پارس ناز پورتال

ایمپلنت همزمان چند دندان چیست ؟

ایمپلنت همزمان چند دندان چیست ؟

افرادی که دندان هایشان را از دست می دهند، می توانند از ایمپلنت کمک بگیرند. اگر تعداد دندان های فرد زیاد باشد می تواند به راحتی از ایمپلنت همزمان چند دندان کمک بگیرد. به یاد داشته باشید ممکن است شیوه ایمپلنت هر شخص با شخص دیگر متفاوت می باشد. در این مقاله سعی داریم با موضوع ایمپلنت همزمان چند دندان آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

 

آشنایی با ایمپلنت همزمان چند دندان

 

قبل از اینکه به ایمپلنت همزمان چند دندان بپردازیم، بهتر است بدانید ایمپلنت دندان جزو بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. این روش به صورت طولانی مدت است و ماندگاری آن بسیار بالا می باشد.

 

از مهم ترین مزیت های ایمپلنت دندان همزمان چند دندان می توان به افزایش اعتماد به نفس در فرد اشاره کرد. ایمپلنت ها از دو بخش تشکیل شده اند: اباتمنت و فیکسچر. خوب است بدانید فیکسچر به وسیله جراحی در درون فک قرار می گیرد و دقیقا نقش ریشه را ایفا می کند.

 

ولی اباتمنت نقش تاج را بر عهده دارد. در حقیقت روکش روی اباتمنت قرار می گیرد. معمولا جنس ایمپلنت از تیتانیوم می باشد و سیستم آن دارای طراحی های متنوعی می باشد. اما از لحاظ متریال و شکل دارای تفاوت های جزئی می باشد.

 

ایمپلنت های درمانی به راحتی می توانند جایگزین تمام دندان ها در داخل فک شوند. اگر شما یک دندان خود را از دست بدهید، به وسیله کاشت ایمپلنت می توانید به راحتی آن را جایگزین نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دندان میتوانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت همزمان چند دندان چیست ؟

ایمپلنت همزمان چند دندان به راحتی امکان پذیر می باشد. اگر شما بیشتر از یک دندان از دست رفته داشته باشید، می توانید از ایمپلنت همزمان چند دندان کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر چهار دندان شما از دست رفته باشد، با ایمپلنت می توانید آن را جایگزین نمایید. در این بخش باید به تراکم استخوان نیز توجه داشته باشید. شما بایستی ببینید تراکم استخوان در هر فک چقدر می باشد تا از دو پایه ایمپلنت استفاده نمایید.

 

ایمپلنت همزمان چند دندان به چه صورت انجام می شود؟

 

ایمپلنت همزمان چند دندان به صورت چند مرحله ای می باشد. اولین مرحله با معاینه آغاز می شود و متخصص نحوه کاشت ایمپلنت را به صورت دقیق ارزیابی می کند. سپس این موضوع بررسی می شود که آیا ایمپلنت همزمان چند دندان با نیازهای بیمار مطابقت دارد یا خیر.

 

پس از آن متخصص، به وسیله رادیوگرافی، قالب گیری و سه بعدی دیجیتالی طرح درمان اولیه را به صورت دقیق بررسی می کند. پس از این مرحله مدلی که تهیه می شود به منظور ساخت پروتز به لابراتوار فرستاده می شود.

 

متخصص به منظور ایمپلنت همزمان چند دندان یک یا چند ایمپلنت را دقیقا زیر خط لثه جایگزین می کند. بهتر است بدانید پیوند استخوانی بعد از 3 تا 6 ماه انجام می شود. البته طول مدت این مرحله در ایمپلنت فوری در تهران بسیار کمتر می باشد.

 

در این مرحله ایمپلنت باید به صورت دقیق به استخوان فک جوش بخورد. در پایان یک پایه بسیار مقاوم و محکم برای دندان مصنوعی تکه ای و بریج ایجاد می شود. شما باید نزد یک متخصص مجرب و ماهر مراجعه نمایید. زیرا کاشت ایمپلنت به مهارت زیاد وابسته می باشد.

 

چگونه ایمپلنت جایگزین دندان های از دست رفته می شود؟

 

اگر همه دندان های شما از دست رفته باشد، می توانید به آسانی از ایمپلنت همزمان چند دندان استفاده کنید. شما می توانید تنها با چهار ایمپلنت این کار را سریعا انجام دهید.. متخصص ماهر و با تجربه ایمپلنت ها را در نواحی مهم و درون استخوان فک قرار می دهد. جایگزینی منظم موجب می شود که جراحی کاشت ایمپلنت با موفقیت روبرو شود.

ایمپلنت همزمان چند دندان چیست ؟

چگونگی انجام بریج بر پایه ایمپلنت

همانطور که گفته شد ایمپلنت همزمان چند دندان قابل انجام می باشد. شما می توانید از بریج بر پایه ایمپلنت برای جایگزین نمودن دو یا چند دندان در یک قسمت فک استفاده نمایید.

