پارس ناز پورتال

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

مجموعه : اخبار سینما
برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان 

برخی از پایان هاي فیلم های سینمایی در دنیا میباشند که واقعا زیبا و جالب می باشند و بینندگان را در جای خود میخکوب می کنند. پایان‌بندی فیلم‌هاي سینمایی ممکن هست با مخاطب کاری کنند که تبسم رضایت بر چهره‌اش بنشیند و یا صندلی را به سمت نمایشگر پرتاب کند.

 

همۀ‌ي فیلم‌سازان در طول تاریخ سینما در تلاش بوده‌اند تا پایان رضایت بخشی برای مخاطب رقم بزنند, و گاه این پایان‌بندی فیلم‌ها برای همه ي وقت در ذهن مخاطب ماندگار میشوند.چه پایان فیلم‌ها شما را شاد کنند, چه ناراحت, و یا با یک خط دیالوگ یا یک صحنه‌ي فوق‌ العاده حکایت را جمع کنند, این قابلیت را دارند که احساس شما را نسبت به داستانی که همین اکنون تماشا کرده اید تغییر دهند.

 

در ادامه 10 پایان‌بندی منتخب فیلم‌هاي سینمایی تاریخ را با هم بازبینی میکنیم.

 

فیلم‌هایي که در این فهرست میباشند از میان فهرست 30 پایان‌بندی منتخب سایت‌هاي گوناگون انتخاب شده‌اند. اگر به نظر تحریریه‌ي گیم‌نیوز اعتماد کنید می شود گفت اینها برترین پایان‌بندی‌هاي تاریخ سینما میباشند. اگر فیلم‌هاي این فهرست را ندیده‌اید, باید با احتیاط این مقاله را بخوانید چون پر واضح هست

 

که متن این مقاله حکایت فیلم‌ها را لو می دهد. اگر پایان فیلم‌هایي که به پایان‌بندی خود مشهور میباشند هم لو برود, تقریباً از ارزش سرنگون میشود. بنابراین ابتدا نگاهی به فهرست فیلم‌ها بیاندازید و هر کدام را ندیده‌اید تماشا کنید و بعد به خواندن مقاله بپردازید.

 

10 – حس ششم «1999»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

چه بخواهیم چه نخواهیم, فیلم آقای “اِم. نایت. شیامالان” به پادشاه پایان‌بندی غافل‌گیر کننده تبدیل شده هست. در پایان این فیلم معلوم میشود که “مالکولم کرو”, «بروس ویلیس» یکی از افراد مرده‌اي هست که “کول” میبیند. یک رونمایی شاهکار از اصلی‌ترین عنصر حکایت فیلم در پایان.

 

9 – راکی 2 «1976»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

نخستین قسمت از فیلم “راکی” با مقابله بی‌نظیر راکی «سیلوستر استالون» و آپولو کرید «کارل وترس» شروع میشود و آن دیالوگ یک کلمه‌اي مشهور “آدریان!” در پایان, این فیلم را برای همۀ وقت} ماندگار. اما پایان‌بندی قسمت دوم, حرف اول را می زند. در پایان این فیلم, مبارزه‌ي راکی و کرید تکرار میشود

 

و در لحظات پایان مسابقه, در حالیکه هر دو مبارز روی زمین افتاده‌اند و تلاش می کنند که تا قبل از رسیدن داور به شماره 10 شمردن خود, از جا بلند شوند و پیروز از رینگ بوکس بیرون بیایند, فیلم به لحظات بحبوحه خود می رسد. این صحنه بسیار تنش‌زا و دلهره آور هست, صرف نظر از این‌که چند بار و چقدر آن را دیده باشید هم.

 

8 – خون به پا خواهد شد «2007»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

در فیلمی سراسر آکنده از بازی‌هاي ذهن, احتمالا پایان‌بندی شاهکار “پل توماس اندرسون” به‌یادماندنی‌ترین بخش آن باشد. “الی ساندی” «پال دانو» به امید فروش زمین‌هایش برای استخراج نفت نزد “دنیل” «دنیل دی-لوییس» میرود. آن‌ها به طور ضمنی به توافق میرسند,

 

اما فقط به شرطی که الی, که یک کشیش هست از عقاید خود دست بردارد و خدا رو انکار کند. الی موافقت میکند, اما بعد از آن, دنیل به او میگوید که زمین‌هاي او هییچ ارزشی ندارند چرا که نفت پیش از این از آن استخراج شده هست! همین موضوع به یک درگیری منجر می شود که در نهایت به قتل ساندی توسط دنیل پلین‌ویو می‌انجامد. جاییکه در پایان دنیل فریاد میزند; “کار من به پایان رسید”.

