پارس ناز پورتال

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم 

ساعت های هوشمند اپل به سری دوم رسیدند و رضایت کامل مشتریان را هم فراهم نموده اند. هیچ چیز بهترین از این برای شرکت اپل نیست. مفهوم ساعت هوشمند به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که اپل دو سال پیش مجبور به ورود به این بازار شد. از همان ابتدا اپل با تفکری متفاوت از دیگران قدم در این راه گذاشت و تا امروز،

 

که شاهد معرفی نسل دوم اپل واچ هستیم، این تفکر ادامه پیدا کرده است. Apple Watch Series 2 با وجود طراحی تکراری بهبودهای خوبی پیدا کرده که آیفون‌داران را برای خرید قانع می‌کند.امسال شاهد معرفی نسل دوم ساعت‌های هوشمند اپل بودیم. اپل واچ 2، یا به گفته اپل «اپل واچ سری 2»،

 

از نظر ظاهری تغییری نداشته و بهتر است آن را نمونه بهبودیافته نسبت به نسل اول بنامیم. در بررسی امروز علاوه بر صحبت در مورد کارایی دستگاه در مورد ویژگی‌های جدیدش هم صحبت می‌کنیم.

 

طراحی

این ساعت تقریبا شبیه نسل اولش است. برای ما چندان اهمیتی ندارد که با نسل اول از نظر ظاهر فرقی نمی‌کند. باوجوداینکه ساعت‌های کلاسیک مربعی را دوست نداریم، ساعت اپل حس بدی نمی‌دهد و طراحی مربعی‌اش توی ذوق نمی‌زند.
با ساعت Apple Watch2 آشنا شویماپل واچ 2 نسبت به نسل قبلی کمی ضخیم‌تر شده، اما این افزایش ضخامت در حدی نیست که شما متوجهش شوید و تنها زمانی که این دو را در کنار یکدیگر قرار دهید، به آن پی می‌برید. لبه‌های گرد صفحه‌نمایش و طراحی مستطیلی آن باعث شده استفاده از انگشت روی این صفحه کوچک راحت باشد و قابلیت مانور خوبی روی این صفحه کوچک داشته باشید.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

همانند نسل قبلی، ساعت در دو اندازه 38 و 42 میلی‌متری عرضه شده و به‌راحتی تنها با فشردن یک کلید می‌توانید بند را از جایش خارج و از بندهای متفاوت استفاده کنید. رنگ‌های مختلفی هم برای شاسی بدنه در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از: طلایی، رزگلد، خاکستری و نقره‌ای.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

این بار یک عضو جدید به خانواده ساعت‌های اپل اضافه شده است. این عضو جدید بدنه‌ای از جنس سرامیک دارد و به گفته اپل سرامیک 4 برابر استیل ضدزنگ است.

 

مهم‌ترین ویژگی این نسل از ساعت‌های هوشمند اپل ضدآب بودن است. بنابرادعای اپل، این ضدآب بودن تنها به معنی این نیست که می‌توانید با ساعت خود زیر دوش آب بروید، بلکه می‌توانید با آن شنا کنید و تا عمق 50 متری هیچ مشکلی برای ساعت به وجود نمی‌آید. باوجوداین ما توصیه نمی‌کنیم

 

این کار را با ساعت خود انجام دهید و بهتر است برای ساعتی با این قیمت ریسک نکنید. زمانی که ساعت زیر آب می‌رود، صفحه‌اش قفل و غیرفعال می‌شود، اما همچنان به جمع‌آوری دیتاهای حرکتی شما ادامه می‌دهد.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

نسخه‌ای از اپل واچ سری 2 نیز عرضه شده که اپل واچ نایک پلاس نام دارد و مختص ورزشکاران است. این نسخه روی بندهایش سوراخ‌هایی دارد که از تعریق مچ دست جلوگیری می‌کند. در کنار بند متفاوت تعدادی برنامه از پیش نصب‌شده مخصوص نایک و تم‌های مختص نایک برای نمایش ساعت در آن قرار دارد.
با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویمهمانند نسل قبلی، لبه سمت راست ساعت میزبان دو کلید است. یکی از کلیدها قابلیت چرخیدن دارد که دیجیتال کرون نامیده می‌شود و کلید پایینی تنها قابلیت فشردن دارد. در لبه سمت چپ دو میکروفون و اسپیکر دیده می‌شود. پشت دستگاه 4 دایره دیده می‌شود که در اصل همان سنسورهای دستگاه هستند.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

مانند نسل قبلی، این ساعت در دست بسیار راحت است و حس بدی به شما منتقل نمی‌کند. ما رنگ رزگلد با بند اسپورت را در اختیار داشتیم. جنس این بند را بسیار دوست داریم و اگر دست بسیار حساسی هم داشته باشید هیچ مشکلی با این بند نخواهید داشت.