 

لازم به ذکر است بدانید چندین ایمپلنت در قسمت فک قرار می گیرد.آنها دقیقا مانند پایه بریج عمل می کنند. بریج بر پایه ایمپلنت به نسبت بریج های ثابت مزیت های زیادی دارد. از مهم ترین مزیت های آن می توان به موارد اشاره کرد:

 

* قبل از ایمپلنت همزمان چند دندان باید بدانید، شما می توانید زمان خواب و تمیز کردن بریج را از دهان خود خارج نکنید. علاوه بر این به هیچ عنوان احتیاجی ندارید که از چسب استفاده کنید.

 

* استخوان فک به میزان اندکی تحلیل می رود. پس از آن بریج بر پایه ایمپلنت ظاهر و عملکرد خود را در دراز مدت حفظ می کند.

 

* عملکرد ایمپلنت دقیقا مانند ریشه دندان می باشد. پس از آن استخوان فک می تواند ظاهر خود را بهتر حفظ کند.

 

* یکی از مهم ترین مزیت های بریج بر پایه ایمپلنت این است که به هیچ عنوان به حمایت دندان های طبیعی نیازی ندارد.

 

* لازم به ذکر است بدانید افرادی که استخوان فکشان نمی توانند ایمپلنت را بپذیرند، می توانند به آسانی از این شیوه استفاده نمایند.

 

* بریج بر پایه ایمپلنت استحکام و دوام بیشتری دارد و به هیچ عنوان باعث تحریک لثه نمی شود.

 

دندان مصنوعی متحرک به چه شکل درون دهان قرار می گیرد؟

 

همانطور که در بخش قبل گفته شد ایمپلنت همزمان چند دندان امکان پذیر می باشد. بهتر است بدانید پروتز متحرک بر پایه ایمپلنت است و عملکرد آن شباهت زیادی به بریج دارد. این نوع دندان مصنوعی متحرک است. کسانی که در قدیم از دندان های مصنوعی تکه ای استفاده می کردند، به سختی می توانند به بریج ثابت عادت کنند.

 

توجه داشته باشید دندان مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت برای افرادی که دندان قروچه دارند، بسیار مناسب می باشد. زیرا این افراد می توانند دندان مصنوعی خود را شب ها هنگام خواب از دهان خود خارج کنند. زیرا پروتزها از آسیب های احتمالی در امان می مانند. به یاد داشته باشید باید حتما از نخ دندان و مسواک استفاده کنید. پس از آن باید حتما دندان مصنوعی خود را تمیز کنید.

 

بریج معلق چیست؟

در بخش های قبل به وضوح با موضوع ایمپلنت همزمان چند دندان آشنا شدیم. در این بخش به بریج معلق می پردازیم. به یاد داشته باشید اگر فردی نیاز داشته باشد تا دو دندان را در کنار یکدیگر جایگزین نماید، می تواند به راحتی از بریج معلق کمک بگیرد. اگر دندان های فردی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، بایستی دو ایمپلنت درون استخوان فک قرار بگیرند.

 

آیا ایمپلنت همزمان چند دندان عوارض دارد؟

ایمپلنت همزمان چند دندان مانند هر جراحی دیگر دارای عوارض بسیار محدودی می باشد. به یاد داشته باشید بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد شود. عوارض این عمل بسیار جزئی می باشد و درمان آن به آسانی انجام می شود. عوارض ایمپلنت همزمان چند دندان شامل موارد زیر می شود:

 

* ممکن است بعد از ایمپلنت همزمان چند دندان صورت فرد درگیر ورم شود.

 

* امکان دارد در محل کاشت ایمپلنت عفونت ایجاد شود.

 

* ساختارهای اطراف دهان مانند رگ ها ممکن است صدمه و آسیب ببینند.

 

* امکان دارد زمانی که کاشت ایمپلنت انجام شد، در قسمت استخوان فک بالا مشکلات سینوسی برای فرد ایجاد شود.

 

* ممکن است فرد پس از ایمپلنت همزمان چند دندان لثه هایش متورم و دردناک شوند.

 

* امکان دارد پس از کاشت ایمپلنت فرد در ناحیه لب ها و چانه گزگز و بی حسی را تجربه نماید.

 

* ممکن است فرد در جویدن، باز نمودن دهان و تکلم درگیر مشکل شود.

 

* امکان دارد پس از کاشت ایمپلنت فرد دندان درد شدیدی را تجربه نماید.

 

توجه داشته باشید اگر پس از ایمپلنت همزمان چند دندان تمام مواردی که در بالا ذکر شد را داشته باشید، باید حتما با متخصص مشورت نمایید.