 

7 – روانی «1960»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

بعد از صحنه‌ي رونمایی از حقیقت “نورمن بیتس” در لباس مادرش و پدیدار شدن راز قتل‌هایي مهمانسرای بیتس, کارگردان فیلم, آلفرد هیچکاک, نورمن را در سلول خود نشان میدهد, در حالیکه صدای مادر او شنیده میشود که در گفتار, قتل‌هاي مهمانسرا را محکوم میکند. اگر دقیق‌تر نگاه کنید, اسکلت جمجمه‌ي مادر را در حالی‌که عکس بر روی چهره‌ي نورمن دیزالو میشود میبینید و این در حالی هست که فیلم در همین حین صحنه‌ي بیرون کشیده شدن خودرو “ماریون” از داخل مرداب را نشان می دهد.

 

6 – رستگاری در شاوشنک «1994»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

بعد از این‌که “اندی” «تیم رابینز» بعنوان نخستین فرد تاریخ پیروز میشود از شاوشنک فرار کند, برای دوستش “ردینگ” «مورگان فریمن» پیغام می‌فرستد که چطور وی را بعد از آزادی پیدا کند. همین موضوع به یک گردهم‌آیی هیجان‌انگیز در پایان فیلم می‌انجامد.

 

5– پدرخوانده «1972»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

احتمالاً حماسی‌ترین صحنه‌ي سینما همان جایی هست که در پایان فیلم, همۀ‌ي اقوام و آشنایان پیش “مایکل کورلئونه” می آیند و از در حالی‌که در به روی همسرش بسته میشود, وی را “دون کورلئونه” خطاب می کنند. پایان فیلم پدرخوانده با هنرنمایی آل پاچینو و دایان کیتون, بی تردید از مهمترین صحنه‌هاي تاریخ سینما هست و نه تنها پایان فوق‌العاده‌اي بر شاهکار آقای “کاپولا” هست که به خودی خود یک شاهکار بصری محسوب میشود.

 

4 – فارغ‌التحصیل «1967»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

“بن براداک” «داستین هافمن» پیروز می شود عروسی “الین رابینسون” «کترین رز» را به هم بزند و با او فرار کند. فیلم در پایان این دو را نشان میدهد که در صندلی عقب یک اتوبوس «همان اتوبوسی که به کمک آن از مراسم می گریزند» نشسته‌اند و به کاری که همین هم اکنون کرده‌اند فکر میکنند!

 

3 – محله چینی‌ها «1974»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

وقتی “جیک گیتس” «جک نیکلسون» متوجه راز ماجرای عجیب عشق‌بازی “نواه کراس” «جان هیوستن» و “اِوِلین مالری” «فی داناوان» می شود, دیگر کار از کار قبل هست. پلیس‌ها منطقه را محاصره کرده‌اند و همۀ چیز در خیابان محله‌ي چینی هاي لس‌آنجلس در تب و تاب بالایی هست. نخستین کشته شده, نواه هم “کاترین” «دختر و خواهر نخستین» را ترک می کند. جیک در اینجا هست که دیالوگ شاهکار فیلم را میشنود; “فراموشش کن جیک, این‌جا محله چینی‌ها هست!”

 

2 – هفت «1995»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

ماجرای عجیب فیلم “هفت” آقای “دیوید فینچر” درست در جاییکه هیچ کس فکر نمی کند از آن هم عجیب‌تر می شود. وقتی که بعد از دربدری‌هاي فراوان, سرانجام “جان دو” «کوین اسپیسی» توسط “میلز” «برد پیت» و “سامرست” «مورگان فریمن» توقیف شده هست, همۀ به یک زمین بایر می روند تا یک جعبه‌ي مرموز را پیدا کنند. آن‌چه درون جعبه هست برملا می شود و گناه کبیره‌ي پایان را می‌سازد; خشم.

 

1 – مظنونین مادام العمر «1995»

برترین پایان های برتر فیلم های سینمایی جهان

یکی از غافل‌گیرکننده‌ترین پایان‌بندی‌هاي تاریخ سینما را این فیلم دارد. جاییکه تماشاگر در چند دقیقه‌ي پایانی فیلم می‌فهمد که “وربال کینت” «کوین اسپیسی» همان جنایت‌کار افسانه‌اي مشهور “کایزر شوزه” هست, پیچشی هست که ممکن هست هرگز در سینما تکرار نشود.

 

بی تردید پایان‌بندی‌هاي فوق‌العاده و خوشگل در تاریخ سینما بسیار چندان میباشند و انتخاب تنها 10 مورد از آن‌ها کار بسیار دشواری هست. در تهیه‌ي این فهرست کوشش کرده‌ایم تا تنوع انواع پایان‌بندی‌ها حفظ شود و برترین‌ها را در هر اساس گزینه و معرفی کنیم. اگر شما هم پایان فیلم‌هاي خاطره‌انگیز را در ذهن دارید, ما را در دیدگاه‌ها در جریان بگذارید.