پارس ناز پورتال

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران 

فوتبال ایران لژیونرهای زیادی دارد و ما هم به سراغ این لژیونرها رفته ایم تا ببینیم چه وضعیتی دارند و در کجا به سر میبرند. آنها ستون تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2018 هستند؛ بازیکنانی که آنقدر خوب هستند که توجه تیم های خارجی را به خود جلب کرده اند و نام لژیونر گرفته اند.

 

طبیعی است که نگران آنها باشیم، پیگیر آنها باشیم و بخواهیم بدانیم که چه می کنند. این روزها لژیونرهای فوتبال ایران که در لیست کارلوس کی روش قرار دارند، وضعیتی کاملا متفاوت دارند، گروهی مثل رضا قوچان نژاد کاملا سر حال به نظر می رسند و گروهی هم هنوز تکلیف خود را نمی دانند. نگاهی داریم به وضعیت چند لژیونر عمده فوتبال ایران در این روزهای خاص.

 

سرداز آزمون

سردار آزمون با وجود یک سال دیگر از باقی ماندن قراردادش با روبین کازان باید به تمرینات پیش فصل این تیم باز می گشت، اما این بازیکن بعد از تنها یک هفته تمرین به یکباره کازان را بدون هماهنگی با باشگاه روبین ترک کرد تا همین اتفاق زمینه جنجال بزرگی را فراهم کند تا اخباری پیرامون شکایت باشگاه روسی به فیفا و احتمال محرومیت دوساله آزمون رقم بخورد.

 

با این حال رایزنی ها برای جدایی ملی پوش ایرانی از روبین کازان ادامه یافت و در این بین باشگاه روستوف که شدیدا در پی جذب دائمی این بازیکن برای فصل آینده بود بر سر جزییات با روبین کازان به توافق رسید تا سردار آزمون در مسیر جدایی قرار بگیرد و دوباره شاگرد قربان بردی اف در جمع زردپوشان روستوف شود.

 

یک روزنامه روسی به سردار آزمون لقب مهاجم سرقت شده را دارد که توسط قربان بردی اف، سرمربی تیم روستوف ربوده شده است.

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

اشکان دژاگه

تغییرات مدیریتی در العربی، موقعیت اشکان دژاگه و جواد نکونام را به خطر انداخته. نکونام که از فوتبال ملی خداحافظی کرده اما دژاگه همچنان یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم کی روش است. دژاگه که دو فصل قبل قرارداد 5 ساله ای را با العربی امضا کرد، سه فصل از قراردادش باقی مانده اما فعلا نمی داند که آیا مسئولان تیمش مایل به ادامه همکاری با او هستند یا نه.

 

دژاگه با پیشنهادهایی از لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس مواجه شده اما قصد ادامه حضور در لیگ ستارگان قطر را دارد. مبلغ بالای قرارداد او با العربی دلیل این علاقه است.

 

مدیران جدید در العربی مشغول به کار شده اند، پس طبق اعلام قبلی این مدیران، جایی برای دژاگه در این تیم باقی نمی ماند. تکلیف دژاگه تا یک هفته دیگر مشخص می شود. اینکه او در العربی میم اند یا نه از جمله ابهام های فوتبال ایران است.

 

مدیر برنامه های او می گوید: «درباره دژاگه مورد خاصی وجود ندارد و وضعیت اشکان در العربی خوب است و فعلا منتظر است تا برای آغاز تمرین ها با او تماس بگیرند. این بازیکن 3 سال دیگر با العربی قرارداد دارد.»

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

مسعود شجاعی

مسعود شجاعی همچنان یکی از بازیکنان ثابت لیست تیم ملی است. کارلوس کی روش علاقه ویژه ای به سبک بازی مسعود دارد و به همین دلیل او را در 32 سالگی به تیم ملی دعوت می کند و بعضا بازی اش هم می دهد. شجاعی فصل قبل را در الغرافه گذراند.

 

او 5 گل برای این تیم به ثمر رساند اما نتوانست موفقیتی آنچنانی برای این تیم رقم بزند، الغرافه و مسئولانش از عملکرد شجاعی راضی اند اما هنوز اقدام به تمدید قرارداد با او نکرده اند.

