پارس ناز پورتال

آموزش ارز دیجیتال؛ همه آنچه که پیش از ورود به بازار رمزارزها باید بدانیم

آموزش ارز دیجیتال؛ همه آنچه که پیش از ورود به بازار رمزارزها باید بدانیم

بازار رمزارزهای این روزها داغ‌تر از همیشه است. اما بدون اطلاعات کافی نباید به این حوزه ورود کنیم. در این مطلب قصد داریم به آموزش ارز دیجیتال و نکات اساسی پیرامون آن بپردازیم.ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انقلاب دیجیتال در حال رخ دادن است.

 

یکی از حوزه‌های نسبتا جدید فناوری که بستر مساعدی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده، بلاک چین است. ارزهای دیجیتال با سرعت زیادی در حال رشد هستند. بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو، بیت کوین کش و … همگی از رمزارزهایی هستند که بازار خرید و فروش‌شان حسابی داغ است.

 

حتی افرادی که در گذشته ارتباط چندانی با دنیای فناوری نداشتند، حالا به دلیل سودآور بودن ارزدهای دیجیتال، با اصطلاحاتی مانند ترید و ماینینگ یا همان استخراج رمزارزها به‌خوبی آشنا هستند. سرمایه گذاری روی رمزارز می‌تواند بازدهی فوق‌العاده‌ای برایمان داشته باشد، البته به شرطی که آموزش‌ های ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته باشیم و با آگاهی به این حوزه ورود کنیم.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح بدهیم، ارز دیجیتال یک نوع پول مجازی است که بر بستر فناوری بلاک چین قرار دارد. اما مزیت اصلی که باعث شده تا رمزارزها محبوبیت پیدا کنند، آن است که تحت نظارت و کنترل هیچ دولت یا نهادی نیستند و همین ویژگی یک سری ارزش‌های دیگر را برای صاحبان ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد.

 

رمزارزها می‌توانند امکان پرداخت امن به‌صورت آنلاین را فراهم کنند.جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از 5000 رمزارز مختلف وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

آموزش ارز دیجیتال؛ همه آنچه که پیش از ورود به بازار رمزارزها باید بدانیم

منظور از استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

 

همان‌طور که می‌دانیم، پول‌های عادی توسط بانک‌ها و دولت‌ها چاپ می‌شوند و به انتشار می‌رسند. اما ارزهای دیجیتال چگونه ایجاد می‌شوند؟ یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ایجاد رمزارزهای بیشتر، استخراج یا ماینینگ آنها است. برای توضیح در مورد فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال، باید به نحوه انجام تراکنش‌ها اشاره کنیم.

 

وقتی یک ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود، برای آنکه این معامله معتبر باشد، باید صحت آن توسط سایر کاربران شبکه بلاک چین به تایید برسد. این کاربران که به آنها ماینر هم می‌گویند، با پردازش و انجام محاسبات ریاضی، به تایید شدن تراکنش‌های شبکه کمک می‌کنند و در قبال انجام این کار، پاداش می‌گیرند. پاداشی که به ماینرها داده می‌شود، رمزارز بومی همان شبکه بلاک چین است.

 

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

 

از دیگر مواردی که در بحث آموزش ارز دیجیتال باید به آن اشاره کنیم، صرافی است. صرافی‌های ارز دیجیتال، در واقع پلتفرم‌های آنلاینی هستند که از طریق آنها می‌توان به خرید و فروش یا ذخیره کردن رمزارزهای مختلف پرداخت. صرافی در واقع یک بازار واسطه‌ای است که از طریق آن می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را بخرید یا بفروشید.

 

به ازای انجام هر معامله هم، صرافی از شما کارمزد دریافت می‌کند. بایننس (Binance) به عنوان معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود، اما صرافی‌های دیگری مانند کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، هات‌بیت (Hotbit) و … هم وجود دارند. در بین صرافی‌های ایرانی هم می‌توان به اوکی اکسچنج یا نوبیتکس اشاره کرد.

 

برای فعالیت در اکثر صرافی‌ها، لازم است که احراز هویت شوید و صحت اطلاعات فردی شما به تایید برسد. این کار برای حفظ امنیت کاربران صرافی‌ها انجام می‌شود. در ضمن باید بدانید که بیشتر صرافی‌های معتبر خارجی کاربران ایرانی را بن کرده‌اند. به همین دلیل برای استفاده از آنها حتما باید از VPN استفاده نمایید.

 

کیف پول دیجیتالی چه کاربردی دارد؟

 

کیف پول ارز دیجیتال محلی است که در آن می‌توانید به ذخیره رمزارزهای خود بپردازید. همچنین برای انجام معاملات رمزارز حتما باید کیف پول داشته باشید. کیف پول یا والت دیجیتالی می‌تواند به‌صورت نرم‌افزار یا اپلیکیشن، وبسایت یا حتی یک قطعه فیزیکی باشد. به‌طور کلی والت‌های دیجیتالی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند.

