پارس ناز پورتال

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید 

جنگ جهانی دوم بین کشورهای گوناگون آثار بسیار تلخ و جبران ناپذیری داشت، از جنایت هاي گوناگون گرفته تا ویرانی و ویرانی شهرها. مهم نیست که چقدر در مورد جنگ جهانی دوم میدانید یا فکر میکنید که میدانید اما چیزهای خوفناک زیادی در مورد این جنگ خانمانسوز وجود دارد

 

که تاریخ نویسان از قلم انداخته و آنها را در نوشته هایشان نادیده گرفته اند. همه ي می‌دانیم که زندگی در شرایط جنگی به ویژه جنگ جهانی دوم بسیار سخت و دردناک بوده هست اما میخواهیم در این مقاله در مورد اتفاقاتی دردناک و غیر قابل یقین در طول جنگ جهانی دوم گفتگو کنیم که هیچ گفتگویی از آنها نشده و شما هم مسلماً چیزی در مورد آنها نشنیده اید.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

1- زنان گیس بریده

آزادسازی شهرهای فرانسه در اواخر جنگ جهانی دوم برای بیشتر مردم این مناطق خبری شاد کننده بود اما این خبر برای زنان زیادی به معنای تحقیر شدن در انظار عمومی و شرمنده شدن در مقابل همشهری هایشان بود. با عقب راندن نیروهای آلمانی توسط متفقین از شهرهای فرانسه اشغال شده، چیزی که روزنامه گاردین آن را «کارناوال زشت» خطاب می‌کند به وقوع ضمیمه.

 

در این موارد سر زنان فرانسوی که به انها بدنامی مشارکت و معاشقه با سربازان آلمانی داده می شد در انظار عمومی تراشیده شده و سپس به صورت دسته جمعی سوار کامیون شده و در خیابان‌ها چرخانده میشدند تا تمام مردم عاقبت انها را نظاره کنند.

 

در مواردی نیز بدن آنها را با قیر می پوشاندند یا صلیب شکسته کشور آلمان نازی را روی بدنشان نقاشی می کرده و آنها را عریان و در خیابان رها میکردند. در واقع در این فرمایش افراط شد و حتی زنانی که منزل هایشان به زور غصب شده و یا به دلیل دریافت غذا برای فرزندان خود تن به خواسته هاي سربازان آلمانی داده بودند نیز پس از آزادسازی فرانسه تحقیر شدند. حتی در یک مورد یک فاحشه فرانسوی به علت داشتن ارتباط با یک آلمانی کشته شد.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

2- سربازان خردسال جنگ

آیا شما به یاد دارید که در سن 12 سالگی چه می‌کردید؟ کالوین گراهام به خوبی به یاد دارد: وی در آن زمان در کشتی جنگی یو اس اس داکوتا خدمت میکرد. سال 1942 بود و او که در کلاس هفتم درس می‌خواند ترک تحصیل کرده و به مرکز تعلیم نظامی رفت کالوین در نبرد گوادال کانال حضور داشته

 

و به قول ي خودش کمربندهای کشته شدگان را جمع کرده و برای مجروح هاي شریان بند می‌برد. او تازه 13 ساله شده بود اما حکایت او پایان خوشی نداشت زیرا بعد از اینکه نیروی دریایی از سن حقیقی او آکاه شد مدال هایش را از او گرفته و برای مدتی نیز به بازداشتگاه منتقل شد و سپس بدون هیچگونه حق و دستمزد خاصی از ارتش اخراج شد. او در سال 1992 درگذشت و تنها دو سال بعد بود که مدال ها و حقوقش به خانواده اش بازگردانده شد.

