پارس ناز پورتال

باورهایی درباره زیبا شدن فرزندان

باورهایی درباره زیبا شدن فرزندان

باورهایی درباره زیبا شدن فرزندان 

حتما شما هم تا به حال شنیده اید که اگر خانم باردار به بچه های زیبا نگاه کند بچه او نیز زیبا خواهد شد یا امثال این مطالب همیشه در جامعه رد و بدل میشوند. اما آیا واقعا نگاه کردن به کودک زیبا، فرزند شما را زیبا می‌کند؟ پاسخ منفی است. در اصل این باور قدیمی است که هر چیزی که خانم می‌چشد، می‌بیند، می‌شنود یا لمس می‌کند می‌تواند جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

باورهای غلط

این باور که نگاه کردن به نوزاد زیبا، فرزند شما را هم زیبا می کند می‌تواند بسیار گمراه کننده باشد و مسیر ارتباطی شما با جنین را در روزها و هفته‌های اول بعد از بارداری را عوض کند.

 

در واقع سنتهای زیادی وجود دارد که به ما می‌گوید کارهایی که مادر انجام می‌دهد می‌تواند جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار دهد اما این به ظاهر و زیبایی کودک ربطی پیدا نمی‌کند چون کودک شما براساس ژن‌هایی که از شما و همسرتان دریافت می‌کند شکل می‌گیرد و این ژن است که رنگ پوست، مو، شکل بینی و حتی قد کودک را مشخص می‌کند.

 

نوزادتان عوض می شود

نوزادان معمولا با آن چیزی که والدین انتظار دارند متفاوت هستند چون ظاهر نوزاد تحت تاثیر ۹ ماه ماندن در رحم مادر است. داشتن سر مخروطی شکل او به دلیل زایمان طبیعی و فشاری که از طریق دهانه رحم وارد شده قرار دارد.

 

حتی پاهای خمیده کودک به دلیل محدودیت فضای موجود در رحم بوده است. بینی له شده او هم به دلیل است که استخوان بینی نرم است و حین عبور نوزاد از مجرای زایمان این امکان وجود دارد که شکلش عوض شود اما مهم این است که بدانید همه این اثرات موقتی است و در دو سال اول زندگی کودک از بین می‌رود.

 

شیوه‌هایی سنتی وجود دارد که برخی فکر می‌کنند کمک می‌کند ظاهر نوزاد کمی تغییر کند کارهایی مانند:

 

نوزادان معمولا با آن چیزی که والدین انتظار دارند متفاوت هستند
• فشار دادن سر برای آنکه گرد شود.
• فشردن تیغه بینی با دست برای قلمی شدن آن
• مالیدن ترکیباتی بر پایه شیر روی بدن نوزاد برای نرمی پوست او.
• صاف کردن پاها هنگام ماساژ

 

اما در اصل هیچ کدام از این شیوه‌ها کمک کننده نیست و حتی ثابت شده در صورتی که بیش از حد به کار رود خطرناک است. بنابراین بهتر است به نوزاد اجازه دهید کم کم رشد کند و ژنهایش به صورت تدریجی خود را نشان دهد.

 

محیط زیست هم مهم است
برخی جنبه‌های ظاهری و فیزیکی وجود دارد که علاوه بر ژن تحت تاثیر محیط زیست هم هست. اما این فقط در مواردی مانند قد و اندام که می‌تواند تحت تاثیر رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد اما آرایه عمومی فرزند شما بسیار قبل‌تر از زمان تولد چیده شده است.

 

در حالی که شما باردارید می‌توانید کارهایی انجام دهید که به اطمینان برسید هنگام تولد نوزاد سالمی خواهید داشت چون بارداری سلامت، کلید داشتن نوزاد سلامت است. تغذیه سالم، ورزش و به حداقل رساندن استرس را به حداکثر برسانید. همه اینها در کنار هم می‌تواند احتمال به دنیا آوردن نوزادی زیبا را قوی می‌کند.