پارس ناز پورتال

انواع سبک و شیوه زندگی افراد در جهان

انواع سبک و شیوه زندگی افراد در جهان

در این مقاله سعی شده است که انواع سبک زندگی به شما معرفی شود تا بتوانید علاوه بر آشنایی با آنها سبک زندگی درست را انتخاب کنید و در مرحله بعد سبک زندگی خود را تغییر دهید.سالیان طولانی است که آدم بر روی این کره خاکی زندگی می کند.هر فردی با توجه به استعداد و توانایی هایی که دارد به کاری مشغول می شود و در آن کار به سطح والا می رسد.هر فردی برای خود شغلی انتخاب می کند.

 

سخت و آسان ، اجباری یا اختیاری ، دنیا می گذرد ولی فقط افرادی که دارای نگرش خاص به دنیا هستند می توانند به خواسته های خود برسند.همه در کودکی شغل مورد علاقه خود را به معلم اول دبستانمان گفته ایم اما کمتر کسی پیدا می شود که دقیقا برای رسیدن به همان آرزو تلاش کند.بزرگی می گوید : (( موفقیت یعنی رسیدن به آرزو هایی که در کودکی داشتیم. ))

 

سبک زندگی

انواع سبک و شیوه زندگی افراد در جهان

طرز فکر آدم ها باعث به وجود آمدن سبک های زندگی متنوع می شود.حتما همه آنها دارای معایب و مشکلاتی هستند اما مهم این است که تمام افراد موفق تقریبا دارای یک نگرش فکری به دنیا هستند.

 

برای آشنایی با انواع سبک زندگی ابتدا تعریف مشخصی از سبک زندگی برای شما بیان می کنیم سبک زندگی در واقع راهی است که برای ادامه زندگی آن را انتخاب می کنیم.این راه می تواند فردی و شخصی باشد یا الگو گرفته از فرد یا گروه خاصی باشد.

 

در انواع سبک زندگی مختلف نکته ای که حائز اهمیت است ، نتیجه و پیشرفت هایی است که افراد دیگر با انتخاب آن سبک زندگی به دست آورده اند. برای مثال هیچ کسی از سبک زندگی فردی که فقیر است الگو برداری نمی کند.افراد موفق با فروش کتاب هایشان به سود زیادی می رسند چرا که مردم عادی برای یاد گرفتن سبک زندگی آنها حاضرند پول پرداخت کنند.

 

البته سبک زندگی به تنهایی قابل استناد نیست و عواملی مانند فرهنگ ، کشور ، قوانین ، خانواده و طبقات مختلف اجتماعی روی آن تاثیر می گذارند.بنا براین برای موفق شدن در کشور ایران پیشنهاد می شود که کتاب های انسان های موفقی که در حیطه شما فعالیت کردند را بخوانید.اگر بتوانید افراد موفق ایرانی را شناسایی کنید و راز و رمز های آنها را متوجه شوید ، پیشرفت بیشتری خواهید داشت.

 

انواع سبک زندگی

افراد زیادی در طول دوره های زمانی مختلف سبک های زندگی را تقسیم بندی کرده اند که مقایسه و پردازش تمام آنها در این مقال نمی گنجد.در این مقاله سعی داریم معروف ترین و مشهور ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

 

فراموش نکنید که این شما هستید که باید با توجه به توانایی ها و استعداد ها و علایق خود یکی از این سبک های زندگی را انتخاب کنید.با کسب اطلاعات بیشتر و تجربه بیشتری که می توانید در این مسیر به دست بیاورید ، می توانید خودتان یک نوع سبک زندگی شخصی ایجاد کنید که با تمام انواع سبک زندگی متفاوت باشد.

 

نکته حائز اهمیت دیگری نیز وجود دارد ، تمام سبک های زندگی دارای معایب و مزایایی هستند.وقتی می خواهید یکی از آنها را انتخاب کنید و به عنوان الگو ، در زندگی خودتان عملی کنید ، فقط مزایا و زیبایی های آن را نبینید ، بلکه به دنبال معایب و مشکلات آن نیز باشید.

 

در گوگل و اینستاگرام سرچ کنید.با افرادی که با سبک زندگی مورد نظر شما زندگی می کنند صحبت کنید.از آنها راهنمایی بخواهید.خیلی از افراد دنیایی رویایی را در ذهن خود خلق می کنند و وقتی به فاز عملی کردن آن وارد می شوند و مشکلات و سختی ها را مشاهده می کنند ، سریع سبک زندگی را عوض می کنند.فراموش نکنید که همه سبک های زندگی دارای سختی های طاقت فرسایی هستند که باید برای رسیدن به زندگی رویایی خود ، آنها را تحمل کنید.

 

سبک زندگی فعال

این سبک زندگی متناسب با افرادی است که اجتماعی بوده و علاقه به کار دارند از اوقات بی کاری خود لذت نمی برند و به دنبال مشغول کردن خود هستند.این افراد در بیشتر تشکل های اجتماعی شرکت می کنند و تمام سعی خود را می کنند تا مشکلات خود را با کمک افراد دیگر جامعه حل کنند.

 

سبک زندگی حکمرانی

این سبک زندگی دقیقا در مقابل سبک زندگی فعال قرار می گیرند.این افراد خلق و خوی افراد جامعه را درک نمی کنند. منزوی می شوند و فقط به خودشان اعتماد می کنند. تا جایی که توانایی اشان را داشته باشند از دیگران کمک نمی گیرند.این افراد مستبد و زورگو هستند و بسیار مغرور هستند.

