پارس ناز پورتال

«آلت عکس: روبلاکس چیست؟»

«آلت عکس: روبلاکس چیست؟»

متاتایتل: روبلاکس چیست؟ همه چیز در مورد روبلاکس

 

متادیسکریپشن: روبلاکس با بیش از 100 میلیون کاربر یک پلتفرم بازی است که در آن نوجوانان و جوانان می‌توانند مشغول بازی شوند و بازی‌های خود را توسعه دهند

 

روبلاکس چیست؟ همه‌چیز در مورد روبلاکس

روبلاکس زمانی ناشناخته بود و توسط رسانه‌های بین‌المللی مورد بی‌توجه قرار داشت. هیچ‌کس در مورد این پلتفرم صحبت نمی‌کرد اما ناگهان همه را تحت تأثیر خود قرار داد! اکنون افراد با شور و شوق در مورد این بازی صحبت می‌کنند زیرا توانسته بچه‌ها را در لذتی بی‌نهایت از هیجان و لذت غرق کند.

 

روبلاکس یک شرکت بازی است که به گیمرها جوان اجازه بازی کردن می‌دهد و به توسعه‌دهندگان در توسعه بازی‌ها کمک می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که بیش از 100 میلیون گیمر فعال ماهانه دارد. اگرچه شهرت روبلاکس به اندازه بازی‌های «Fortnite» و «Minecraft» نیست اما همچنان پلتفرمی پرطرفدار است. در این بررسی به طور کامل در مورد این پلتفرم محبوب صحبت می‌کنیم.

 

روبلاکس چیست؟

 

روبلاکس (Roblox) به طور رسمی در سپتامبر 2006 توسط دیوید بازوکی و اریک کاسل راه‌اندازی شد. ممکن است تعجب کنید این اپلیکیشن از اسنپ چت، دیسکورد و حتی اینستاگرام قدیمی‌تر است! اما بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، ارزش بازار این پلتفرم چیزی در حدود 45 میلیارد دلار است.

 

Roblox یک پلتفرم بازی است که در آن نوجوانان و جوانان می‌توانند مشغول بازی شوند و بازی‌های خود را توسعه دهند. این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به طور مستقل و بدون وقفه بازی‌ها را توسعه دهند. در حال حاضر، وب‌سایت‌های رسمی به خود می‌بالند که کاربران بیش از 20 میلیون بازی در این پلتفرم توسعه داده‌اند.

 

روبلاکس شبیه پلتفرم رایانه شخصی استیم (Steam) است. شما می‌توانید این پلتفرم را یوتیوب مقایسه کنید، جایی که مردم محتوای ویدیویی ارسال می‌کنند. حدود 50 میلیون بازی و هزاران توسعه‌دهنده توانستند کودکان و نوجوانان را از طریق بازی‌های همه‌جانبه سه‌بعدی درگیر کنند. برای بازی در این پلتفرم، بچه‌ها باید اپلیکیشن آن را برای گوشی هوشمند، کامپیوتر و کنسول بازی خود دانلود کنند.

«آلت عکس: روبلاکس چیست؟»

آلت عکس: چه کسی از روبلاکس استفاده می‌کند؟

چه کسی از روبلاکس استفاده می‌کند؟

 

از لحاظ تاریخی، این پلتفرم را بیشتر نوجوان و کودکان بازی می‌کنند. بزرگ‌ترین گیمرها در این پلتفرم پسربچه‌های 9 تا 12 ساله هستند. با این حال، این شرکت اخیرا گزارش داد که کاربرانش در حال پیر شدن هستند. روبلاکس در نامه‌ای به سهامداران گزارش کرد که سریع‌ترین رشد جمعیتی آن را افراد 17 تا 24 ساله تشکیل می‌دهند.

 

این پلتفرم در سراسر جهان محبوب است. در حالی که بازیکنان ایالات‌متحده و کانادا از نظر تاریخی بیشترین سهم از پایگاه کاربران آن را تشکیل می‌دادند، تعداد گیمرها اروپایی در سال گذشته بر بازیکنان ایالات متحده و کانادا سایه انداخته‌اند. امروزه تقریباً به اندازه تعداد کاربران ایالات متحده و کانادا، گیمرهای آسیایی در این پلتفرم حضور دارند.

 

محبوب‌ترین بازی در روبلاکس چیست؟

 

انتخاب بازی مناسب در میان بیش از 40 میلیون بازی در این پلتفرم سخت است. شناخت محبوب‌ترین بازی‌های این شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید میلیون‌ها کاربر چگونه با برنامه تعامل دارند. در حال حاضر محبوب‌ترین بازی این پلتفرم «Adopt Me» است. این بازی آمار بیش از 29.4 میلیارد بازدید و 24.7 میلیون علاقه‌مند را ثبت کرده است.

 

این بازی نقش‌آفرینی به کاربران اجازه می‌دهد تا حیوانات خانگی را به فرزندخواندگی بپذیرند و بزرگ کنند. همچنین می‌توانند خانه‌های مجازی خود را تزئین کنند و با دوستان خود تعامل داشته باشند. از دیگر بازی‌های محبوب روبلاکس می‌توان به «Brookhaven RP» با 21.4 میلیارد بازدید و 14.6 میلیون علاقه‌مند اشاره کرد. بازی (Tower of Hell) با 18.7 میلیارد بازدید و 10.1 میلیون علاقه‌مند و بازی «Blox Fruits» با 7.1 میلیارد بازدید و 4.3 میلیون علاقه‌مند در رتبه‌های بعدی قرار دهند.

