پارس ناز پورتال

اثبات اجتماعی در بازاریابی به سبک امروزی

اثبات اجتماعی در بازاریابی به سبک امروزی

اثبات اجتماعی در بازاریابی به سبک امروزی 

در حوزه بازاریابی امروزی روشهای قدیمی دیگر پاسخگو نیستند و شما هرچقدر از برند و کارتان تعریف کنید مشتریان را مثل سابق تحت تاثیر قرار نخواهد داد. مشتریان امروزی بسیار هوشمند میباشند, آن‌ها می دانند که یک بازاریاب همۀ‌ي تلاش خود را انجام می دهد تا محصول شرکت شما را بفروشد.

 

بنابراین به قول‌هاي او کمترین اعتماد را دارند. بنابراین باید کاری فراتر از بازاریابی و تبلیغات مستقیم انجام دهید. اثبات اجتماعی دقیقا در این موقعیت کارگزار هست.

 

اثبات اجتماعی به این معناست;که مردم به قول‌هاي یک شخص ثالث هم‌چون مشتریان دیگر, متخصصان و سایر تاثیرگذاران اعتماد بیشتری دارند.به همین علت هست که وقتی یک پست شبکه‌هاي اجتماعی موردپسند قرار میگیرد. رفته رفته بر محبوبیت آن افزوده میشود. زیرا کاربران به طور ناخودآگاه رفتار کاربران دیگر را تکرار میکنند.

 

این یک اصل اثبات شده هست و تحقیقات اثبات می کنند بیش از 92 درصد مشتریان به قول‌هاي اشخاص ثالث بیش از تبلیغات و بازاریابی‌ها اعتماد دارند.به همین علت هست که شمار زیادی از بازاریابان از اثبات اجتماعی برای رشد کسب‌وکار خود بهره میگیرند.اگر سری به وب‌سایت‌هاي شرکت‌هاي گوناگون بزنید, خواهید اثبات اجتماعی برای رشد کسب‌ و کار بهره گیری می کنند.

 

پیشنهاد‌هاي متخصصان در کسب‌وکارهای B2B و خوشحالی مشتریان خوشنود برای سایر کسب‌وکارها همانند‌اي از کاربرد اثبات اجتماعی برای کسب‌وکارها هست.

 

۳ راه برای بهره‌گیری از اثبات اجتماعی

اما همان‌طور که گفتیم امروزه مشتریان بسیار هوشمند میباشند.اگر آن‌ها متوجه شوند که شما از راهکارهای اثبات اجتماعی برای افزایش فروش خود بهره گیری میکنید, احتمال این‌که نسبت به آن بی‌اعتنا باشند, بسیار چندان هست.

 

روابط خود را با تاثیرگذاران تقویت کنید

کمک گرفتن از بازیگران و یا هنرمندان نیز نوعی استراتژی هست که بیشتر برندها از آن‌ها بهره گیری میکنند.اما ما پیشنهاد میکنیم تاثیرگذاران صنعت خود را آگاهانه گزینه کنیدو کوشش کنید این تاثیرگذاران افرادی باشند که واقعا مشتریان هدف شما به تخصص او اعتماد دارند.برای این انتخاب کافیست نگاهی به رفتارهای مخاطبان هدف‌تان در توییتر بیندازید.بدین ترتیب خواهید دید که چه کسانی نفوذ بیشتری روی مخاطبان شما دارد؟

 

چه کسی پرطرفدار هست؟ و چه کسی بیشتر مورد دقت کاربران هدف شما هست؟برای شروع برقراری رابطه با آن‌ها بهتر هست, ابتدا شروع به اشتراک‌گذاری پست‌هاي آن‎‌ها بکنیدو برای آن‌ها کامنت بگذارید و تدریجی دقت آن‌ها را به خودتان جلب کنید.برترین راه برای کمک‌گیری از آن‌ها اینست که یک پادکست گفت و گو‌اي به همراه آن‌ها ضبط کنید.

 

مشتریان فعلی خود را برای همراهی تشویق کنید

در حالی که تاثیرگذاران نقش گسترده‌اي در افزایش اعتماد کاربران‌تان دارند.مشتریان فعلی شما نیز میتوانند در این فرمایش شما را یاری کنند.در نظر داشته باشید که مشتریان فعلی شما محصول را از دیدگاه سایر مخاطبان میبینند و می توانند دقیقا به دشوار اصلی اشاره کنند.

 

بعنوان مثال, شما می توانید به افراد و مشتریانی که پست توییتر شما را به اشتراک بگذارند و بیشترین بازخورد را بگیرد, پاداش بدهید. بدین ترتیب مردم مشتاق خواهند بود که در گسترش برند شما به شما کمک کنند.چنین استراتژی‌هایي, یک بازی برد-برد بوده و به اضافه بر این‌که به شما کمک میکند برندتان را گسترش دهید, به مشتریان کمک می کند تا به پاداش برسند و به کاربران نیز کمک میکند تا با یک محصول مفید آشنا شوند.

 

از مشتریان‌تان بخواهید, به پروسه بازاریابی‌تان بپیوندند

همان‌طور که گفتیم, مشتریان شما به قول‌هاي مشتریان دیگر بیشتر از آن‌چه که شما میگویید اعتماد دارند.یکی از راهکارهایی که شما میتوانید از آن بهره گیری کنید, همراهی کردن مشتری در گسترش محصولات شما هست.بعنوان مثال, اگر شما وبینارهایی را برگزار می کنید, میتوانید از مشتریان خوشنود خود بخواهید در اجرای وبینار به شما کمک کنند.

 

و یا می توانید کمپین‎‌هایي را برگزار کنید و به گونه‌اي از مشتریان خود بخواهید تا پستی در رابطه با محصول شما منتشر کنند.بعنوان مثال, اگر در اساس پوشاک هستید, محصولات شما را پوشیده و در شبکه‌هاي اجتماعی خود منتشر کنند و شما به کسی برترین ترکیب را با لباس شما انتخاب کرده هست را بعنوان برنده گزینه کنید.