 

جک لوکاس 14 ساله بود که وارد ارتش شد و به جوان‌ترین دریافت کننده مدال لیاقت «در سن 17 سالگی» به دلیل خدماتش در آیووجیما تبدیل گردید. روی برادشاو از ارتش بریتانیا به دلیل خدماتش در روز نبرد آزادسازی نورماندی و عملیات دانکرک در سن 16 سالگی مدال لژیون دونور را دریافت نمود. جوان‌ترین سرباز بریتانیایی رجینالد ارنشاو نام داشت که در سن 14 سالگی و در حالیکه در کشتی یو اس اس نورث دوون خدمت میکرد کشته شد.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

3- حکایت غم انگیز گرهارد کرشمار

در سال 2003 روزنامه ي تلگراف از کشف نام یک بچه ي 5 ماهه که قبلا با عنوان «مورد کا» «Case K» از آن یاد می شد خبر داد. نام حقیقی او گرهارد کرشمار بود و پس از اینکه والدینش نامه اي به هیتلر نوشته و از او خواستند اجازه دهد فرزندشان را بکشند کشته شد. وقتی که کارل برانت،

 

دکتر شخصی هیتلر، در دادگاه نورنبرگ آماده شد در مورد این موضوع سخن گفت.. وی شخصاً برای بررسی این نوزاد فرستاده شد که کور به جهان آمده و بخشی از دست و پای نیز نداشت.وقتی که وی برای این طفل دارویی را تجویز کرد که رفته رفته به مرگ وی منتهی می شد، این واقعه باعث تسریع شدن برنامه اي

 

به نام «تی 4» شد. بر اساس حکم هیتلر، این دسته افراد انسان هایي بودند که وی آنها را «فاقد ارزش زنده ماندن» میدانست و برنامه ي خاص او به کشته شدن بیش از 300.000 فرد مبتلا به مریضی هاي روانی و ناتوانی هاي جسمی از جمله کودکان تازه متولد شده ناقص منتهی شد.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

4- آدمکش سریالی که یهودیان فرانسوی را طعمه خود کرده بود

اسمش مارسل پتیو بود و هیچ کس نمی‌داند که قربانیان او چند نفر بوده اند. تنها میدانیم که او در سال 1897 به جهان آمده و در طول جنگ جهانی اول به شدت از لحاظ شخصیتی خرد شده بود. با این وجود پس از پایان جنگ جهانی اول و علی رغم اینکه پزشکان پیشنهاد کرده بودند وی باید به دلیل علامت هایي

 

از جنون در آسایشگاه روانی بستری شود مارسل توانست در رشته پزشکی تحصیل کرده و مدرک خود را بدست آورد. او سپس به ویلنوو در فرانسه نقل مکان کرده و یک مرکز درمانی افتتاح کرد و حتی بعنوان شهردار شهر نیز انتخاب شد. تا اینکه در سال هاي دهه 1930 ناگهان مشخص شد که برخی از بیماران مرکز درمانی او به شکلی غیرطبیعی و رازها آمیز جان می‌دهند.

 

در واقع جنگ جهانی دوم فرصت بی نظیری در اختیار وی گذاشته بود. وی پروژه اي را نخست کرد که بر اساس آن به یهودیان فرانسه قول می داد آنها را از کشور خارج کند و بعد از اینکه میگفت در حال انتقال آنها به آمریکای جنوبی هست به قول ي خود یک «واکسن» خاص را به آنها تزریق میکرد.

 

این «واکسن» در واقع نوعی زهر بود و بعد از مرگ وی تمامی متعلقات و دارایی هاي آنها را برداشته، پس از تکه تکه کردن اجساد، نامه هایي از طرف آنان مبنی بر اینکه به سلامت فرار کرده و در نخستین فرصت ممکن بازخواهند گشت برای خانواده هایشان می فرستاد.

 

اگر چه بعدها وی به جرم قتل 27 نفر به این روش محکوم شد اما خود به قتل 60 نفر اعتراف کرده و بسیاری شمار قربانیان او را بیش از 15 نفر اعلام کردند. پتیو تنها زمانی بازداشت شد که پلیس و آتش نشانان منزل اي که آتش سوزی در آن رخ داده بود را بررسی کرده و با تکه هایي سوخته از بدن انسان مواجه شدند. بدین ترتیب به وی لقب «دکتر شیطانی» داده شده و در سال 1946 با گیوتین اعدام شد.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

5- کالبدشکافی زنده زنده 8 اسیر جنگی آمریکایی

در سال 1945 توشیو تونو دانشجوی سال اولی رشته پرشکی دانشگاه سلطنتی کیوشو بود و وقتی که وی در سال 2015 با روزنامه گاردین گفتگو کرد گفت که وظیفه ي او این بوده که جهان آزمایش ها غیر قابل یقین که روی 8 اسیر جنگی آمریکایی در روزهای پایان جنگ جهانی دوم رخ داده را به یاد داشته باشد.

