پارس ناز پورتال

آشنایی با مزایای ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان

آشنایی با مزایای ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جلو یک درمان دندانی و زیبایی برای افرادی است که یکی از دندان های پیش یا نیش خود را از دست داده اند. از دست دادن دندان پیش می تواند ناشی از یک حادثه، مراقبت نامناسب دهانی یا یک ضربه باشد. از دست دادن یک دندان جلو می تواند لبخند فرد را از بین برده و او را بسیار خجالت زده کند.

 

در حین این عمل، یک ایمپلنت به وسیله جراحی در یک سوراخ که دندانپزشک در استخوان فک ایجاد می کند قرار داده می شود. هنگامی که ایمپلنت در استخوان فک به خوبی جای گرفت به عنوان یک ریشه جدید برای تاج دندان عمل می کند. تاج دندان همان قسمتی است که جای دندان از دست رفته قرار می گیرد.

 

یک سر (تاج) که تقریبا مانند یک دندان طبیعی به نظر می آید، به ایمپلنت وصل شده و فضای خالی ایجاد شده در اثر نبود آن دندان را پر می کند..قیمت ایمپلنت دندان تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله برند ایمپلنت ، کشور سازنده ، تعداد آن ، ضمانت ایمپلنت و …. می باشد. چنانچه ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک روش ثابت کننده برای جایگزینی دندان از دست رفته در نظر بگیرید ما برای شما در زیر مزیت های این روش را شرح می‌دهیم:

 آشنایی با مزایای ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان

چرا به ایمپلنت دندان جلو نیاز است؟

ایمپلنت دندان جلو یک جایگزین مصنوعی برای ریشه دندان است. این ایمپلنت مستقیما به استخوان فک وارد شده و به همانگونه ای که ریشه، دندان طبیعی را حمایت می کند تاج یا دندان مصنوعی را در جای خود نگه می دارد.

 

در صورتی که فرد دندانی از دست داده یا در اثر بیماری لثه در حال از دست دادن آن باشد ممکن است به ایمپلنت دندان جلو نیاز داشته باشد. با این حال، بر طبق نظر دندانپزشکان در موارد زیر، ایمپلنت دندانی بهترین راه حل می باشد:

 

فرد متوجه شده است که در حال از دست دادن یکی از دندان های خود می باشد.

فرد دارای یک تاج دندانی آسیب دیده یا خراب باشد.

فرد دندانی شکسته یا ترک خورده داشته باشد.

فرد دندانی به شدت پوسیده داشته باشد.

فرد در اثر یک تصادف یا یک ضربه، دندانی را از دست داده باشد.

 

در صورت رخ دادن هر کدام از شرایط پزشکی ذکر شده در بالا، فرد واجد شرایط انجام ایمپلنت دندان جلو بوده و باید برای درمان و کسب راهنمایی های بیشتر به نزدیک ترین متخصص ایمپلنت های دندانی مراجعه کند.پس از بررسی اولیه، دندانپزشک بهترین زمان و روش درمانی را به فرد خواهد گفت.

 

ایمپلنت های دندانی می‌توانند مانع از شل شدگی صورت و پیری زودرس شوند.

 

شل شدن چهره می‌تواند یک اثر ناخواسته به دلیل از دست دادن دندان باشد. اینجا بوده که یک سوم پایینی صورت شروع به جمع شدن کرده و به مرور زمان فاصله‌ی میان نوک بینی و چانه کمتر می‌شود. این تغییرات می‌تواند شامل چین و چروک های بیش از مقدار در اطراف دهان ، نازک شدن لب ها و چانه ای نوک تیزتر باشد که موجب می‌شود شخص خیلی پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسد.

آشنایی با مزایای ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان

 چرا جراحی ایمپلنت دندان انجام شده است؟

 

– اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید.

– اگر نمی خواهید دندان مصنوعی بپوشید.

– اگر می خواهید گفتارتان را بهبود ببخشید.

ایمپلنت دندان راهی ثابت برای ترمیم دندان های طبیعی است.

 

چه کسانی قادر بوده دندان های خود را ایمپلنت نمایند

 

* در حالتی که تمام دندان های بخش جلویی و یا بخش عقب را از دست داده باشند.

 

* در حالتی که یکی از دندان های بخش جلویی از دست رفته باشد و فضای خالی به وجود آمده از دندان های کناری آن عادی باشد.

 

* در حالتی که بیشتر از یک دندان از دست رفته باشد و فضای میان دندان های مجاور طبیعی باشد.

 

* در حالتی که یک یا بیشتر از یک دندان از انتهای هر فک دندانی از دست رفته باشد و فقط از یک طرف، دندان طبیعی باشد.

 

* اشخاصی که قادر نیستند دندان های مصنوعی را مورد استفاده قرار دهند.

 

* اشخاصی که قصد داشته حرف زدن خود را بهتر کنند.

 

کامپوزیت دندان

یکی از شیوه های تاثیر گذار جهت بهتر شدن شکل دندان‌ها کامپوزیت دندان است. در حیطه‌ی دندانپزشکی راه های بسیاری برای روشن کردن یا درست کردن شکل دندان وجود دارد. چنانچه به جزء دندان‌های زرد ، از دندان‌های کج برخوردار بوده، به آسانی قادر هستید به واسطه‌ی این نوع روکش شکل دندان ها را تغییر داده و به سالم ماندن دندان خود کمک نمایید. این نوع روکش هم جهت پر نمودن دندان و هم برای زیباسازی دندان کارایی دارد و این جای خوشحالی دارد.

 

کلینیک دندانپزشکی ژنیک

کلینیک دندانپزشکی ژنیک یکی از بزرگترین و مجهزترین کلینک های دندانپزشکی در ایران میباشد.کلیه خدمات عمومی و تخصصی با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزکشی در حال ارائه به مراجعین محترم می باشد .بهره مندی از دانش و تجربه بالا ، استفاده از تجربه دندانپزشکان با سابقه و استفاده از امکانات و تجهیزات بروز از ویژگی های منحصر بفرد این کلینیک می باشد.

 

تلفن های تماس برای دریافت نوبت ویزیت و مشاوره رایگان

707 8285 0930

898 7194 0939

687 2187 0996