پارس ناز پورتال

آشنایی با طرز تهیه 3 خورشت خوشمزه و محبوب ایرانی!

مجموعه : آموزش آشپزی
آشنایی با طرز تهیه 3 خورشت خوشمزه و محبوب ایرانی!

خورشت‌ها یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی هستند که به طرق مختلفی همچون همراه با گوشت قرمز، گوشت مرغ و یا حتی گیاهی (همراه با سویا) طبخ و سرو می‌شوند. غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی که از قدرت بالایی برای رنگ و لعاب دادن و طعم دادن به سفره‌های مهمانی‌های خانوادگی و یا حتی رسمی ما برخوردار هستند.

 

غذاهایی که عموما همراه با برنج به عنوان غذاهای برنجی سرو می‌شوند. خورشت قیمه، قرمزه سبزی، خورشت مرغ و آلو و …. نمونه‌ای از محبوب‌ترین خورشت‌های ایرانی به شمار می‌روند.

 

خورشت مرغ و آلو، غذایی با طعم فوق العاده

 

خورشت مرغ و آلو یا همان مسمای آلو و مرغ یکی از محبوب‌ترین انواع خورشت‌های ایرانی بوده که می‌توانید از آن برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس رسمی و خانوادگی خود استفاده کنید. برای تهیه این غذا شما به موادی همچون:

 

پیاز

آلو بخارا

ادویه (نمک، شکر، فلفل سیاه و زرد چوبه)

مرغ

دم کرده زعفران

رب گوجه فرنگی

 

نیاز پیدا خواهید کرد. این خورشت همچنین طرز تهیه بسیار آسانی دارد. شما برای تهیه آن لازم است ابتدا پیازها را به صورت نگینی خورد کرده و پس از تفت دادن آن‌ها، مرغ را به صورت تیکه تیکه شده تفت دهید. پس از سرخ شدن و  تغییر رنگ مرغ‌ها نوبت اضافه کردن رب گوجه و تفت دادن آن است.

 

رب را باید آنقدر تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. با گرفته شدن بوی خامی رب، مقداری آب به قابلمه محتوی مرغ و پیاز سرخ شده اضافه کنید و فرصت دهید مرغ‌ها خوب پخته شوند. در نیم ساعت آخر پخت مرغ‌ها نیز آلوها را که از قبل در آب خیسانده‌اید به قابلمه اضافه کنید.

آشنایی با طرز تهیه 3 خورشت خوشمزه و محبوب ایرانی!

خورشت قیمه، غذایی محبوب با دستور پخت‌های بسیار متنوع!

 

این غذا یکی از غذاهای بسیار محبوب بین ایرانی بوده که به صورت‌های مختلفی همچون خورشت قیمه بادمجان، خورش قیمه سیب زمینی و همچنین قیمه پلو مخلوط تهیه و سرو می‌شود. طرز تهیه قیمه نیز بسیار آسان و مشابه مراحل تهیه مسما مرغ و آلو است.

 

شما برای تهیه این غذای خوشمزه به موادی همچون: لپه، پیاز، لیمو عمانی، سیب زمینی، ادویه، گوشت قرمز، رب گوجه و روغن نیاز پیدا خواهید کرد. برای تهیه قیمه، تمام مراحل عینا شبیه به توضیحات رسپی قبل است با این تفاوت که پس از تفت دادن مرغ همراه با پیاز و تغییر رنگ دادن آن باید لپه‌های از قبل در آب خیسانده شده و جوشیده را به آن‌ها اضافه کنید.

آشنایی با طرز تهیه 3 خورشت خوشمزه و محبوب ایرانی!

قرمه سبزی، محبوب دل همه ایرانی‌ها!

 

قرمه سبزی یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی ایرانی بوده که شما برای تهیه آن به مواد غذایی همچون گوشت قرمز (ترجیحا سر دست)، پیاز، روغن، لیمو عمانی، لوبیا قرمز، سبزی خورشتی و ادویه احتیاج پیدا خواهید کرد. طرز تهیه این خورشت خوشمزه نیز بسیار شبیه به دو رسپی پیشین است.

 

فقط باید دقت داشته باشید برای تهیه این غذا لازم است که از شب قبل لوبیاها در آب بخیسانید و چندبار آب آن‌ها را عوض کنید. سبزی‌ها نیز باید به صورت خشک شده تفت داده شوند و به غذا اضافه شوند.

 

لوبیا نیز همچون لپه در قیمه باید بعاد از تفت دادن گوشت و تغییر رنگ آن به قابلمه اضافه شود. سبزی خشک شده هم لازم است ابتدا حدود 15 دقیقه تفت داده شود و به غذا اضافه شود.

آشنایی با طرز تهیه 3 خورشت خوشمزه و محبوب ایرانی!

اسنپ اکسپرس مگ، مجله اینترنتی برای همه!

 

مجله اسنپ اکسپرس یک مجله اینترنتی بوده که در آن صدها مقاله از موضوعات مختلف از رژیم، تندرستی، آشپزی، پادکست و …. گردآوری شده اند. مقالاتی که می‌توان تعداد خیلی وسیعی از آن‌ها را تحت عنوان منابع آموزشی برای کسب تجربه‌های جدید در حوزه آشپزی، شیرینی پزی و … مطالعه کرد.