 

کیف پول‌های گرم به‌صورت نرم‌افزاری کار می‌کنند و معمولا به اتصال اینترنت نیاز دارند. اما کیف پول‌های سرد به شکل سخت‌افزاری بوده و امنیت بالاتری دارند.از جمله رایج‌ترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری و آنلاین می‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، اکسودوس (Exodus) و بیت‌پی (BitPay) اشاره کرد.

 

البته بسیاری از صرافی‌ها مانند بایننس و کوین بیس نیز دارای کیف پول اختصاصی خودشان هستند. از بین والت‌های سخت‌افزاری هم باید به مدل‌های مختلف لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) اشاره نماییم که والت‌های کوچک شبیه یک حافظه فلش را تولید و عرضه کرده‌اند.

 

نکاتی که قبل از شروع ترید کردن باید بدانیم

 

همان‌طور که گفتیم، قبل از ورود به دنیای بی‌انتهای ارز دیجیتال، باید با نکات ریز و درشت زیادی آشنا شویم. انجام معامله یا ترید کردن، تکنیک‌ها و روش‌های خاص خودش را دارد که اگر از آنها بی‌اطلاع باشیم، دارایی و سرمایه خود را به خطر می‌اندازیم. ما در این مطلب کوتاه و مختصر، قصد ارائه آموزش ارز دیجیتال را نداریم، اما در ادامه به چند مورد از اصول این کار اشاره خواهیم کرد:

 

1- در سبد ارزهای دیجیتال خود تنوع ایجاد کنید: یکی از اشتباهاتی که معمولا افراد تازه‌کار مرتکب آن می‌شوند، سرمایه‌گذاری فقط روی یک ارز دیجیتال خاص است. این کار باعث می‌شود که اگر ارز مذکور دچار افت یا سقوط ارزش شود، تمام سرمایه فرد به خطر بیفتد.

 

2- بررسی و تحلیل را فراموش نکنید: قبل سرمایه‌گذاری روی یک ارز حتما باید در مورد آن تحقیق کنید. اولین قدم برای سرمایه‌گذاری، انجام تحقیقات لازم و داشتن یک دورنما از آینده رمزارزی است که قصد خرید آن را دارید.

 

3- استراتژی مشخصی داشته باشید: بسیاری از افراد هستند که بدون استراتژی و صرفا با رویای کسب سود، وارد حوزه رمزارزها می‌شوند و متاسفانه خیلی زود سرمایه خود را از دست می‌دهند. قبل از هر چیز باید مشخص کنید که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید یا می‌خواهید برای یک بازه زمانی کوتاه وارد معاملات شوید.

 

4- از روی احساسات معامله نکنید: یکی از مهترین نکات در انجام معاملات ارز دیجیتال، حفظ آرامش است. به هیچ وجه نباید احساسی تصمیم بگیرید، چون در این صورت احتمال ضرر کردن شما، به مراتب بیشتر از سودتان خواهد بود.

 

5- از تکنیک Stop Loss استفاده کنید: مشخص کردن حد ضرر (Stop Loss) تکنیکی است که می‌تواند جلوی ضررهای هنگفت را بگیرد و بقای شما در بازار را تضمین کند.

آموزش ارز دیجیتال؛ همه آنچه که پیش از ورود به بازار رمزارزها باید بدانیم

بازی کریپتویی؛ روش جدید کسب درآمد از ارز دیجیتال

 

یکی از تاثیراتی که تکنولوژی بلاک چین روی حوزه سرگرمی داشته، پدید آمدن بازی‌های کریپتویی است. بازی‌هایی که دارای ارز دیجیتال اختصاصی خودشان هستند و بازیکن‌ها می‌توانند با انجام آنها، کسب درآمد کنند. در حال حاضر بازی‌های کریپتویی زیادی مانند Axie Infinity و Thetan Arena وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید رمزارز به دست آورید. برای آشنایی بیشتر با این بازی‌ها و همچنین آموزش انجام آنها به وبسایت آکادمی رمز ارز مراجعه کنید.

 

بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال کدام است؟

 

مهمترین نکته برای موفقیت در بازار رمزارزها، داشتن آگاهی کامل از ویژگی‌ها و قواعد این بازار است. به همین جهت یادگیری مفاهیم ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. وبسایت «آکادمی رمز ارز» یکی از منابعی است که به شکل اصولی و صحیح به آموزش ارز دیجیتال می‌پردازد و با انتشار مقالات جامع در این حوزه، سعی دارد تا آگاهی کاربران را ارتقا دهد.

 

اگر قصد ورود به بازار پرسود رمزارزها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مطالب آموزشی آکادمی رمزارز استفاده کنید. همچنین سرمایه‌گذاران حرفه‌ای می‌‌توانند با مراجعه به این وبسایت، نکات و ترفندهای جدیدی را برای تحلیل ارزهای مختلف یاد بگیرند.