پارس ناز پورتال

با این روش ها استاد مخ زنی شویم

با این روش ها استاد مخ زنی شویم

با این روش ها استاد مخ زنی شویم 

در بین افراد همیشه هستند کسانی که آنقدر خوب حرف میزنند تا همه را متقاعد کنند و تاثیر بسیار زیادی روی دیگران میگذارند.بله,این ها مخ زن های خوبی هستند!ما همه يك انتخاب داريم، اما چرا بعضى از ما مايليم كه ماكياوليسم (وابسته به تفکرات عمیق) را انتخاب كنيم.

 

بدون شک شما چند استاد مخ‌زنی را در ميان اعضا خانواده، آشنايان و يا همكاران خود مشاهده كرده‌ايد و ما در ميان آدم‌هاى مشهور و سياستمداران آنها را ديده‌ايم. آنها كسانى هستند كه از روى عادت، حيله گر و محاسبه‌گر هستند و بى سر و صدا عمل مى‌كنند، استاد مخ زن ها ماكياوليست هستند.

 

بعضى‌ها ماكياوليست شديد هستند در حالى كه اکثر افراد، ماكياوليست ضعيف هستند که اين امر نشانگر تمایل طبیعی افراد به ماکیاولیستی است و این در حالى كه همه ما پتانسيل اين را داريم كه در رفتار دوگانه گير بيافتيم .ماكياوليست‌هاى ضعيف ترجيح مى‌دهند فريب ندهند و مخ نزنند مگر زمانى كه احساس کنند چنين رفتارى ضرورى و قابل توجيه است.

 

برعكس، ماكياوليست‌هاى شديد به صورت غریزی مستعد هستند که به راحتی افراد را تحت تاثیر قرار دهند. فتنه، هوايى است كه آنها نفس مى‌كشند و از آن لذت مى‌برند.چرا مغز بعضى از مردم سيم‌پيچى ماكياوليستى شديد دارد؟ آيا دليل آن اين است كه زير اين سيم‌پيچى اختلال شخصيتى وجود دارد؟ اگر اينگونه است آيا درمانی دارد؟

 

در یک کلام باید بگوییم که نه!

اختلال شخصيتى مردم را به مخ‌زن شديد تبديل نمى‌كند. اکثرا بر این باورند که ماكياوليستى يك صفت ارثى است و احتمالا بوسيله محيط خانواده و اجتماعى شخص تشديد می‌شود. تمايلات ماكياوليستى جدا از هر اختلال شخصيتى است كه يك فرد ممكن است تجربه كند. اما اجازه دهيد به اختلالات شخصيتى نگاهى بیاندازيم.

 

اختلالات شخصيتى مختلف مى‌تواند اضطراب‌، وحشت، افسردگى، جدايى، جنون، سرخوشى و احساس‌ها و خلق و خوى‌ ديگرى را بوجود آورد كه ممكن است در نوبه خود ماشه عكس العمل ماكياوليستى را بكشد.

 

وقتى شخصى به طور عادت به چنين محرك‌هايى بوسيله فريب دادن و استفاده از ديگران پاسخ دهد كه شخص ممكن است عنوان استاد فریب دیگر و یا به اصطلاح عامیانه، استاد مخ‌زنی را بدست آورد. رفتار بدى كه از يك اختلال شخصيتى تحت استرس سر‌مى‌زند قابل بخشش نيست.

 

ما هميشه يك انتخاب داريم كه چگونه عمل كنيم تا جنون را تا حد ممکن محدود كنيم. ما براى رفتارمان مسئول هستيم . با وجود اين در ميان مردم با اختلال‌هاى شخصيتى مشخص، خيلى‌ها تمايل دارند به اینگونه رفتار به عنوان يك مكانيسم مقابله مداوم سقوط كنند.

 

اختلال شخصيتى ضد اجتماعى

رفتارهاى حيله‌گرى، بى سر و صدايى، و محاسبه‌گرى مى‌تواند ويژگيهاى كليدى براى اين نوع شخصيت باشد. به اندرزهاى پدر خوانده فكر كنيد “دوستانت را نزديك نگه دار اما دشمنانت را نزديكتر

 

اختلال شخصيتى مرزى

بوسيله شكنندگى نوسان خود تصويرى و ترس عميق از رها شدن است که یک فرد مى‌تواند استاد مخ زنی شود، كنترل رفتار آن‌ها مى‌تواند از ظرافت‌ها به تندخويى و به تهديد و خشونت تبديل گردد.

 

اختلال شخصيتى وسواس اجبارى

اين اختلال با اختلال وسواس اجبارى OCPD  شامل كسانى است كه كنترل خستگى‌ناپذير دارند و در فكر كردن سفت و محكم و گيج كننده و كمال‌گرا هستند نباید به اشتباه گرفته شود.

 

يك سرپرست با مشخصات OCPD مثل مدير كوچك از جهنم خواهد بود، مهم نيست كارآيى تو چگونه است و يك سرپرست OCPD را هرگز راضى نخواهد كرد. او هم رفتار خودش و هم رفتار ديگران راكنترل مى كند. اين‌ها علائم اختلال مذکور است براى اين افراد، مخ زنى يك روش بدست آوردن موقعیت محسوب می‌شود.

 

اختلال دو قطبى

در طول مدت دوره‌هاى جنون، كسانى هستند كه بيش از حد انگيزه و ميل جنسى بالايى دارند و خطرهاى واضح را نمى‌بينند. براى غلبه بر ديگر ايرادها يا بدست آوردن همكارى، ممكن است تمايلات ماكياواليستى را به دنده بالاتری سوق دهند.

 

مطمئنا ماكياوليست‌هاى شديد با درمان و پیگیری بهبود مى‌يابند و با وجود اين آنها بايد از تمايلات این خصوصیت خود آگاهى پيدا كنند و آن رفتار مخرب را شناسايى کرده و در جستجوى درمان باشند.

 

اما از آنجايى كه ماكياوليست‌هاى شديد از اين بازي‌ها و كشتى گرفتن‌ها لذت مى‌برند و تمايل دارند مخ زن باشند، اگر آنها از ناهماهنگى شناختى آگاهى پيدا كنند احتمال آن وجود دارد که عقلانى فكر کرده و رفتار خود را تعديل كنند.

 

اگر شما دچار طاعون توسط استادان مخ زن هستيد بهترين دفاع شما اين است كه خودتان را از آنها جدا كنيد تا زمانى كه مرزها مشخص شود و هيچ نقشه‌اى در كار نباشد.