 

سبک زندگی وابستگی

بیشتر افراد یک جامعه از این سبک زندگی پیروی می کنند.سعی می کنند از دیگران پیروی کنند و در مسائل و مشکلات به افراد دیگر وابستگی دارند.این افراد غرور کمی دارند و می توان گفت که از ضعف اعتماد به نفس رنج می برند.نگرش ذهنی آنها بدین صورت است که اگر سرپرستان و استاد ها و رهبران خود را از دست بدهند دیگر نمی توانند زندگی کنند.

 

سبک زندگی سالم

انواع سبک و شیوه زندگی افراد در جهان

این افراد به سلامتی جسمی و روحی خودشان خیلی اهمیت می دهند.صبحانه و نهار و شام را سر وقت خود میل می کنند و از خوراکی هایی که برای سلامتیشان ضرر دارد ، دوری می کنند.کمتر ریسک می کنند و از قوانین و مقررات پیروی می کنند تا آسیبی به آنها وارد نشود.در زندگی دیگران دخالت نمی کنند و به اصطلاح سرشان در لاک خودشان است.آنها از عادات بد دوری می جویند و بسیار مسئولیت پذری هستند.

 

سبک زندگی خاص

افرادی که از قوانین و مقررات زندگی خودشان پیروی می کنند در این دسته قرار می گیرند.نیاز های اجتماعی برای آنان اهمیت ندارد. به دنبال پول و قدرت و شهرت نیستند و برایشان انجام کاری مهم است که به آن علاقه و عشق می ورزند.هنرمند و موسیقی دان ها و نقاش ها و… در این دسته قرار می گیرند.افرادی که از این سبک پیروی می کنند سفر را بسیار دوست دارند.اهل ریسک های بی سابقه هستند و محیط آزاد را برای خود می پسندند.

 

سبک زندگی روستایی

این سبک زندگی در کشور ما بسیار دیده می شود.مناطق روستایی زیادی در کشور ما وجود دارد و زندگی روستایی در کشور ما قدمت زیادی دارد.مردم ما تجربه های زیادی در این نوع سبک زندگی به دست آورده اند و سبک زندگی موفقی در کشور ما محسوب می شود.

 

افراد این سبک زندگی دارای روحیه کار تیمی هستند ، غرور متناسب با سبک زندگی خود دارند.دارای خلق و خوی خاص خود هستند و به قول معروف کار برای آنها نشد ندارد.منبع درآمد شان از دام ها و مزارع و صحراها و باغ های آنهاست.

 

مشکلاتشان را به صورت جمعی حل می می کنند و به خوبی با اجتماع رابطه برقرار می کنند.خورد و خوراک آنها بسیار سالم است و از غذاهای ناسالم دوری می کنند.حتی از غذاهای بسته بندی شده نیز استفاده نمی کنند و از تولید به مصرف می رسانند.

 

زندگی عشایری

این سبک زندگی نیز در کشور ما به وفور یافت می شود و شامل تجارب بسیاری در این زمینه هستیم.افراد این گروه از یک جا نشینی و وابستگی خوششان نمی آید.برخلاف اغلب افراد جامعه که دنبال امنیت و یک جا نشینی هستند این افراد سفر و امتحان کردن روش های جدید را دوست دارند.

 

سبک زندگی انفرادی

این سبک زندگی شباهت زیادی به سبک زندگی حکمرانی دارد اما شامل تفاوت های ریزی است که در ادامه به آنها می پردازیم.افراد این گروه علاقه زیادی به استقلال مالی دارند.خلق و خوی آنها با سبک زندگی حکمران ها کاملا تفاوت دارد.این افراد مغرور نیستند و با اقشار دیگر جامعه رابطه خوبی دارند، زورگو نیستند ولی تحمل ظلم را هم ندارند و جلوی آن قد علم می کنند.

 

بهترین نوع سبک زندگی برای من کدام است؟

در بالا انواع سبک زندگی برای شما توضیح داده شد.دقت کنید که هر انسانی دارای علایق ، توانایی ها و استعداد ها ، ویژگی های رفتاری خاصی است که او را نسبت به بقیه متمایز می کند.این متمایز بودن به معنای تنها شدن شما در اجتماع نیست در بین افراد جامعه بسیار زیادند افرادی که مثل شما فکر می کنند ، ارزش هایی که برای شما اهمیت دارد برای آنها نیز اهمیت دارد ، ویژگی های اخلاقی شبیه به شما دارند.

 

با رفت و آمد ها و گشت و گذارها در جامعه خودتان می تواند افراد شبیه به خودتان را پیدا کنید.در اجتماع های مختلف شرکت کنید علایق و کار های خود را با بقیه به اشتراک بگذارید و واکنش های مردم مختلف نسبت به کارها و توانایی های خود را مشاهده کنید.با افرادی دوست شوید که دقیقا مثل شما فکر می کنند زیرا که می توانند در مسیر انتخابی شما را یاری کنند.

 

تغییر سبک زندگی

اگر از سبک زندگی که دارید راضی نیستید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و لزوما نباید با راضی نبودن از سبک زندگی آن را تغییر داد.به دنبال روش های مختلف زندگی بگردید.کتاب های مختلف درمورد موفقیت و رشد اجتماعی بخوانید.نگرش خود را در زندگی خود پیاده کنید و واکنش افراد نزدیک به خود را مشاهده کنید.

 

نتیجه ای که از تغییر نگرش خود به دست می آورید بسیار مهم است.اگر از نتایج به دست آمده راضی بودید یقیقنا باید سبک زندگی خود را عوض کنید.ولی در بیشتر مواقع ، افراد بخاطر فرار از مشکلات سبک زندگی را عوض می کنند.غافل از این که همه نوع سبک زندگی دردسرهای خاص خود را دارد.

 

 metaraz