پارس ناز پورتال

با کاربردهای جالب فلفل آشنا شوید

با کاربردهای جالب فلفل آشنا شوید

با کاربردهای جالب فلفل آشنا شوید 

فلفل می تواند در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار گیرد. نه تنها در آشپزی و به منظور طعم دادن به غذاها بلکه برای درمان برخی از بیماری ها می توان از فلفل استفاده کرد. فلفل یکی از سبزیجات مفید است که اثرات فراوانی برای سلامتی بدن دارد. اما غیر از فواید سلامتی بخش،‌ فلفل کاربردهای دیگری هم در خانه‌داری دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست

 

1- اگر احساس می‌کنید به زودی دردهای میگرنی آغاز می‌‌شود می‌توانید به میزان 4 تا 5 قطره چکان فلفل درون آب ریخته و بخورید.اینکار را می‌توانید هر نیم ساعت یکبار تکرار کنید.

 

2- اگر در حیاط خانه شما مورچه‌ها رخنه کرده‌اند می‌توانید با استفاده از اندکی فلفل سیاه آنها را دور کنید.

 

3- اگر به دلیل استفاده از مواد شیرین در آشپزخانه مورچه‌ها در آن حوالی پرسه می‌زنند می‌توانید مقداری فلفل سفید در لانه آنها بریزید و مشاهده کنید که دیگر آن اطراف دیده نمی‌شوند.

 

4- اگر موجودات مزاحم اجازه کاشت سبزیجات در حیاط را به شما نمی‌دهند می‌‌توانید با استفاده از این دستور از شر آنها راحت شوید.2 قاشق غذاخوری فلفل قرمز، 2 حبه سیر بزرگ، 4 پیاز متوسط و چهار فنجان آب را با هم مخلوط کنید و آن را در گلدان یا زمینی که می‌خواهید کار کنید قرار دهید. این حیوانات از بین می‌روند.

 

5- اگر نمی‌خواهید لباس‌های رنگ روشن شما تغییر رنگ دهند، هنگام استفاده از ماشین لباسشویی از مقداری فلفل نیز استفاده کنید.

 

6- اگر مشکل سینوزیت دارید و یا زود سرما می‌خورید می‌توانید از بخور فلفل مایع و اکالیپتوس استفاده کنید.

 

7- اگر می‌خواهید به کبد خود در سم زدایی کمک کنید از این دستور استفاده کنید.هر روز صبح 1 لیمو، یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز، یک فنجان آب و 1 قاشق چایخوری شربت افرا را با هم مخلوط کرده و بنوشید.

 

8- اگر از درد آرتریت رنج می‌برید می‌‌توانید 1 قطره چکان از روغن بادام (همیشه یک روغن حامل مانند بادام، جوجوبا و یا روغن زیتون استفاده کنید) و 2 قطره از فلفل و 1 قطره زنجبیل و 2 قطره اسطوخودوس را مخلوط کرده و در منطقه درد ماساژ دهید.