پارس ناز پورتال

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

مجموعه : دکوراسیون
استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

 

در اینبخش ایده هایي برای استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل را آورده ایم. رنگ مرجانی رنگ سال 2019 و 1398 می‌باشد. این رنگ کـه چیزی بین رنگ خنثی و گرم و شاد اسـت می تواند دکور خانه شـما را خاص و بی نظیر کند. مرجانی مثل بنفش بعد از چندی دل آدم را نمی‌زند بلکه این رنگ بدون تاریخ انقضا اسـت! در ادامه ایده هاي جالبی را مرور می کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

رنگ سال پنتون چیست؟

شرکت پانتون یا پنتون Pantone شرکتی در نیو جرسی ایالات امریکا اسـت کـه کـه بـه ‌خاطر سیستم رنگ مخصوص خود شهرت دارد. سیستم رنگی پنتون کـه بـه اختصار PMS خوانده می شود سیستمی اختصاصی اسـت ودر صنایع بـه ‌ویژه صنایع چاپ و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم تطبیق رنگ پانتون یک سیستم کامل برای تولید رنگ‌هاي استاندارد اسـت.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

با استفاده از این استاندارد رنگ، تولید کنندگان مختلف در مکان‌هاي متفاوت می توانند دقیقا همان رنگی راکه مشتری یا کارفرما مدنظر دارد تولید کنند. شرکت پنتون هر سال یک «و گاهی دو» رنگ را بعنوان رنگ غیر رسمی سال انتخاب میکند کـه این رنگ تاثیر چشمگیری بر ترندها و سبک‌هاي طراحی در صنایع مختلف از جمله مد و طراحی داخلی می گذارد.

 

رنگ سال پنتون برای ۲۰۱۹

شرکت پنتون برای سال ۲۰۱۹ “رنگ مرجانی زنده” یا Living Coral را بعنوان رنگ سال انتخاب کرده اسـت. این رنگ یک رنگ بسیار زیبا و شاد اسـت کـه انرژی بخش بوده و از طیف‌هاي نارنجی بـه شمار می رود. هدف از انتخاب این رنگ بعنوان رنگ سال پنتون جلب کردن توجه مردم بـه موجودات دریایی اسـت کـه بدلیل دخالت‌هاي انسان در طبیعت، در حال نابودی هستند.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

هم چنین بدلیل گسترش خشونت و ترور در جهان، پنتون سعی کرده با انتخاب یک رنگ شاد و پرتحرک، انرژی مثبتی بـه دنیای امروز تزریق کند. رنگ مرجانی زنده، یک رنگ قوی ودر عین حال ملایم اسـت کـه اگر چـه بـه صورتی و نارنجی بسیار نزدیک اسـت اما ته رنگ طلایی را هم می توان در آن حس کرد.

 

ترفندهایی برای استفاده از رنگ سال پنتون در دکوراسیون منزل

 

اگر بـه دنبال این هستید کـه دکوراسیون منزل خود رابه روز کنید استفاده از رنگ سال پنتون یعنی رنگ مرجانی زنده بهترین و ساده ترین راه اسـت. اما در گام اول باید بدانید کـه این رنگ با چـه رنگ‌هاي دیگری بهترین همنشینی را دارد. این رنگ ترکیبی بسیار زیبا با رنگ آبی متوسط و روشن بـه وجود می‌آورد چون این دو مکمل هم هستند. چنین ترکیبی شاداب و زنده اسـت کـه انرژی ذهن را تقویت میکند.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

ترکیب مرجانی با رنگ زیتونی نیز زیبا اسـت و ترکیبی زمینی و آرام اما خوشرنگ بـه وجود می‌آورد. اگر بـه رنگ‌هاي تیره‌تر و طیف قهوه‌اي علاقه دارید میتوانید از ترکیب آن با مرجانی کمک بگیرید. شاید بیشتر افراد تصور کنند چنین ترکیبی بیش از حد روشن و زنده اسـت اما میتوانید مقدار مرجانی را محدودتر کنید و فقط در اکسسوری‌ها ازآن استفاده کنید. دیگر رنگ‌هاي مکمل مرجانی عبارتند از:

 

آبی فیروزه‌اي

خردلی

نعنایی

سبز دریایی

و طلایی

 