 

این افراد بعد از سقوط هواپیمای بی- 29 خود بازداشت شدند. 4 نفر از آنها گذشته از توقیف شدن کشته شدند. بقیه افراد به فوکوما منتقل شده و بعد از مدت کوتاهی آنها را به بخش پاتولوژی دانشکده پزشکی بردند.تونو می‌گوید که می دانسته رخداد ناخوشایندی در انتظار این زندانیان هست اما هرگز تصور نمی کرده که این موضوع

 

تا این حد دردناک و وحشیانه باشد. تونو که تنها بازمانده ناظر این کالبدشکافی زنده بود گفته هست که این آرمایش خوفناک با تزریق آب دریا به بدن این سربازان همراه بود تا مشخص شود که آیا میتوان از آن بعنوان سرُم نمکی بهره گیری شود یا خیر.همین طور برخی از اعضا و ارگان هاي این سربازان برداشته می شد

 

تا ببینند که این افراد تا چه مدت پس از برداشته شدن ارگان زنده می مثل. تکه اي از مغز یکی از زندانیان در حالی‌که زنده بود برداشته شد تا ببینند که آیا میتوان از این طریق بعنوان روشی برای درمان صرع بهره گیری کرد یا خیر. در ابتدا اجساد این افراد در فرمالدئید نگه داری می شد تا برای تحقیقات بیشتر از آنها بهره گیری شود اما با نزدیک شدن پایان جنگ نابود کرده شدند.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

6- برنامه سرچشمه زندگی

برنامه ي موسوم به «لبنزبورن» «Lebensborn» که معنای آن «سرچشمه زندگی» هست برنامه اي ساخته و پرداخته هیملر در اساس ي اصلاح نژادی انتخابی بود که با هدف فرآوری نسل هایي که به شکل گیری ملتی با نژاد خالص نازی منجر می شد نخست گردید. این برنامه به طور رسمی در سال 1936 با افتتاح منزل ي لبنزبورن

 

در روستایی کوچک در خارج از شهر مونیخ که مادران آن به طور ویژه توسط خود هیملر دست چین شده بودند نخست شد. این برنامه مراحل گوناگونی داشت اما مرحله اول شناسایی و گزینه مردان و زنانی بود که می توانستند خلوص نژادی خود را به ثابت رسانده و رضایت می دادند که فرزندی را به وجود آورند که بعد از تولد در شیرخوراگاه هاي اس اس پرورش داده شوند.

 

در سال 1939، به مردان اس اس دستور داده شد که تا حد توان در فرآوری کودکانی با نژاد خالص نازی تلاش کنند. در سال 1942 به آنها گفته شد که می‌توانند زنان خود را از میان زنان غیرآلمانی نیز گزینه نمایند. با افزایش بازرسی نازی ها بر بخش هاي بیشتری از اروپا، آنها کودکان زیادی که شرایط لازم را دارا بوده

 

از منزل هایشان ربوده و در طی برنامه اي نمونه برای «آلمانی سازی» به این کشور منتقل میشدند به آنها گفته می شد که والدینشان آنها را رها کرده اند و با دکترین نازی تعلیم دیده و سپس توسط خانواده هاي نازی به فررندخواندگی پذیرفته می‌شدند. در مواردی هم که نتیجه مطابق انتظار از آب در نمی آمد آنها را به اردوگاه هاي مرگ می فرستادند.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

7- عملیات گوشت قیمه

عملیات «گوشت قیمه» «Mincemeat» در سال 1943 نخست شد و به مرگ گلیندور مایکل به پایان رسید. جنازه ي او در یک انبار در شهر لندن پیدا شد و علت مرگ نیز خوردن زهر موش عنوان گردید. گرچه جنازه ي او به خاک سپرده نشد و بعد از اینکه 3 ماه را در سردخانه نگه داری گردید، همراه با مدارک شناسایی تقلبی، متعلقاتی که کاملاً برنامه ریزی شده انتخاب شده و تعدادی اسناد ظاهرا «فوق محرمانه» در ساحل اسپانیا رها شد.

