پارس ناز پورتال

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

زمان و راحتی کار مهم‌ترین عواملی هستند که امروزه جزو محدودیت‌های زندگی ما شده‌اند. بسیاری از خانم‌ها علاوه بر خانه‌داری ممکن است که در بیرون از خانه فعالیت داشته باشند؛ بنابراین برای انجام امور خانه زمان و انرژی کمتری داشته و به دنبال این هستند تا کار آشپزی کردن برای آنها راحت‌تر شود.برای پرکردن این خلا لوازم خانگی زیادی به بازار وارد شده است.

 

این لوازم با توجه به کارکردها و کیفیت ساختی که دارند قیمت‌های متفاوتی را دارا هستند. البته این قیمت و کار راه‌اندازی آنها سبب شده تا خریداران این لوازم خانگی، حساسیت زیادی را به خرج ندهند. برای مثال قیمت همزن بوش و یا قیمت خردکن بوش با توجه به باری که از دوش فرد خانه‌دار برمی‌دارد نه تنها منطقی است بلکه سبب صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌گردد.

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

 گذشته از این موارد تصور کنید که یک مهمانی ترتیب داده‌اید و تعدادی دوست و آشنا قرار است به خانه شما بیایند. طبیعتا زمان آشپزی برای دو نفر متفاوت خواهد بود برای 6 نفر و یا بیشتر. در اینجا وجود یک غذاساز مناسب و یا سایر لوازم خانگی که سهولت آشپزی کردن را به همراه دارند، و همچنین طرز استفاده از غذاساز به شکل صحیح ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله در تلاشیم تا با معرفی غذاساز و میکسر، به غذاهایی بپردازیم که با این لوازم امکان درست کردن آنها را داریم. با ما همراه باشید.

 

میکسر چیست؟

میکسر جزء اولین وسایل اساسی آشپزخانه هستند و تقریبا در هر آشپزخانه‌ای وجود آن ضروری است. ورز دادن و مخلوط کردن اصلی‌ترین وظایف میکسر است. معمولا از میکسرها می‌توان برای ورز دادن انواع خمیر استفاده کرد. در خرید میکسر باید به قدرت آن توجه کرده تا براساس نیاز شما بهترین میکسر را انتخاب کنید.

 

ذکر این نکته ضروری است که کارایی و طرز استفاده میکسرها با طرز استفاده از غذاساز کمی متفاوت است. میکسرها قابلیت آماده‌سازی گوشت را دارند و می‌توان با آن پاستا نیز درست کرد. قابلیتی که غذاساز آنچنان مناسب این کار نیست. همچنین از میکسر می‌توان در بریدن و قطعه قطعه کردن غذاها استفاده کرد.

 

بنابراین میکسرها برای ورز دادن و ترکیب کردن مناسب بوده و به عبارتی برای ورز دادن مقدار زیادی خمیر و یا خامه ساخته شده‌اند. با گذشت سالها، پیشرفت‌های زیادی در تولید میکسر و خرد کن ایجاد شده است. اندازه آنها کوچکتر، وزن آنها سبک‌تر و استفاده از آ نها راحت‌تر شده است.

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

غذاساز چیست؟

غذاسازها در دهه 60 میلادی به بازار آمدند. نکته مهمی که اکثر افراد به آن توجهی ندارند این است که نمی‌شود از خردکن و یا مخلوط کن به جای غذاساز استفاده کرد غذاساز یک دستگاه چند کاره است که با خیالی آسوده می‌توان خرد کردن، ورقه و یا مخلوط کردن را به آن سپرد و لذت آشپزی با غذاساز را تجربه کرد.

 

تمامی این موارد با وسایل قدیمی نظیر چاقو امکان پذیر است اما آن چه که باعث تمایز این محصول با وسایل قدیمی می‌شود، سرعت بالا و راحتی در آشپزی است. درواقع غذاساز به‌عنوان یک مخلوط‌کن حرفه‌ای شناخته می‌شود که از پس بسیاری از فعالیت‌های مربوط به آشپزی به‌راحتی برمی‌آید.

 

طرز استفاده از غذاساز سبب می‌شود تا در فرایند آشپزی بیشتر از غذاساز استفاده کرده و راحتی بیشتری را داشته باشیم. همچنین توسط غذاساز خشکباری چون بادام زمینی، تخمه، گردو، بادام یا هر چیز دیگری که قابلیت گرفتن کره داشته باشند را می‌توان به کره تبدیل کرد.