رنگ سال پنتون مرجانی

رنگ مرجانی یک رنگ گرم اسـت اما در عین حال ملایم بوده و می توان آنرا چیزی بین نارنجی و صورتی درنظر گرفت. این رنگ، رنگ خوش بینی، خوش گذرانی و لذت اسـت و ویژگی رنگ‌هاي تند را دارد اما تند و جسورانه نیست، مثل رنگ‌هاي پاستل ملایم و دلپذیر اسـت اما مانند آن‌ها کمرنگ و بی‌رمق نیست.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

شـما میتوانید از رنگ مرجانی در قسمت‌هاي کوچک مثل تزئینات داخلی استفاده کنید اما مانعی هم برای استفاده از این رنگ در بخشی از دیوار یا مبلمان وجود ندارد. مرجانی درخانواده نارنجی قرار میگیرد اما مشکل عدم تطبیق پذیری نارنجی را ندارد. این رنگ با رنگ‌هاي تیره هم بـه خوبی ترکیب میشود و جلوه‌اي زیبا بـه وجود می‌آورد. درکنار سطوح چوبی هم میتوان از رنگ مرجانی استفاده کرد.

 

مرجانی تطبیق پذیری بالایی دارد و با بیشتر رنگ‌ها هماهنگ می شود، از طیف‌هاي خنثی مثل خاکستری گرفته تا رنگ‌هاي پاستل و حتی رنگ‌هاي تند و شاد. اگر نمی توانید از این رنگ بـه مقدار زیاد در فضای منزل خود استفاده کنید توصیه می کنیم سراغ اکسسوری‌هاي مرجانی مثل کوسن مخمل بروید چون مخمل بـه رنگ مرجانی زیبایی و جلوه‌اي خاص دارد.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

اگر جسارت بیشتری دارید می توانید یک اکسسوری بزرگ مثل صندلی تاب خور را دراین رنگ انتخاب کنید اما درنظر داشته باشید کـه زیاده روی در استفاده از این رنگ می تواند فضای منزل را بیش از حد شلوغ کند. مرجانی زنده یک رنگ برونگرا و شاد اسـت و برخی افراد ممکن اسـت احساس خوبی نسبت بـه احاطه شدن با این رنگ نداشته باشند پس بهتر اسـت اعتدال را رعایت کنید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

اگر بـه دنبال یک مبلمان خاص و بیانگر هستید می توانید سراغ رنگ مرجانی بروید. از آنجایی کـه این رنگ یک رنگ دریایی محسوب میشود درکنار اکسسوری‌هاي مربوط بـه دریا مثل صدف و ماهی و … نیز جلوه جذاب‌تری بـه وجود خواهد آورد. ترکیب مرجانی با دیوارهای سفی منزل نیز زیبا و چشمگیر اسـت ودر خانه‌هاي سنتی هم می توان از چنین مبلمانی استفاده کرد.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

رنگ مرجانی شاد و تا اندازه‌اي جسورانه اسـت اما نباید برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل خود دچار تردید شوید. پس از اضافه کردن مرجانی بـه فضای منزل خود خواهید دید کـه انرژی و اعتماد بـه نفس بـه سراغ شـما آمده اسـت و فضایی دلپذیر و شاد بـه وجود آمده اسـت. خوشبختانه بدلیل شاد و روشن بودن این رنگ شـما میتوانید فقط در اکسسوری‌هاي کوچک یا متوسط از این رنگ استفاده کنید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

پس لازم نیست هزینه‌هاي زیادی را برای تغییر و بـه روز کردن دکوراسیون منزل خود متحمل شوید. مثلاً شـما میتوانید فقط چند کوسن مخمل مرجانی، چند گلدان بلوری با ته رنگ مرجانی، رومیزی مرجانی، چراغ و چیزهای دیگری راکه چندان جلب توجه نمی کنند استفاده کنید و انرژی و زیبایی این رنگ جذاب رابه فضای منزل خود تزریق کنید.

 


 

جدیدترین مدل‌ های طراحی داخلی در سال ۲۰۱۹

دنیای طراحی دکوراسیون دنیایی پویا ودر حال رشد اسـت و طراحان برتر و شرکت‌هاي بزرگ طراحی هر سال جدید ترین مدل‌هاي طراحی داخلی رابه دنیا معرفی میکنند. این سبک‌ها و مدل‌ها از فلسفه‌هاي طراحی غالب روز مثل طبیعت گرایی، توجه بـه فضاهای خصوصی و تقویت ارتباطات نشات می گیرند و ترندهای زیبایی شناسی مثل رنگ سال و … نیز در شکل‌گیری آن‌ها دخیل اسـت. اما جدید ترین ها کدامند؟

 