 

در واقع تمام این ماجرا یک نقشه حساب شده برای رساندن تمامی آن اسناد «فوق محرمانه» به دست نیروهای آلمانی از طریق جاسوسانی بود که متفقین میدانستند در اسپانیا فعال بوده و برای کشور آلمان ها کار میکنند.این نقشه با موفقیت همراه بود و این مدارک به مدارج بالای نظامی کشور آلمان منتقل شد که در نهایت منجر به انتقال 90.000 سرباز به فرانسه منجر گردیده و راه را برای نیروهای متفقین به منظور تصرف سیسیل و تسخیر ایتالیا فراهم کرد.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

8- محکوم شدن سربازان در ایرلند

مناقشه هاي بسیاری در آن زمان در کشورهای اروپایی وجود داشت مبنی بر اینکه آیا ورود به نبرد ضروری هست یا خیر اما هیچ کشوری با افرادی که مانع نفوذ بیشتر نازی هاي در اروپا شدند مثل ایرلند رفتار نکرد. در طول دوران جنگ جهانی دوم، ایرلند بی طرفی خود را اعلام کرد اما با این وجود 42.000 ایرلندی

 

برای شرکت در نبردها به ارتش بریتانیا پیوستند. در آن زمان تنها 20 سال از جدایی ایرلند از بریتانیا می گذشت و برای این استقلال نبردهای سختی بین دو طرف درگرفته و نفرت نسبت به یکدیگر در هر دو گروه دیده می شد.سربازان ایرلندی که منزل و کاشانه ي خود را رها کرده تا در جنگ علیه نازی ها به بریتانیا کمک کنند فراری قلمداد شده

 

و افرادی که بعدها به منزل برگشتند دیدند که دیگر جایی برای آنها وجود ندارد حدود 5.000 نفر از این مردان که در نبرد بازپس گیری نرماندی شرکت داشته، زندانیان اردوگاه هاي مرگ را نجات داده و در نبرد بولژ جنگیده بودند بعد از بازگشت به منزل متوجه شدند که در «لیست مرگ به بازبینی» قرار گرفته اند.

 

همسایگانشان از آنها متنفر بوده، از ارتش اخراج شده، تمامی دستمزد و مزایای انها قطع شده و نام آنها به تمامی مراکز و ادارات دولتی و غیردولتی فرستاده شده بود تا از استخدام انها پیشگیری شود. شمار زیادی از انها چاره اي جز ترک مجدد میهن خود نداشتند زیرا نه کاری برای انها وجود داشت و نه خانواده اي داشتند. در نهایت مانده ي این افراد در سال 2013 بخشیده شدند.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

9- کشتار لیدیس و تنها مرد بازمانده

لیدیش شهر کوچکی در چکسلواکی بود که کشتار مشهور سال 1942 بعد از ترور راینهارد هایدریش که یکی از افسران بلند مرتبه کشور آلمان نازی بود در آن به وقوع ضمیمه. عصر روزی که مراسم تدفین هایدریش انجام شد، گروهی از افسران اس اس و نظامیان آلمانی وارد شهر شدند. تمامی 192 مرد و پسر این شهر کوچک به حاشیه شهر منتقل گردیده

 

و اعدام شدند و بیشتر زنان نیز به بازداشتگاه هاي اسرای جنگی ریونزبروک فرستاده شدند که در آن جا 60 نفر از تمامی 203 نفر آنها جان دادند. کودکانی که شرایط فیزیکی مناسبی داشتند برای پروسه «آلمانی سازی» به کشور آلمان فرستاده شده و 82 نفر دیگر نیز به اتاق هاي گاز سیار شلمنو منتقل شدند.

