پارس ناز پورتال

امنیت سایت شما به چه عواملی وابسته است؟

امنیت سایت شما به چه عواملی وابسته است؟

با استفاده از مجموعه اقداماتی می‌توانیم ضریب امنیت سایت را بالا برده و امکان نفوذ عوامل خارجی را به آن به حداقل برسانیم. امنیت سایت شامل مجموعه اقداماتی در حیطه‌های مختلف است که با انجام آن‌ها می‌توانیم به ایمنی کامل سایت دست پیدا نماییم. این مجموعه اقدامات، اقداماتی در حوزه‌های مختلف مانند امنیت شبکه، امنیت اینترنت، امنیت سرور، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار و عوامل دیگر می باشد.

امنیت سایت شما به چه عواملی وابسته است؟

اگر بخواهیم فرض کنیم که موارد پایه‌ای مورد نیاز هر سایت به طور کامل تامین شده است باید بگوییم که اقدامات خاصی هستند که هر سایت باید آن‌ها را انجام دهد تا مشکل امنیتی خاصی برای سایت ایجاد نشود. در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با امنیت سایت‌هایی که به صورت داینامیک یا پویا و با سیستم مدیریت محتوا CMS پایه‌ریزی شده‌اند بحث خواهیم کرد. چرا که این نوع از سایت‌ها بیشترین استفاده را در سایت‌های تحت وب دارند.

 

بحث امنیت سایت بحث بسیار گسترده و با دامنه بسیار زیاد است. به همین دلیل نیاز به بحث زیاد و مقاله‌هایی طولانی دارد، به همین دلیل سعی می‌کنیم تا موارد زیادی را به صورت مختصر با عنوان‌های مشخص در اختیار شما عزیزان بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید. همچنین با مراجعه به Hostida.com می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در خصوص این روش‌ها به دست آورید.

 

امنیت سایت چیست و چرا تا این حد مهم است؟

در مواقعی که سایت به خوبی در حال فعالیت است و نیاز به کنترل و برطرف سازی هرگونه دخالت عوامل خارجی در روند فعالیت سایت را داشته باشیم نیاز به ایمن کردن سایت داریم. در این شرایط می‌بایست سطح امنیتی سایت دارای بالاترین سطح و سطح آسیب پذیری آن در مقابل خطرات خارجی به کمترین سطح برسد.

 

امنیت سایت از جمله مسائل بسیار پراهمیت در یک سایت است. همچنین امنیت سایت یکی ازموثرترین عوامل ادامه حیات و اعتبار یک سایت در میان کاربران و همچنین در شبکه وب است. متاسفانه در دوران کنونی اگر دانش حتی بسیار کمی در این رابطه داشته باشید با تست برخی از بزرگترین سایت‌هایی که در حال فعالیت هستند می‌توانید به این موضوع پی ببرید که مدیران و کارشناسان امنیت این سایت‌ها کوچکترین اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات و شاکله اصلی سایت خود انجام نداده اند.

 

زمانی این عامل تاثیر گذار نمود پیدا می‌کند که سایت با نفوذ عوامل خارجی دچار مشکل در فعالیت شود. اینجاست که اگر از پیش فکری به حال امنیت سایت کرده باشید می‌توانید با حملات انجام شده به راحتی مقابله کنید و حملات شکست بخورند. اما در صورتی که اقدامات لازم را برای بهبود شرایط امنیتی سایت خود نکرده باشید با فروپاشی سایت خود و یا از بین رفتن اطلاعات و یا دزدیده شدن اطلاعات مواجه خواهید شد.

امنیت سایت شما به چه عواملی وابسته است؟

در خصوص سازمان‌ها و یا سایت‌های با حساسیت بالا حتی ممکن است اختلالی در روند فعالیت سازمان‌ها نیز ایجاد شود. باید توجه داشته باشید که روش‌های نفوذ به سیستم و یا سایت شما می‌تواند بسیار متنوع باشد و باید برای مقابله با هر روشی آماده باشید. البته علاوه بر راه‌های مقابله با نفوذ در زمان نفوذ باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که سایت‌ها رسیدگی و مراقبت نیز دارند.

