورزش به سه دسته کلی تقسیم می شود:

 

1- کفپوش ورزشی فضای باز

2- کفپوش ورزشی سالنی

3- کفپوش ورزشی خانگی

 

شاید در گذشته با انواع کفپوش ورزشی فضای باز یا کفپوش ورزشی سالنی آشنا شده باشید و یا بتوانید مثال هایی از آن ها در ذهن خود بیاورید، اما کفپوش ورزشی خانگی برایتان شاخه جدیدی باشد. با هم تمامی این شاخه ها را بررسی خواهیم کرد.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کفپوش های ورزشی در دو فرم کلی در بازار موجود هستند: کفپوش تایل ورزشی و کفپوش رولی ورزشی. استفاده درست و به جا از این کفپوش ها می تواند باعث دوام و طول عمر بیشتری در کفپوش باشد و بالعکس، در صورت انتخاب نادرست کفپوش ورزشی، خیلی زود رد آسیب و خرابی را بر روی آن مشاهده خواهید کرد.

 

1- کفپوش ورزشی فضای باز

اگر قصد ورزش در فضای باز را دارید و در نظر دارید که فضای حرفه ای و اصولی برای ورزش داشته باشید، باید به ویژگی های مهم کفپوش های ورزشی فضای باز دقت کنید. مهم ترین نکته این است که کفپوشی خریداری کنید که مختص فضای باز باشد.

 

این کفپوش ها معمولا درزهایی برای انتقال آب باران به زمین دارند و به همین دلیل پس از بارندگی، لیز و لغزنده نمی شوند. همچنین این کفپوش ها به گونه ای طراحی شده اند که مقاومت خوبی در برابر عوامل طبیعی مانند گرمای آفتاب و یخبندان زمستان از خود نشان دهند. به این معنا که این کفپوش ها بر اثر سرمای زمستان یا گرمای تابستان دچار ترک و آسیب نخواهند شد.

معرفی کفپوش ورزشی خانگی با قیمت مناسب

برای بسیاری از ورزش ها ، کفپوش مناسب فضای باز به صورت کفپوش تایل کلیک دار تولید و عرضه می شود. دلیل آن مشخص است، کفپوش تایل کلیک دار برای نصب نیاز به چسب ندارد و همین امر باعث می شود که عوامل طبیعی نتوانند آن را خراب کنند. همچنین کفپوش های درجاریز نیز گزینه های خوب و درستی برای فضای باز ورزشی محسوب می شوند.

 

کفپوش تایل کورت، کفپوش تنیس و اسکیت، کفپوش گرانول درجاریز و چمن مصنوعی ورزشی، از جمله کفپوش های مناسب به عنوان کفپوش ورزشی فضای باز هستند.

 

2- کفپوش ورزشی سالنی

از ویژگی های خوب کفپوش سالن ورزشی می توان به این نکته اشاره کرد که قابلیت استفاده برای چندین ورزش را دارا هستند. به همین دلیل در فضای سالنی، عموما خط کشی و تمهیدات زمین به گونه ای است که بتوان به عنوان سالن ورزشی چند منظوره از آن بهره برداری نمود. به عنوان مثال می توان برای ورزش هایی مانند فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال سالن مشترک طراحی و اجرا نمود. این سالن ها و زمین های ورزشی، به سالن های ورزشی چند منظوره معروف هستند.

 

عموما برای فضای داخل سالن تمایل به استفاده از کفپوش رولی ورزشی است چرا که بعد از نصب این کفپوش ها، فضای ما یکپارچه تر و زیباتر خواهد بود. بی شک شرایط نصب این کفپوش ها مهم است و بهتر است به زیرسازی و کیفیت نصب دقت ویژه ای شود. کفپوش رولی پشت فوم دار، کفپوش سوپر اسپرت و کفپوش پی وی سی ورزشی از جمله گزینه های خوب برای این کاربری محسوب می شوند.

 

3- کفپوش ورزشی خانگی

اگر قصد ماندن در منزل و ورزش کردن را دارید، خوب است بدانید که شما تنها نیستید. این روزها به دلیل مشکلات ترافیکی و خستگی راه، افراد زیادی به ورزش در منزل روی آورده اند و در واقع هوم جیم یا همان باشگاه ورزشی خانگی خود را دایر کرده اند.

 

شاید در ابتدا به نظر برسد برای داشتن یک هوم جیم خوب نیاز به صرف هزینه های گزاف خواهید داشت اما عملا این طور نیست. شما حتی می توانید به سادگی با خرید یک مت ورزشی خوب و استاندارد، سالن ورزشی خانگی خودتان را افتتاح کنید.

 

مت ورزشی این روزها در ابعاد متفاوتی تولید می شود و کیفیت قابل توجهی دارد. اگر فضای جداگانه ای در منزل به عنوان باشگاه ورزشی ندارید، مت می تواند کفپوش ورزشی خانگی شما باشد چرا که به راحتی پهن و جمع می شود و فضای جداگانه ای در منزل شما نیاز ندارد.

 

اما اگر فضای مناسبی دارید مانند اتاقی در حیاط یا گوشه ای در پارکینگ، تنوع بیشتری در خصوص انتخاب کفپوش ورزشی خانگی خود خواهید داشت. در این صورت مهم است که بدانید چه ورزشی قرار است انجام دهید و آن ورزش چه پیش نیازهایی دارد.کفپوش تایل گرانولی، کفپوش رولی پشت فوم دار و تاتامی گزینه های خوبی برای شما خواهند بود.

معرفی کفپوش ورزشی خانگی با قیمت مناسب

همان طور که انتخاب کفپوش مناسب برای فضای ورزشی مهم و حیاتی است، انتخاب یک مشاور خوب در خرید کفپوش نیز دارای اهمیت ویژه ای است. مهم است که مشاور شما با دقت، حوصله و البته آگاهی کامل پاسخگوی شما باشد و بتواند به تمامی دغدغه های شما پاسخ دهد.

 

همچنین یک مشاور خوب باید اشراف کامل بر روی انواع کفپوش موجود در بازار داشته باشد تا بتواند بهترین گزینه در محدوده قیمتی شما را معرفی نماید. تیم کفپوشان در این خصوص مشاوری عالی و آگاه برای شما خواهد بود و با تکیه بر تجربه سالیان و انجام پروژه های موفق و نامدار در ایران، می تواند شما را در هر گام این مسیر یاری کند.

 

کارشناسان کفپوشان با حضور در محل پروژه شما و آگاهی از شرایط و نیاز شما، مناسب ترین و به روز ترین کفپوش ورزشی را به شما معرفی خواهند نمود و تیم حرفه ای نصب کفپوشان، سریع و تمیز فضای ورزشی حرفه ای شما را آماده خواهد کرد. مهم است که در هر گام، کفپوشان را در کنار خود حس کنید و با خدمات مشاوره، نصب و پس از فروش این مجموعه احساس امنیت و رضایت خاطر داشته باشید.