پارس ناز پورتال

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنید

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنید

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنید 

خرید مرغ کار روزمره انسان های جامعه امروزی است و باید در هنگام خرید مرغ به نکاتی نیز توجه کرد که در زیر برای شما آورده ایم.وقتی برای خرید مرغ به بازار می روید خوب است که به این نکات توجه کنید تا مرغ سالم و تازه ای خریداری کنید  و به این نکات بسیار مهم توجه کنید مرغ سالم باید کاملا تمیز و عاری از ذرات خارجی باشد. پر کنی باید به طور کامل انجام گرفته باشد.

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنیدبدن مرغ سالم و تازه، درخشنده و مرطوب و دارای رنگ سفید و شفاف است.مرغ سالم، دارای چشمهای روشن، درخشان و برجسته است. پوست مرغ سالم باید بطور یکنواخت روی بدن کشیده شده باشه و هیچگونه پارگی، تورم، تغییر رنگ و خراش داشته باشد.

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنیدمرغ نباید هیچگونه بوی غیر طبیعی مثل بوی ترشیدگی یا تعفن داشته باشد.گوشت مرغ باید سفتی و قوام طبیعی داشته باشد. گوشت مرغ نباید شل و رنگش متمایل به سبز باشد.چربی طیور باید زرد رنگ، روشن و یکنواخت باشد و هیچگونه بوی بدی نداشته باشد.مرغ منجمد علاوه بر خصوصیات بالا باید:

برای خریدن مرغ این نکات را رعایت کنیدداخل بسته بندی پلاستیکی و کاملا یخ زده عرضه بشود و به این نکته توجه شود.لاشه حالت لیز و لغزندگی ( ناشی از آب شدن و انجماد دوباره ) نداشته باشد. رنگ قسمت شکم طیور تازه، شفاف سفید یا زرد رنگ هست و اگر سبز یا آبی کمرنگ بود بنابراین تازه نمی باشد.