پارس ناز پورتال

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

ساخت لوگو

اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می دهد. و از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید می بینند، می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی طراحی کرده اید.

 

1- لوگوهای مونوگرام (یا علائم حروف)

لوگوهای مونوگرام یا علائم حروف، لوگو هایی هستند که از حروف، معمولاً حروف اول نام تجاری تشکیل شده اند. آنها اصالت اولیه چند کسب و کار معروف با نام های نسبتا طولانی هستند. با 2 یا 3 کلمه برای به خاطر سپردن، هر کدام از حروف اول خود برای اهداف شناسایی برند استفاده می کنند. بنابراین منطقی است که آنها از مونوگرام ها که گاهی اوقات لوگوی علامت حروف نامیده می شود برای نشان دادن سازمان خود استفاده کنند.

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

انواع لوگو

2- علائم کلمه (یا لوگوتایپ)

مشابه علامت حرفی، علامت کلمه یا لوگوتایپ یک لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به ویزا و کوکاکولا فکر کنید. زمانی که یک شرکت نام مختصر و مشخصی داشته باشد، لوگوهای واقعاً خوب کار می کنند. لوگوی گوگل نمونه خوبی از این موضوع است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب می شود، لوگو به ایجاد شناخت قوی برند کمک می کند.

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

طراحی لوگو آنلاین

3- علائم تصویری (یا نمادهای لوگو)

علامت تصویری (گاهی اوقات علامت تجاری یا نماد لوگو نامیده می شود) یک نماد یا آرم مبتنی بر گرافیک است. این احتمالاً تصویری است که وقتی به “لوگو” فکر می کنید به ذهن خطور می کند: لوگوی نمادین اپل، پرنده توییتر. لوگوی هر یک از این شرکت‌ها به قدری نمادین و هر برند آنقدر تثبیت شده است که علامت آن به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است. به همین دلیل، می‌تواند برای شرکت‌های جدید یا آن‌هایی که نام تجاری قوی ندارند، یک نوع لوگو پیچیده باشد.

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

4- علائم لوگوی انتزاعی

علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد – مانند یک سیب یا یک پرنده – یک شکل هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان می دهد. مانند همه نمادهای لوگو، علائم انتزاعی بسیار خوب کار می کنند زیرا آنها نام تجاری شما را در یک تصویر واحد فشرده می کنند. با این حال، به جای محدود شدن به تصویری از چیزی قابل تشخیص، لوگوهای انتزاعی به شما این امکان را می دهند که چیزی واقعا منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود ایجاد کنید.

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

 

5- لوگو کارکتری

لوگوهای کارکتری آرم هایی هستند که شامل یک شخصیت مصور هستند. لوگوی کارکتری که اغلب رنگارنگ، گاهی کارتونی و تقریبا همیشه سرگرم کننده است، راهی عالی برای ایجاد سخنگوی برند خودتان است.

 

6- علامت ترکیبی

علامت ترکیبی لوگویی است که از یک علامت کلمه یا حروف ترکیبی و یک علامت تصویری، علامت انتزاعی یا کارکتری تشکیل شده است. عکس و متن را می توان در کنار هم قرار داد، روی هم چید، یا با هم ادغام کرد تا یک تصویر ایجاد کند.

 

7- لوگو نشان دار

آرم نماد شامل فونت در داخل یک نماد است. به نشان ها، مهرها و تاج ها فکر کنید. این لوگوها معمولاً ظاهری سنتی در مورد آنها دارند که می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند، بنابراین آنها اغلب انتخاب مورد علاقه بسیاری از مدارس، سازمان ها یا سازمان های دولتی هستند. صنعت خودرو نیز علاقه زیادی به لوگوهای نمادی دارد. در حالی که آنها یک سبک کلاسیک دارند، برخی از شرکت ها به طور موثر ظاهر نمادهای سنتی را با طرح های لوگوی مناسب قرن بیست و یکم مدرن کرده اند.

انواع لوگو و نحوه ساخت لوگو

چگونه یک لوگوی تجاری، شرکتی یا شخصی طراحی کنیم

 

طراحی لوگویی که نشان دهنده برند شما باشد می تواند به رشد بهتر شما کمک کند، اما طراحی درست آن به همان اندازه مهم است. در اینجا نحوه طراحی لوگوی عالی به صورت گام به گام آورده شده است.

 

1. با داستان خود شروع کنید

2. کلماتی را که نام تجاری شما را توصیف می کنند، فکر کنید

3. طرح ایده ها بر اساس این کلمات

4. طرح های برتر خود را با شخصیت خریدار خود آزمایش کنید

5. طرح انتخابی خود را اصلاح کنید

6. طرح لوگوی خود را بر روی یک پلتفرم طراحی رایگان توسعه دهید

7. گزینه های رنگی را انتخاب کنید

8. یک فونت را انتخاب کنید

9. از مقیاس پذیری اطمینان حاصل کنید

 

رسانه هنر برتر مجری طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی و طراحی کارکتر و ثبت برند شما است جهت مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید و نمونه کارها را در آدرس وب سایت رسانه هنر برتر می توانید ببینید.

09133055156

09124184600

www.saynadesign.com