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

ورقه کردن، آسیاب کردن ، پوره کردن و … همه از وظایف اصلی غذاسازها هستند. ممکن است فکر کنید که گاهی به جای غذاساز از مخلوط کن‌ها استفاده کنید. این کار اشتباه است زیرا مخلوط کن برای مواد غذایی با بافت نرم کاربرد دارد. پس طبیعتا نمی توان مواد غذایی با بافت سخت مثل سیب زمینی را با مخلوط‌کن خرد کنید.

 

در حالی که مخلوط‌کن فقط دارای یک تیغه ثابت است و نمی‌تواند خیلی از خواسته‌ها را برآورده سازد. طرز استفاده از غذاساز به شکل صحیح به این گونه‌ است که تیغه‌های متفاوت غذاسازها امکان انجام طیف وسیعی از فعالیت ها را به ما می‌دهد و مهم دانستن فعالیت‌های مربوط به هریک از تیغه‌هاست.

 

غذاساز یک وسیله بسیار پر کاربرد است که در فرعی‌ترین بخش‌های تهیه غذا تا اصلی‌ترین آنها کمک حال شما در آشپزخانه خواهد بود. امروزه با مشغله فراوان خانواده ها بهتر است زمان کمتری را صرف آشپزی کرده و بیشتر در کنار خانواده سر میز نشست.

 

انواع غذاهایی که با غذاسازها و میکسرها می‌توانیم درست کنیم

در این قسمت می‌خواهیم به طرز استفاده از غذاساز و میکسر بپردازیم و به چند غذا که با این لوازم خانگی می‌توان تهیه کرد اشاره کنیم. به طور کلی می‌توان گفت تمام غذاهایی که پایه آن رنده کردن سیب‌زمینی است، با غذاساز امکان درست کردن آن را داریم. غذاهایی مانند کوکو. خیلی از خانم‌ها رنده کردن پیاز و سیب زمینی را دوست ندارند.

 

برای تهیه کوکو یا کوفته باید همه مواد لازم را پوست کنده، شسته و داخل غذاساز بریزید. در کمتر از یک دقیقه همه مواد باهم ترکیب و خرد می‌شوند . برای تهیه کوکو و کوفته ، باید از خمیر مخلوط شده و با کیفیت استفاده کنید . خمیر تهیه شده در غذاساز بسیار چسبناک بوده و قوام عالی دارد.

 

یکی دیگر از شیوه‌های صحیح طرز استفاده از غذاساز، تهیه سوپ و سالاد است. خرد کردن سبزیجاتی مانند هویج برای سپو و سالاد همیشه دشوار است. اما به کمک غذاساز می‌توانید هویج را پس از خرد شدن نگینی در غذاساز ، به درون قابلمه یا آرام پز بریزد چرا که غذاساز مواد لازم را به صورت نگینی خرد می‌کند.

 

از غذاساز می‌توان برای ترکیب مواد اولیه بستنی استفاده کنید . موادی همچون شکلات تخته‌ای، کره بادام زمینی و انواع میوه‌ها را به راحتی می‌توان داخل غذاساز ترکیب کرده و برای تهیه بستنی استفاده کرد.

با غذاساز و میکسرها چه غذاهایی می‌تونیم درست کنیم؟!

کلام آخر

در کل استفاده از غذا سازهای چندین کاره که 10 کار به بالا انجام می دهند برای کسانی که می خواهند در طول سال یا ماه چند باره از مخلوط کن غذاساز یا همزن آن استفاده کنند به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. اولا اختصاص دادن مکانی در اشپزخانه یا در کابینت‌ها به غذاسازی با این همه کار و این همه قطعات واقعا کار مشکلی خواهد بود.

 

میکسرها نیز همانگونه که گفته شد عملکرد قابل قبولی البته به نوع کاربری‌شان دارند. خرد کردن و ورز دادن با میکسرها کار آسانی خواهد بود. از طرف دیگر اگر طرز استفاده از غذاساز را بدانیم، آشپزی کردن بدون آن قطعا کار سخت و زمان‌بری خواهد بود.

 

با این وجود با پرداخت مبلغ مشخصی می‌توانید از تمامی کابردهای غذاساز استفاده کنید. برای مثال قیمت غذاساز بوش با توجه به کیفیت و کارایی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و خریدی است که می‌تواند زمان آشپزی شما را کاهش داده و لذت آشپزی شما را دوچندان کند.