 

آیا روبلاکس یک شبکه اجتماعی است؟

 

روبلاکس یک شبکه بازی اجتماعی در متاورس است که به کاربران اجازه می‌دهد با افراد غریبه در جامعه جهانی و همچنین افرادی که در زندگی واقعی می‌شناسند ارتباط برقرار کنند. به گفته این شرکت، کاربران این پلتفرم روزانه تقریبا 2.5 میلیارد پیام چت ارسال می‌کنند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد درخواست‌های دوستی ارسال کنند، پیام‌های خود را مبادله کنند و با سایر کاربران در بازی‌ها تجارت کنند.

 

سال گذشته، این شرکت گپ صوتی فضایی را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد با گیمرهای دیگری که در نزدیکی آنها هستند صحبت کنند. کاربران تایید شده سنی که 13 سال یا بیشتر دارند، این امکان را خواهند داشت در عملکرد چت صوتی شرکت کنند. علاوه بر برقراری ارتباط با دیگران، کاربران می‌توانند از قدرت رای دادن در پلتفرم استفاده کنند. بازی‌ها را می‌توان برحسب فیلترهای مختلف امتیاز داد.

«آلت عکس: روبلاکس چیست؟»

آلت عکس: آیا می‌توان از روبلاکس درآمد کسب کرد؟

چگونه در روبلاکس بازی بسازیم؟

 

برای انجام این کار، ابتدا باید «Roblox Studio» را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید. در مرحله بعد، باید اصول زبان برنامه‌نویسی روبلاکس را بیاموزید. این برنامه از یک زبان برنامه‌نویسی به نام «Lua» استفاده می‌کند که یادگیری آن نسبتاً آسان است. این برنامه راهی عالی برای برنامه نویسان جوان برای درک اصول اولیه توسعه بازی‌های ویدیویی است. «Roblox Studio» قالب‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که روند ساخت بازی را آسان می‌کند.

 

آیا می‌توان از روبلاکس درآمد کسب کرد؟

 

Roblox یک تجربه بازی فوق‌العاده را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند. اما علاوه بر بازی کردن، آیا افراد می‌توانند از این بازی کسب و کار کسب و ایجاد کنند؟ پاسخ بله است. شما می‌توانید بازی کنید و همچنین این امکان را دارید با توسعه بازی‌های روبلاکس درآمد به دست آورید. تعجب‌آور است که بدانید برخی از توسعه‌دهندگان در یک سال بیش یک میلیون دلار درآمد داشته‌اند!

 

شما می‌توانید بازی‌ها را توسعه دهید و هنگامی که به ترافیک ثابتی رسیدند،  این امکان را دارید از بازی‌ها کسب درآمد کنید. بازی‌های این پلتفرم به صورت رایگان برای همه در دسترس هستند. اما بسیاری از کودکان و نوجوانان با استفاده از ارز مجازی این پلتفرم معروف به «Robux» لوازم مختلفی را برای بازی‌های خود خریداری می‌کنند.

 

پول به دست آمده در حساب Roblox باقی می‌ماند تا زمانی که توسعه‌دهندگان بازی به حداقل مقدار دست یابند. سپس، از طریق لینک دادن به بانک محلی، توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند پول را خارج کنند. توسعه‌دهندگان از برنامه «Developer Exchange» برای تبدیل پول به ارز محلی استفاده می‌کنند. به این ترتیب این پلتفرم اجازه بازی و کسب درآمد را می‌دهد.

«آلت عکس: روبلاکس چیست؟»

آلت عکس: چگونه در روبلاکس بازی بسازیم؟

آینده روبلاکس چیست؟

 

Roblox یک دنیای موازی ایجاد کرده است که در آن گیمرها، توسعه‌دهندگان بازی و برنامه نویسان دور هم جمع شده‌اند. اکنون تمام رسانه‌های بزرگ بین‌المللی مانند سی ان ان، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز مدام در مورد این پلتفرم مطالبی را منتشر می‌کنند.

 

در مارس 2021، جستجوهای گوگل برای سهام روبلاکس به طرز غیرقابل تصوری بالا بودند. با توجه به پیشرفت بی‌وقفه و عظیم این شرکت، سازندگان بازی نسبت به شروع ابتکارات خود خوش‌بین هستند. به ‌زودی، واقعیت افزوده و شبیه‌سازی سه‌بعدی فشرده، کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتری را به شرکت Roblox می‌کشاند. آینده این پلتفرم بسیار محرک و خوش‌بینانه است.

 

کلام آخر

روبلاکس یک پلتفرم بازی است که به افراد امکان بازی کردن و توسعه بازی را می‌دهد. این شرکت در زمان کوتاهی توانسته در صنعت بازی‌های مجازی به یک برند مشهور تبدیل شود.  Robloxپلتفرمی است که میلیون‌ها تجربه تولید شده توسط کاربر را میزبانی می‌کند.

 

همه بازی‌ها رایگان هستند و توسعه‌دهندگان بازی با کسب درآمد از بازی‌های خود و کسب ارز مجازی درآمد کسب می‌کنند. با این حال، کاربران می‌توانند با سایر بازیکنان چت کنند و ارتباط بگیرند.

 

موبوگیفت با سابقه طولانی در فروش گیفت کارت های معتبر و رسمی ارائه دهنده انواع گیفت کارت از جمله گیفت کارت روبلاکس ، گیفت کارت استیم ، گیفت کارت آیتونز ، گیفت کارت xbox  می باشد.