 

استفاده از هاست امن تا چه حد در حفظ امنیت سایت کارساز است؟

سعی کنید تا جای ممکن برای خریداری هاست به سراغ سایت‌هایی بروید که قابل اعتماد باشند. از اصلی‌ترین موارد برای بالا بردن امنیت سایت استفاده از بستری امن است که توسط این سایت‌ها برای عرضه وجود دارند. به طور کلی استفاده از سیستم‌های امنیتی مانند آنتی اسپم، آنتی شل، فایروال سخت افزاری، آنتی ویروس و کانفینگ اصولی سرور می‌تواند در مقابله با حملات و نفوذ عوامل خارجی بسیار مهم و با اهمیت باشد.

 

با خرید هاست از هاستیدا، از ویژگی‌های زیر بهره مند شوید:

پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴/۷، پشتیبانی از تمام زبان‌های برنامه نویسی، بکاپ‌گیری روزانه در ۳ لایه‌ی مجزا، کنترل پنل(دایرکت ادمین و سی پنل) و لایسنس‌های معتبر، استفاده از سرورهای نسل ۹ HPE،  هاردهای SSD و NVMe، ارائه سرویس در دیتاسنترهای معتبر ایران و آلمان، این زیر ساخت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برای تمام نیازهای کاربران خود پلن‌های متنوع خرید هاست را ارائه نماییم.

 

آیا استفاده از اینترنت امن نیز در رابطه با امنیت سایت مهم است؟

همانطور که ممکن است بدانید سایت‌ها و کاربران معمولا ارتباط دو سویه‌ای دارند و این ارتباط تنها از طریق بستر اینترنت انجام می‌شود. برای مثال برای درخواست ثبت نام و ورود به یک سایت درخواستی از سمت سایت ارائه می شود و سپس کاربر با پرکردن فیلدهایی نتیجه انتخاب نام کاربری را برای سایت ارسال می‌نماید.

 

حال فرض کنید طی همین مراحل ثبت‌نام در یک سایت، نفوذی انجام شده باشد و بتواند کلیک‌ها و کلیدهای فشرده شده طی ورود به یک سایت مهم را برای فرد نفوذی ارسال نماید. این می‌تواند باعث دزدی اطلاعات و یا دزدی مالی شود.

 

حال تصور کنید که همین روند و نفوذ بر روی رایانه یک مدیر بلند پایه از یک سازمان و یا یک شرکت پر قدرت انجام شود. می‌تواند باعث اختلال در زندگی صدها یا هزاران نفر و یا حتی یک کشور گردد. پس باید موضوع امنیت و خصوصا ایمنی اینترنت را جدی گرفت.

 

پس باید توجه کنید که برای استفاده از اینترنت شخصی نیز نیاز است تا اقدامات امنیتی خاصی را در نظر داشته باشید. در کشور ما اینترنت خانگی عموما به صورت اینترنت پهنای باند مخابراتی و ADSL است و از طریق مودم WI-FI به افراد داخل منزل خدمات ارائه می‌دهد. همین موضوع استفاده از وای فای برای اینترنت روزمره می‌تواند بسیار خطرساز باشد.

امنیت سایت شما به چه عواملی وابسته است؟

باید توجه داشته باشید که شبکه‌های WI-FI می‌توانند با کوچکترین قصوری از جانب شما هک شده و باعث نفوذ بیگانگان و افرادی که در نزدیکی محل استفاده از مودم وای فای هستند شود. برای جلوگیری از نفوذ افراد و جلوگیری از هک وای فای می‌توانید اقداماتی مانند استفاده از پروتکل‌های ارتباطی خاص، رمزهای غیر قابل شناسایی، محدود کردن mac Address دستگاه‌هایی که ارتباط با مودم دارند و… را انجام دهید.