 

شجاعی یک پیشنهاد ازد سته دو اسپانیا نیز در جیب دارد اما بدش نمی آید یک فصل دیگر در لیگ ستارگان باقی بماند و در قطر بازی کند. به نظر می رسد شجاعی در الغرافه می ماند تا با پیراهن زرد این تیم به میدان برود. اتفاقی که وقوعش محتمل است.

 

البته مسعود فلعا تهران است و تمرین های خود را پیگیری می کند تا اگر با الغرافه قراردادش را تمدید کرد با آمادگی کامل در ترمین های این تیم حاضر شود.

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

پژمان منتظری

پژمان منتظری پس از سپری کردن یک فصل با پیراهن الاهلی، هنوز قرارداد خود را با این باشگاه تمدید نکرده اما به نظر می رسد همکاری با او ادامه پیدا کند. منتظری 33 ساله با تغییراتی که در کادر فنی و مدیریتی الاهلی رخ داده، ابتدا شانس اندکی برای تمدید قرارداد با این تیم داشت اما در نهایت مدیران این باشگاه ترجیح دادند مدافع ایرانی تیمشان را حفظ کنند.

 

البته منتظری فصل قبل نیز در چند بازی از ترکیب اصلی خارج ماند تا برای تمدید قرارداد با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کند. از استقلال به عنوان مقصد بعدی منتظری نام برده می شد، تیمی که پژمان پس از درخشش در آن به پیراهن تیم ملی رسید و یکی از بازیکنان کلیدی کی روش لقب گرفت. در نهایت اما پژمان یک فصل دیگر در الاهلی خواهدماند. ه رچند قرارداد او هنوز به صورت رسمی تمدید نشده است.

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی ملی پوش سرشناس فوتبال ایران که بعد از جدایی از باشگاه آلمانی در تیررس تیم های مطرح لیگ قرار گرفته بود، یک گام با ادامه حضور در فوتبال اروپا فاصله دارد چون خبر می رسد این بازیکن در آستانه توافق با یک باشگاه یونانی قرار دارد.

 

بنابر اعلام نزدیکان حاج صفی این بازیکن با تلاش های مدیر برنامه اش به احتمال فراوان تا چند روز آینده به عنوان هم تیمی جدید کریم انصاری فرد پیراهن پانیونیوس در لیگ یونان را بر تن خواهدکرد تا همچنان یکی از لژیونرهای ایرانی حاضر در اروپا قلمداد شود.

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

رضا قوچان نژاد

رضا قوچان نژاد در ترکیب تیم هیرنوین هلند شروع خوبی داشت. مهاجم تیم ملی در بازی دوستانه با اف سی امن زننده دو گل از پنج گل تیمش بود.

 

این بازی با نتیجه 5-1 به سود تیم هیرنوین خاتمه یافت. رضا هر دو گل خود را در نیمه نخست به ثمر راسند. قوچان نژاد پس از این بازی گفت: «اینکه در میدان یکبار دیگر برای هیرنوین حضور داشتم، واقعا فوق العاده بود. تیم تمرینات زیادی انجام داده بود که واقعا کار زیبایی است.

 

اما اکنون زمان مسابقات آزمایشی فرارسیده و برای من خیلی مفید بود که بعد از چند ماه در زمین حضور داشته باشم. من خوب بودم اما هنوز خیلی موارد هست که باید بهبود یابند. به خصوص در مواقعی که صاحب توپ هستیم و باید بازی کنیم، باید خیلی تمیزتر و آرام تر کار را پیش ببریم.»

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

علیرضا حقیقی

دروازه بان تیم ملی ایران کهاز نیم فصل گذشته به ماریتیمو اضافه شده، اکنون به دروازه بان اول این تیم پرتغالی تبدیل شده تا شرایط برای او سخت تر از گذشته شود. علیرضا حقیقی که با توجه به پایان لیگ پرتغال برای تعطیلات به ایران آمده بود، با ترک تهران به مقصد لیسبون به پرتغال رفت و اولین تمرین خود را برای آماده شدن در فصل جدید این کشور برگزار کرد.

 

ماریتیمو با جدایی دروازه بان برزیلی اش که سه سال در این تیم به عنوان دروازه بان اول فعالیت می کرد، روی حقیقی حساب ویژه ای باز کرده و ملی پوش ایرانی نیز منتظر یک فصل پرهیجان در آستانه جام جهانی است تا پیراهن شماره یک ایران را برای خود در روسیه رزرو کند.

آخرین اخبار و وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران