پارس ناز پورتال

آبگوشت برای بیماران پوکی استخوان

مجموعه : آموزش آشپزی
آبگوشت برای بیماران پوکی استخوان

آبگوشت برای بیماران پوکی استخوان 

امروز قصد داریم تا یک غذای خوشمزه و البته مفید را برای شـما درست کنیم کـه برای بیماران پوکی استخوان مفید می‌باشد. پوکی استخوان یکی از مریضی هایي اسـت کـه اینروزها افراد بسیاری مخصوصا خانمها با آن درگیر هستند. بهمین بهانه طرز تهیه یک غذا رابه شـما آموزش میدهیم کـه بتوانید با آن پوکی استخوان تان را درمان کنید.

 

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم دکتری تهران طرز تهیه آبگوشتی مفید برای مبتلایان بـه پوکی استخوان و درد مفاصل را تشریح کرد. در آموزه‌هاي استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم دکتری تهران آمده اسـت: در منابع طب سنتی ایران آبگوشت مفید برای مبتلابان بـه پوکی استخوان و درد مفاصل آمده اسـت.

 

روش تهیه آبگوشت مفید برای بیماران مفاصل
بـه‌گفته وی یک استکان نخود را شب تا صبح در آب جوش بخیسانید. روزبعد آب آنرا بریزید و با گوشت ماهیچه گوسفند جوان، کمی نمک، یک شماره پیاز کوچک و یک شماره سیر بـه همراه 200 گرم کلم سنگ «قنبید» کـه بصورت نگینی خرد شده روی حرارت ملایم بگذارید تا بـه‌مدت 4 تا 6 ساعت اجزایش بـه‌طور کامل پخته و نرم شود.

 

سپس محتویات آبگوشت را بکوبید و با نان سنگک برشته میتوان مصرف کرد، لازم اسـت بجای زردچوبه از زعفران استفاده شود.

 

دو ساعت بعد از صرف این آبگوشت لازم اسـت، برای گرفتن نتیجه بهتر، یک مشت کشمش سبز آفتابی یا دویست گرم انگور بیدانه پوست نازک و شیرین میل شود. این آبگوشت برای بهبود درد کمر و زانو و استحکام بخشی بـه استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و احشاء تأثیر بی بدیلی دارد.

 

اگر بیماران مبتلا، یک تا دو سال هفته اي 2 نوبت از این آبگوشت مصرف کنند استخوان ها و غضروف هاي آن ها بـه‌خوبی بازسازی میشود.

 

منبع : tasnimnews.com