استفاده از رنگ زرد خردلی

اگر چـه رنگ مرجانی بعنوان رنگ سال ۲۰۱۹ معرفی شده اسـت اما در دنیای طراحی داخلی رنگ‌هاي دیگری حکمرانی میکنند. رنگ‌هاي خردلی، عسلی و دیگر رنگ‌هاي تیره اما نسبتا خنثی از خانواده زرد را اینروزها می توان در جدید ترین مدل‌هاي طراحی داخلی خانه‌هاي لوکس در سراسر جهان مشاهده کرد. این رنگ‌ها کاملا غنی و موقر اما دراین حال شاد و انرژی بخش هستند.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

فرقی نمیکند اگر دکوراسیون منزل خودرا برای فصل تابستان آماده میکنید یا فصل زمستان، چون این رنگ با هر فصلی هماهنگی دارد، در زمستان گرم و ملایم اسـت ودر تابستان شاد و پرشور. پس اگر احساس میکنید فضای خانه شـما از رنگ‌هاي تیره و تکراری پر شده اسـت وقت آن رسیده کـه با اضافه کردن اکسسوری‌ها و مبلمان خردلی و عسلی و … بـه آن رنگ و روی تازه‌اي بدهید.

 

استفاده از بافت و منسوجات

منسوجات جایگاه خاصی در دکوراسیون منزل دارند و مـا در قسمت‌هاي مختلف خانه ازآن‌ها استفاده میکنیم، از فرش و تابلوفرش گرفته تا رومیزی و روتختی و روفرشی و رومبلی و کوسن و چیزهای دیگری کـه کاربرد تزئینی یا عملکردی دارند. اما اگر نگاهی بـه جدید ترین مدل‌هاي طراحی داخلی در فصل‌هاي اخیر بیندازید خواهید دید کـه کاربرد این منسوجات تغییر کرده.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

آویزهای پارچه‌اي تزئینی و حتی مجسمه‌هاي پارچه‌اي تزئینی بـه جزء لاینفک این دکوراسیون‌هاي جدید تبدیل شده‌اند. آمار نشان میدهند کـه استفاده از منسوجات تزئینی و آویزهای پارچه‌اي درسال گذشته بیش از ۱۸ برابر شده اسـت پس اگر بـه دنبال روشی هستید کـه با استفاده ازآن ظاهر تازه‌اي بـه منزل خود بدهید و آن رابه روز نگه دارید کافی اسـت از این اکسسوری‌ هاي پارچه‌اي تزئینی استفاده کنید.

 

استفاده از کاکتوس‌ ها و گیاهان سبز به روش جدید

گیاهان سبز مزایای زیادی دارند، وجود آن‌ها در فضای داخل منزل باعث تصفیه شدن هوا، متعادل شدن رطوبت هوا و افزایش انرژی مثبت و خنثی شدن استرس و اضطراب اعضای منزل می شود. پس حداقل برای بهره مند شدن از این مزایا هم کـه شده باید گیاهان سبز را در فضای منزل خود جا دهید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

اما این گیاهان بـه خصوص کاکتوس‌ها از جدید ترین سبک‌ها و مدل‌هاي طراحی داخلی هستند. جالب اسـت بدانید کـه طبق آمار استفاده از کاکتوس در فضاهای منزل طی سال گذشته ۲۳۵ درصد افزایش پیدا کرده اسـت و بنظر نمیرسد کـه بـه این زودی‌ها شاهد از مد افتادن آن‌ها باشیم. پس اگر می خواهید خانه خودرا سرسبز و جذاب و بـه روز طراحی کنید حتماً برای کاکتوس‌هاي مختلف در آن فضایی درنظر بگیرید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

حتی اگر بـه کاکتوس واقعی دسترسی ندارید می توانید از کاکتوس‌هاي مصنوعی و حتی اشیای تزئینی بـه شکل گیاهان سبز و کاکتوس برای زیباتر کردن فضای منزل خود بهره ببرید. اما این ترند تنها بـه کاکتوس محدود نیست، باغچه‌هاي خانگی یا گلخانه‌ هاي داخل پاسیو هم اینروزها بسیار محبوب شده‌اند و طبق آمار استفاده ازآن‌ها طی سال گذشته چهار برابر شده اسـت.

