پارس ناز پورتال

10+1 اشتباه رایج در مد که باید از آن پرهیز کنید

10+1 اشتباه رایج در مد که باید از آن پرهیز کنید

10+1 اشتباه رایج در مد که باید از آن پرهیز کنید

تلاش برای داشتن ظاهری بسیار شیک به آن اندازه که به نظر می‌رسد آسان نیست. حتی استایل‌هایی که می‌بینید و به نظر می‌رسد تلاش زیادی برای آن‌ها صورت نگرفته است تنها با ترکیب شدن شکل نگرفته‌اند. پشت این استایل‌ها کلی فکر بوده است زیرا برای اینکه بتوان استایلی شخصی داشت وقت گذاشتن و توجه به جزئیات اهمیت زیادی دارد.

 

اگر رنگ‌ها، طرح‌ها و اکسسوری‌های اشتباهی انتخاب کنید ممکن است از آنچه می‌خواهید کمتر شیک به نظر برسید. به همین دلیل مهم است که از اشتباهات رایج در مد آگاه باشید و سعی کنید از آن‌ها اجتناب کنید. در ادامه با این اشتباهات آشنا می‌شوید.

 

1- بلند بودن بیش از اندازه آستین‌ها

بسیاری از ما با این مشکل مواجه شده‌ایم که یک لباس به‌خوبی برایمان متناسب است اما آستین‌ها بیش‌ازاندازه بلند هستند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم می‌توانیم با این مسئله کنار بیاییم اما طراحان مد مطرح می‌کنند که آستین‌های بلند به‌شدت بر روی ظاهر تاثیر می‌گذارند.

 

آستین‌ها باید دقیقا درست تا استخوان مچ به پایان برسند. حتی اگر یک لباس به‌خوبی اندازه است، آستین‌های بلند آن می‌تواند باعث شود که لباس سایز بزرگ به نظر برسد. بنابراین، در خرید اینترنتی انواع مانتوهای مجلسی و اسپرت دخترانه یا زنانه، علاوه بر قیمت، به سایز آن نیز توجه داشته باشید.

 

2- برنداشتن برچسب محصول

آیا آن برچسب‌های کوچکی که روی مچ کت‌ها قرار داده شده است را دیده‌اید؟ نکندن این برچسب‌ها می‌تواند بر لباس زیبای شما تاثیر منفی بگذارد. گاهی اوقات، تولیدکنندگان برچسب‌هایی را در قسمت پایین آستین‌ها می‌دوزند که بر روی آن‌ها اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های محصول وجود دارد. این برچسب‌ها طوری طراحی شده‌اند که به‌راحتی قابل کندن هستند و بخشی از طراحی کت محسوب نمی‌شوند.

 

3- بی‌توجهی کامل به راحتی

اگر همیشه با این شعار زندگی می‌کنید که استایل با راحتی برابر نیست، ممکن است لازم باشد در مورد این موضوع تجدیدنظر کنید. پوشیدن لباسی که برای شما مناسب نیست ظاهرتان را خراب می‌کند. راحتی لباس اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر کفش‌هایی بپوشید که پاشنه‌های خیلی بلندی دارند درنهایت، نمی‌توانید به‌خوبی راحت راه بروید و این مسئله استایل شما را نیز زیر سوال می‌برد.

 

4- نگذاشتن پیراهن در شلوار

اگر پیراهن خود را در شلوار نگذارید به ظاهر خود ضربه بزرگی وارد می‌کنید. وقتی پیراهن خود را در شلوار می‌گذارید پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهید، باریک‌تر نشان داده می‌شوید و می‌توانید شیک‌تر به نظر برسید. یک راه خوب در این زمینه این است نیمه جلویی پیراهن خود را داخل شلوارتان قرار دهید و سپس به‌آرامی با پارچه بازی کنید تا کاملا در شلوار قرار بگیرد.

10+1 اشتباه رایج در مد که باید از آن پرهیز کنید

5- انتخاب لباس های بیش ازحد سنگ شور شده

شلوارهای جین پاره و سوراخ شده ممکن است محبوب باشند اما اگر بیش‌ازاندازه سنگ‌شور شده باشند می‌توانند موجب شوند که شلخته به نظر برسید. بنابراین، سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که زاپ کمتری داشته باشند و به‌جای آن از اکسسوری‌های پرزرق‌وبرق استفاده کنید.