 

10 مرد اهل این شهر که در زمان پیشامد در لیدیس حضور نداشتند نیز شناسایی، تعقیب و کشته شدند. تنها یک نفر زنده ماند که نامش فرانتیسک ساژدل که در آن هنگام در حبس پراگ به سر میبرد به همین علت تنها بازمانده این کشتار لقب گرفت. وی که روزگاری سِمت معاون شهردار لیدیس را در اختیار داشت

 

در آن زمان به جرم قتل زندانی شده و تنها چند ماه پس از کشتار لیدیس آزاد شد و با منزل اي بازگشت که شهر ارواح شده بود. حقیقت ماجرا چنان او را آشفته و منقلب کرد که ساژدل خود را به گشتاپو معرفی نمود اما دیگر کسی به اهالی اهل لیدیس اهمیتی نمی داد. تنها بازمانده کشتار لیدیس به این دلیل زنده ماند که در جریان یک دعوای خانوادگی پسر خود را به قتل رسانده بود.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

10- آزمایش ها پزشکی اردوگاه مرگ داخائو

زیگموند راشر وقتی که با منشی و نامزد سابق هاینریش هیملر ازدواج کرد ترفیع گرفته و بعنوان یک دکتر مفید در اردوگاه مرگ داخائو مشغول به کار شد. بین سال هاي 1941 تا 1944 او برخی از غیر قابل یقین ترین و وحشیانه ترین آزمایش ها پزشکی را به نام گسترش علم در این مکان رهبری کرد.

 

او دکتر دیوانه اي بود که با زندانیان شلیک می‌کرد تا ببیند که آیا ماده ي جدیدی که کشف کرده بود، با نام «پلی گال» «Polygal» تاثیری در سرعت بخشیدن به انعقاد خون در محل زخم ها دارد یا خیر.هم‌چنین وی زندانیان را درون آب یخ زده قرار می داد تا ببیند که این افراد تا چه مدتی زنده می مثل.

 

هم‌چنین وی همین روش را در مورد آب داغ و جوش نیز به کار میبرد. هم‌چنین وی از پوست قربانیان کوسن و کیف دستی درست می‌کرد. خوشبختانه در سال هاي پایان جنگ جهانی دوم وی از چشم هیملر افتاده و اعدام شد

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

11- واحد 731

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف بیش از 10.000 نفر در طول جنگ جهانی دوم توسط واحد سری موسوم به «واحد 731» در ژاپن شکنجه شده و مورد آزمایش هاي خوفناک قرار گرفتند بدون اینکه اطلاعات زیادی در مورد ماهیت این آزمایش ها به بیرون درز کرده باشد. در سال 2010 مقامات توکیو اعلام کردند

 

که متعلقات و اطلاعاتی مربوط به قربانیان واحد 731 را در یکی از شهرهای این کشور پیدا کرده اند. این اطلاعات را پرستاری به نام تویو ایشی به مقامات داده بود که در این بیمارستان فعالیت می کرده و در روزهای پایانی جنگ مسئولیت دفن کردن اعضای بدن و استخوان هاي قربانیان را بر عهده داشت.

 

 به گزارش پارس ناز وی گفته هست که در این بیمارستان در قسمت سردخانه و مرده شور منزل کار می کرده که معمولا جنازه ها و اجزای بدن زندانیانی در آن جا نگه داری می شد که از انها در آزمایشاتی شبیه زنده به گور کردن یا قرار دادن در مکان هایي با فشار بالا بهره گیری شده بود. هنوز شمار زیادی از مقامات ژاپنی وجود

 

این بخش را تکذیب می‌کنند اما بسیاری بر این باورند که اعضای این واحد باعث مرگ بسیاری در اثر تزریق ویروس و میکروب هاي مریضی زا مثل طاعون، وبا و سیاه زخم کشته شده، بدن بسیاری در حالیکه زنده بوده اند تکه تکه شده و یا از آنها برای آزمایش مواد شیمیایی بهره گیری شده هست.

با اتفاقات عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید

با رویدادها عجیب جنگ جهانی دوم آشنا شوید ،رویدادها تلخ جنگ جهانی دوم،رخدادهای تلخ جنگ جهانی دوم،درمورد جنگ جهانی دوم،کشتار در جنگ جهانی دوم