 

صفحه‌نمایش

از نظر اندازه و کیفیت هیچ تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی وجود ندارد، اما بهبودهایی در آن صورت گرفته است. اپل ادعا کرده که صفحه‌نمایش این نسل از نسل قبلی روشنایی بیشتری دارد. زمانی که دو ساعت را کنار هم قرار دهید این تفاوت روشنایی را حس نمی‌کنید، اما زیر نور خورشید

 

این روشنایی بیشتر کاملا مشهود است و زمانی که دو ساعت را کنار یکدیگر زیر نور خورشید استفاده کنید، نمایش محتوا در این نسل بسیار بهتر از نسل قبلی است و هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا روی آن پیدا نمی‌کنید.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویمصفحه‌نمایش دستگاه مانند نسل قبلی لمسی است و به ویژگی Force Touch مجهز است. صفحه‌نمایش برای تایپ پسورد روی ساعت به‌اندازه کافی بزرگ است و در هنگام زدن پسوردتان روی آن هیچ مشکلی نخواهید داشت. قابلیت تشخیص دست خط نیز وجود دارد: با کشیدن روی صفحه‌نمایش در قسمت تعبیه‌شده

 

می‌توانید حروف انگلیسی را بدون صفحه‌کلید تایپ کنید؛ البته روی صفحه‌نمایشی به این کوچکی چندان جذاب نیست.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

سخت‌افزار و اپل واچ 3

اپل از پردازنده‌ای جدید به نام S2 در این ساعت استفاده کرده است که نتیجه استفاده از آن را می‌توانید در کارکرد روان‌تر دستگاه مشاهده کنید. نسل اول اپل واچ در باز کردن برنامه یا در سوییچ کردن بین آن‌ها کمی مشکل داشت و این کارها را با تاخیر انجام می‌داد،

 

اما در این نسل به لطف پردازنده جدیدتر و همچنین سیستم‌عامل به‌روزشده نه‌تنها باز کردن برنامه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود، بلکه سوییچ کردن بین آن‌ها به‌سرعت و در یک‌لحظه انجام می‌شود.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویمتغییرات زیادی در ظاهر سیستم‌عامل و برنامه‌هایش نسبت به نسل قبل دیده نمی‌شود. مانند نسل قبل می‌توان واچ فیس‌های متفاوتی را با استفاده از ویژگی فورس تاچ روی صفحه انتخاب کرد، اما تنوع این واچ فیس‌ها بیشتر شده است.
با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویمساعت، همانند نسل قبل، فعالیت‌های شما را دنبال می‌کند و حتی به شما پیشنهاد بلند شدن از جا و تنفس عمیق می‌دهد. درمجموع از نظر نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌ها هیچ تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی وجود ندارد و با به‌روز کردن اپل واچ 1 به واچ اواس 3 همان ویژگی‌های نرم‌افزاری را می‌توانید روی ساعتتان داشته باشید که روی این نسخه دیده می‌شود.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

همان‌طور که گفتیم، اسپیکر و میکروفون‌های ساعت در لبه سمت چپ قرار دارند. اسپیکر و میکروفون برای مکالمه در زمانی مناسب است که دستتان بند است. کیفیت اسپیکر خیلی خوب نیست، اما در حد قابل قبولی است و کارتان را راه می‌اندازد. عملکرد میکروفون‌ها بهتر از اسپیکر است و در زمان مکالمه بهتر عمل می‌کنند.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

برای ذخیره موزیک روی این ساعت 2 گیگابایت فضا و برای ذخیره عکس 75 مگابایت فضا در اختیار دارید. اگر بخواهید بدون آیفونتان و با استفاده از اتصال بی‌سیم ساعت با اسپیکر بلوتوث آهنگ پخش کنید، می‌توانید حدود 400 آهنگ روی ساعتتان ذخیره کنید.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

یکی از ویژگی‌های جدید ساعت تجهیز آن به GPS داخلی است. با استفاده از این سخت‌افزار جدید دیگر نیاز نیست موقع دویدن یا پیاده‌روی آیفونتان را با خود همراه ببرید.

 

عمر باتری

ساعت‌های هوشمند، به علت اندازه کوچکشان و بالطبع اندازه کوچک باتری، عملکرد خوبی در این زمینه ندارند. اپل واچ نسخه اول نیز عملکرد ضعیفی در این بخش داشت و تقریبا هر روز به شارژ آن نیاز پیدا می‌کردید، اما در این نسل بهبودهای خوبی صورت گرفته و اپل واچ 2 بسیار خوب کار می‌کند.

 

ما در استفاده معمولی تقریبا سه روز بدون نیاز به شارژ توانستیم از ساعت استفاده کنیم که در نوع خودش بی‌نظیر است. البته به این نکته باید توجه کنید که اگر فعالیتی را انتخاب کنید که ساعت مجبور به استفاده از جی‌پی‌اس شود، عمر باتری به‌شدت پایین می‌آید و شاید تا 6 ساعت بیشتر نتوانید روی آن حساب کنید.
با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

ساعت شما به همین راحتی‌ها خاموش نمی‌شود و اگر شارژ باتری به زیر 5 درصد برسد، تمام ویژگی‌های ساعت کاملا غیرفعال می‌شود و تنها زمان را به شما نشان می‌دهد. زمان شارژ شدن باتری هم تقریبا خوب است و در مدت 2 ساعت باتری از صفر تا صد درصد پر می‌شود.

 

باوجود پیشرفت‌های خوبی که در دنیای ساعت‌های هوشمند صورت گرفته و به‌خصوص اپل در این زمینه بسیار خوب کار کرده است هنوز تا به بلوغ رسیدن این دستگاه‌ها راه زیادی در پیش روی کمپانی‌هاست.

 

به‌جرئت می‌توان گفت که اپل واچ و به‌خصوص اپل واچ سری 2 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند از نظر کارایی و عملکرد است، اما از نظر طراحی نمی‌توانیم نمره قابل قبولی به آن بدهیم و در مقابل ساعت هوشمندی مانند هوآوی واچ، که ظاهری بسیار لوکس دارد، حرف زیادی برای گفتن ندارد.

با ساعت Apple Watch2 آشنا شویم

 

جی اس ام