پارس ناز پورتال

آشنایی با درب فلزی و حفاظ پنجره

آشنایی با درب فلزی و حفاظ پنجره

درب فلزی یکی از انواع درب هایی است که به عنوان نمونه ای از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده ساختمان شناخته می شوند. همان گونه که می دانید، درب را غالبا به منظور پیشگیری از دسترسی به یک قسمت نظیر خانه، اتاق، اداره و… مورد استفاده قرار می دهند.

 

درب فلزی دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و مزایای متنوعی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کنترل دمای هوای بخش های داخلی اشاره نمود.چارچوب بسیار قدرتمند درب فلزی موجب شده است که این دسته از درب ها در دنیای امروز کاربردهای فراوانی داشته باشند.

 

جالب است بدانید که تولید درب فلزی با به کارگیری رنگ های خاص هزینه های قابل توجهی را در پی خواهد داشت. از همین رو این دسته از درب ها را غالبا در ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می دهند.

 

درب فلزی در انواع متعدد و متنوعی در بازار موجود می باشد. درب پارکینگ یکی از انواع کاربردی درب فلزی است. این دسته از درب ها عمدتا سه الی چهار متر عرض داشته و ارتفاع آن ها با توجه به سلیقه مشتری قابل تغییر است.

 

درب ورودی ساختمان نمونه ای دیگر از درب فلزی است که معمولا 2/1 متر عرض و 2 متر ارتفاع دارند.چهارچوب ها نمونه هایی دیگر از این درب ها بوده و بیشتر با هدف زیبایی بخشی به درب مورد استفاده قرار می گیرند. سایز رایج این دسته ازچهارچوب ها 40*80 میلی متر است. این در حالی است که به منظور زیبایی بخشی بیشتر می توان ابعاد آن را به 40*100 میلی متر افزایش داد.

آشنایی با درب فلزی و حفاظ پنجره

درب انباری یکی دیگر از پر کاربردترین انواع درب فلزی می باشد. این دسته از درب ها غالبا با استفاده از پروفیل ساخته می شوند. لازم به ذکر است که نوع پروفیل به کار گرفته شده در ساخت این درب فلزی کلاف، لنگه، سپری و زه وار است.

 

درب های فرفوژه دسته ای از درب های فلزی با ظاهری بسیار زیبا و پر پیچ و خم هستند. این درب ها بسیار شیک بوده و ظاهری شکیل به نمای ساختمان می بخشند.

 

درب ریلی که از قرقره های بلبرینگی ساخته می شود و به طور اتوماتیک یا دستی باز و بسته می گردد، یکی دیگر از انواع درب فلزی محسوب می شود.

 

درب آکاردئونی، درب آلومینیومی و درب استیل نمونه هایی دیگر از درب فلزی هستند که امروزه در مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مزایا و معایب درب فلزی

درب فلزی دارای مزایا و معایب مختلفی است. همان گونه که می دانید، درب یکی از عواملی است که تاثیر بسیار به سزایی در نمای بیرونی ساختمان داشته و موجب جلب توجه بینندگان می شود.بنابراین یک درب فلزی صرف نظر از وظیفه ای که به منظور پیشگیری از ورود عوامل خارجی به محیط داخلی یک بخش دارد، می تواند زیبایی آن محیط را نیز در پی داشته باشد.

 

 درب فلزی ضمن برخورداری از زیبایی ظاهری، دوام و طول عمر قابل توجهی داشته و در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بی نظیری را از خود به نمایش می گذارد.یکی از مهم ترین مزایای درب فلزی که آن را به یکی از پرطرفدارترین درب های موجود در بازار تبدیل کرده است، امکان سفارشی سازی این دسته از درب ها با توجه به سلیقه مشتریان می باشد.

آشنایی با درب فلزی و حفاظ پنجره

ساخت درب فلزی با فناوری های مدرن روز و با به کارگیری طرح های زیبا و سازگار با معماری های امروزی صورت می پذیرد. اگرچه درب های فلزی مزایای بسیاری دارند، اما نباید از معایب آن ها چشم پوشی نمود. قیمت نسبتا زیاد درب های فلزی و دشواری نصب آن ها دو چالش بزرگ در این زمینه محسوب می شوند.

 

حفاظ پنجره چیست؟

حفاظ پنجره بهترین راه حل به منظور جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محیط مورد نظر می باشد. بدون شک با نام بردن از حفاظ پنجره شما همان میله های موجود در پشت پنجره را تصور می کنید. بله؛ تصور شما درست است.این میله ها غالبا از جنس فلز یا استیل بوده و زمینه ایجاد یک حفاظ را برای پنجره های شیشه ای و قابل شکست ایجاد می نمایند تا بدین ترتیب امکان ورود افراد متفرقه به محیط داخلی میسر نباشد.

 

همان گونه که می دانید، امنیت یکی از مهم ترین مقوله های مطرح در دنیای امروز است. همین امر موجب شده است که حفاظ پنجره اهمیت و کارایی قابل توجهی پیدا کند.شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از افراد این دسته از حفاظ ها را علاوه بر پنجره، بر روی درب ها و دیوارها نیز نصب می کنند تا بدین ترتیب بتوانند میزان امنیت محل مورد نظر خود را ارتقا دهند. حفاظ ها دارای انواع گوناگونی بوده و در جنس های مختلفی تولید می شوند. انتخاب نوع حفاظ بستگی به میزان امنیت مورد نظر و سلیقه مشتری دارد.

 

مزایای حفاظ پنجره

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از افراد تصور می کنند که نصب حفاظ پنجره فقط مختص پنجره های قدیمی بوده و پنجره های هوشمند و دو جداره امروزی نیازی به حفاظ ندارند.لازم است بدانید که حتی پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه درب و پنجره نیز نمی تواند از اهمیت به کارگیری این دسته از حفاظ ها بکاهد. چرا که راه های گوناگونی برای شکستن پنجره های هوشمند امروزی و ورود به منازل وجود دارد.

 

بنابراین حتی اگر منزلتان مجهز به پنجره های هوشمند دو جداره است، نسبت به نصب حفاظ پنجره اقدام نموده و خیال خود را از بابت تامین امنیت منزل خود راحت کنید. گفتنی است که استفاده از این نوع حفاظ ها تنها به منظور حفظ امنیت نبوده و در بسیاری از موارد زیبایی نمای ساختمان را در پی دارد.

آشنایی با درب فلزی و حفاظ پنجره

حفاظ های فرفوژه نمونه ای از زیباترین حفاظ های پنجره موجود در بازار هستند. استفاده از حفاظ پنجره علاوه بر موارد ذکر شده، موجب حفاظت از قاب و شیشه پنجره منزل شما خواهد شد. تمام این مزایا دست به دست هم داده اند و حفاظ پنجره را به یکی از کاربردی ترین و جدایی ناپذیرترین اجزای پنجره های قدیمی و امروزی تبدیل کرده اند.