 

6- نبریدن نخ چاک پشت کت

آیا آن نخ‌های کوچکی که چاک را به یکدیگر متصل می‌کنند و معمولا پشت لباس‌های بیرون ازجمله کت وجود دارند را دیده‌اید؟ آن‌ها قرار است بریده شوند. این چاک‌ها برای این ساخته شده‌اند که شما در هنگام راه رفتن راحت باشید. آن‌ها در مراحل پایانی تولید بسته می‌شوند تا لباس در حمل‌ونقل دچار مشکل نشود. بنابراین، مهم است نخ چاک پشت کت را بدوزید تا استایلتان خوب به نظر برسد.

 

7- فراموش کردن استفاده از اکسسوری

اکسسوری‌ها یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن ظاهری شیک است. استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که استایلی هیجان‌انگیز و کامل داشته باشید. اگر در استفاده از اکسسوری‌ها مبتدی هستید می‌توانید با گردنبند و گوشواره شروع کنید. درواقع، اکسسوری‌ها به شما کمک می‌کنند که ظاهر شخصی‌تری داشته باشید. بنابراین نکات استفاده از اکسسوری‌ها در استایل خود را به خاطر داشته باشید.

 

8- استفاده تنها از لباس های قدیمی

استفاده از لباس‌های قدیمی باید در استایل باشد اما به میزان خیلی کم. یک ترکیب خوب این است که ژاکت قدیمی خود را با یک شلوار جین تنگ یا شلوار فاق بلند ست کنید تا بتوانید ظاهر شیک‌تری داشته باشید. اگر تنها از لباس‌های قدیمی خود استفاده کنید این‌طور به نظر می‌رسد که می‌خواهید به جشن بالماسکه بروید.

10+1 اشتباه رایج در مد که باید از آن پرهیز کنید

لباس‌های قدیمی و جدید خود را با یکدیگر ترکیب کنید. بنابراین، اگر پیراهن‌هایتان قدیمی شده‌اند و به مهمانی دعوتید خرید یک مدل پیراهن مجلسی زیبا و کوتاه دخترانه را فراموش نکنید، حتی اگر قیمت آن کمی بالاست.

 

9- عدم دوخت سفارشی لباس ها

یکی از موارد ضروری برای داشتن استایل کامل این است که لباس‌هایی را بپوشید که با سایز شما متناسب باشند. برای این موضوع، سفارش لباس‌های خود به خیاط اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید پیراهن‌های زیبایی بپوشید اما اگر پیراهن برای شما متناسب نباشد به راحتی ظاهر شما را خراب می‌کند.

 

10- پوشیدن پالتو و کاپشن بیش ازحد بزرگ

پالتو و کاپشن بزرگ بدون شک می‌تواند باحال باشد اما مهم است که تا حدودی با بدن شما نامتناسب باشد. معمولا افراد پالتو را با سایز بزرگ تهیه می‌کنند. این افراد معمولا می‌گویند که سایز کوچکتر برای آن‌ها متناسب نبوده است.

 

وقتی این اتفاق می‌افتد یعنی آن پالتو به‌طورکلی مناسب نبوده است و فرد باید به جستجوی پالتوی مناسب ادامه دهد. پالتوی متناسب پالتویی است که به‌خوبی بر روی شانه‌ها قرار می‌گیرد و اگر آن را روی کت ورزشی یا سنگین‌ترین ژاکت خود بپوشید باز هم راحت باشد.

 

11- اهمیت ندادن به جزئیات

فقط شلوار جین و ژاکت نپوشید. مقداری اکسسوری را نیز به استایل خود اضافه کنید و کار را به پایان برسانید. با انجام برخی کارهای جزئی مثل استفاده از دکمه‌های سردست یا تا زدن پاچه‌های شلوار می‌توانید ظاهری شیک‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

 

درنهایت، رعایت تمام قوانین مد می‌تواند دشوار باشد. بااین‌حال، شما می‌توانید تنها با اجتناب از برخی اشتباهات، ظاهر شیک‌تر و جذاب‌تری داشته باشید و دیگران را با استایل خود تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین، دفعه بعد که خواستید برای بیرون رفتن آماده شوید اشتباهاتی که در این مقاله مطرح شد را به یاد داشته باشید و تا جایی که می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید.