پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کیک کوکوی چند لایه خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه کیک کوکوی چند لایه خوشمزه

آموزش تهیه کیک کوکوی چند لایه خوشمزه 

کوکوی لایه لایه که بسیار خوشمزه است و ظاهر خوبی هم دارد می تواند برای ناهار گزینه بسیار خوبی باشد. پس با هم این کوکو را درست کنیم. دستور تهیه 17 کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای آخر هفته ای.

 

کیک کوکو ي چند لايه

برای 4 تا 6 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 80 دقیقه

 

مواد لازم:

2 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
500 گرم سیب زميني
3 عدد کدوسبز
125 گرم گوجه‌فرنگی خشک
5 عدد تخم‌مرغ
2 /1 پیمانه خامه صبحانه
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن مایع

 

طرز تهیه:

1 فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنیدو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. فلفل دلمه‌ای‌ها را از وسط نصف کنید، سپس به‌صورت تکه‌های بزرگ خردشان کنید روی سینی فر بچینید و سینی را به مدت 5-4 دقیقه داخل فر قرار دهید تا فلفل‌ها کمی بپزند و بعد کنار بگذارید.

 

2 سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و آنها را به‌صورت لایه‌های نازک خرد کنید. لایه‌های سیب‌زمینی را در سینی بچینید. سینی را به مدت 5-4 دقیقه داخل فر قرار دهید تا تکه‌های سیب‌زمینی کمی نرم شوند.

 

3 حالا نوبت کدوهاست. آنها را بعد از شست‌وشو به‌صورت نواری خرد کنید. نوارها را روی سینی فر بچینید. این بار سینی را به مدت 3-2 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کدوها کمی نرم شوند. در یک کاسه تخم‌مرغ، خامه و نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

 

4 قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید وکاغذ را با روغن چربش کنید. یک‌لایه کدوسبز داخل قالب بچینید. روی آن‌ها یک‌لایه فلفل دلمه‌ای قرار دهید و روی فلفل دلمه‌ای یک‌لایه سیب‌زمینی بچینید. کمی گوجه‌فرنگی خشک هم روی مواد بریزید. حالا مقداری از مخلوط تخم‌مرغ را روی مواد بریزید.

 

لایه‌ها را به همین شکل روی هم قرار دهید. در انتها باقیمانده کدوسبزها را روی مواد قرار دهید. قالب را به مدت 60-50 دقیقه داخل فر قرار دهید .

آموزش تهیه کیک کوکوی چند لایه خوشمزه