پارس ناز پورتال

با هزینه اندک بهترین غذاهای سالم را بخورید

مجموعه : رژیم و تغذیه
با هزینه اندک بهترین غذاهای سالم را بخورید

با هزینه اندک بهترین غذاهای سالم را بخورید 

شاید خرید یک قوطی کنسرو برای خوردن ناهار راه عادلانه و به صرفه اي بنظر برسد اما توجه کنید که میتوان غذای تندرست نیز خورد.خیلی ها فکر میکنند تندرست غذا خوردن و داشتن رژیم خوراکی تندرست و کارساز برای بدن یعنی صرف کردن هزینه هاي گزاف و چندان. دراین پست به چند مضمون کلیدی اشاره خواهیم کرد که سبب میشود رژیم خوراکی تندرست تر و ارزان تری داشته باشید.

 

داشتن رژیم خوراکی تندرست ودر عین حال کم هزینه
رژیم خوراکی تندرست قرار نیست جیب شما را خالی کند, در واقع شما میتوانید بهتر بخرید و بهتر بخورید. کافیست تا مغموم اسم هاي تجاری نشوید و بدانید برای چه خرید میکنید.

 

مواد خوراکی طبیعی تهیه کنید
بهتر هست به دنبال مواد خوراکی با برچسب طبیعی و یا ارگانیک نباشید, با خریدشان تنها پولتان را هدر داده اید. به دنبال تولیدات طبیعی برگرفته شده از دامن طبیعت باشید. بعنوان مثال شیر طبیعی و فرآوری نشده, به میزان 75٪ بتاکاروتن, 50٪ ویتامین اي و 70٪ اسید چرب امگا- 3 بیشتر نسبت به انواع دیگر در اختیار دارد.

 

از فریزر به خوبی بهرهگیری کنید
دمای پایین فریزر می‌تواند از موادمعدنی و ویتامین هاي موادغذایی پشتیبانی کند. سعی کنید سبزیجات را در فریزر نگه داری کنید. بعنوان مثال میزان ویتامین ث کلم بروکلی فریز شده در طول مدت یکسال تنها ۱۰٪ کاهش می‌یابد و این در حالیست که برای کلم بروکلی غیر فریز شده این میزان ۵۶٪ در ۷ روز هست.

 

به دنبال مارک نباشید
محتویات یک قوطی کنسرو بیشتر از نامش ارزشمند هست. بجای این که به دنبال اسم ها و مدلهای ناب باشید, همان مواد ساده را خریداری کنید. هر چه که مزه مواد به مزه طبیعی آن ها نزدیک تر باشد, امکان بهرهگیری از مواد شیمیایی کمتر می‌شود. ضمنا خرید اقلام ساده در بودجه شما هم صرفه جویی میکند.

 

خودتان دست بکار شوید
تا می‌توانید, مواد مورد نیازتان را خودتان حاضر کنید. می‌توانید بجای خرید ماست هایي که به همراه مواد نگه دارنده ارائه میشوند, خودتان در منزل ماست ببندید. خیارشور, مربا, ترشی و … هم در همین دسته از مواد خوراکی قرار می‌گیرند.این طورجدید ترین هم مطمئن هستید که موادغذایی تندرست تری مصرف می‌کنید و خواهید دید که قیمت تمام شده محصول لذیذ خودتان به مراتب از نوع تجاری آن کمتر هست.