 

استفاده از طرح‌ های هندسی در سطوح مختلف

در مقالات قبلی مجله قرمز عنوان شد کـه سبک نقاشی منزل با طرح‌ها و اشکال هندسی نامنظم برای سال ۲۰۱۹ محبوب خواهد بود اما این سبک تنها محدود بـه نقاشی منزل نیست بلکه شـما میتوانید در همه ی سطوح و حتی منسوجات نیز از طرح فرم‌هاي هندسی استفاده کنید. در صورتی کـه رنگ غالب فضای منزل شـما رنگ‌هاي تیره و خنثی اسـت این سطوح هندسی را در رنگ‌هاي متنوع انتخاب کنید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

رومیزی‌ها، روتختی‌ها و هر سطحی می تواند شامل این سبک باشد بـه شرطی کـه رنگ و طرح آن با سلیقه کافی انتخاب شده باشد. طبق آمار منتشر شده، استفاده از این طرح‌هاي هندسی در دیوارها، منسوجات و سطوح مختلف منزل بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده اسـت و این روش و سبک میتواند بهترین روش برای بـه روز کردن و جذاب کردن فضای منزل شـما باشد.

 

رنگ کردن سرامیک‌ ها و کاشی‌ های قدیمی منزل

اگر از کاشی‌ها و سرامیک‌هاي قدیمی منزل خود خسته شده‌اید آن‌ها را کنار نگذارید چون جدا کردن کاشی‌هاي قدیمی و نصب کاشی‌هاي جدید نه تنها هزینه‌هاي زیادی رابه شـما تحمیل می کند بلکه زندگی شـما را برای چند روز مختل خواهد کرد. اگر میخواهید خانه خود رابه روز کنید و از ظر این کاشی‌ها و سرامیک‌هاي قدیمی و تکراری خلاص شوید آن‌ها را نقاشی کنید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

این سبک یکی از جدید ترین مدل‌هاي طراحی داخلی اسـت و انجام آن طبق آمار طی سال گذشته بیش از ۱۳ برابر افزایش داشته اسـت. دراین مورد شـما می توانید سراغ نقاشان ساختمانی بروید و یا خودتان دست بـه قلمو شوید و خلاقیت خودرا با نقاشی کردن طرح‌هاي جذاب و جالب بـه نمایش بگذارید. البته سادگی همیشه در اولویت اسـت و هرگز هم از مد نخواهد افتاد.

 

محبوبیت مجدد کاغذ دیواری به جای نقاشی دیوارها

مدتی بود کـه گفته میشد کاغذ دیواری از مد افتاده اسـت و اگر می خواهید خانه بـه روزتری داشته باشید بهتر اسـت سراغ نقاشی ساختمان بروید. اما این دوره بـه سر آمده و کاغذدیواری‌ها مجددا محبوب شده‌اند. پس اگر هنوز برای نقاشی منزل خود اقدام نکرده‌اید می توانید سراغ جدید ترین مدل‌هاي کاغذدیواری بروید.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

در بین سبک‌ها و مدل‌هاي مختلف کاغذدیواری، کاغذ دیواری‌هاي بلوکی ساده کـه بدون طرح بودند تقریباً فراموش شده‌اند و اگر میخواهید خانه خود رابه روز طراحی کنید بهتر اسـت سراغ مدل‌هاي طرح‌دار و لوکس بروید کـه بـه خودی خود زیبایی و شکوه خاصی بـه دیوارهای منزل میدهند. هرچه طرحی کـه انتخاب میکنید رنگارنگ‌تر و جسورانه‌تر باشد فضای منزل شـما نیز شیک‌تر و بـه روزتر خواهد شد.

 

سطوح نقش برجسته از جدیدترین مدل‌ های طراحی داخلی

سطوح نقش برجسته از گذشته جایگاه خاصی در طراحی داخلی داشته‌اند، همه ی شـما شیشه‌هاي مشجر چند دهه قبل رابه خاطر می‌آورید و حتماً کاشی کاری‌ هاي نقش برجسته را در خانه‌هاي قدیمی و امروزی مشاهده کرده اید. این سبک هرگز بطور کامل فراموش نشده اسـت اما درسال ۲۰۱۹ بازگشت مجددی بدنیا طراحی داشته اسـت.

استفاده از رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل | خانه ای با رنگ مرجانی

اگر بـه عکسهای محبوب پینترست در شاخه طراحی داخلی توجه کنید خواهید دید کـه سطوح نقش برجسته در اشکال مختلف اینروزها بارها و بارها پین شده‌اند و بسیار پرطرفدار هستند. آمارها نشان می دهد کـه استفاده از این سطوح و طرح‌ها طی سال گذشته بیش از شش برابر افزایش پیدا کرده اسـت. این سطوح میتوانند براق، شیشه‌اي، فلزی، کهنه کاری و … باشند.