پارس ناز پورتال

نکات برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی

مجموعه : حذف شده است
نکات برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی

نکات برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی 

تعداد زیادی از زوج ها هستند که در دوران نامزدی آبستن میشوند و نکاتی درمورد رابطه جنسی وجوددارد که باید به دقت به انها دقت نمود. در زمان نامزدی , شما چه صیغه محرمیت خوانده باشید و چه عقد رسمی کرده باشید, در هر صورت یک هدف اصلی دارید.

 

شناختن یک دیگر و فهمیدن این‌که آیا زوج خوبی درکنار هم هستید یا نه. نمیشود انکار کرد که بخشی از این شناخت, در سایه علاقه و عشق ایجاد میشود.مثلاً این‌که چه میزان برای یک دیگر گذشت دارید, چه میزان می‌توانید به یک دیگر ابراز احساسات کنید و زبان احساسات تان تا چه اندازه یکی است.

 

بخشی دیگر, شناختی است که کلاً با نزدیک شدن به یک دیگر کسب میکنید. مانند شناخت درمورد رشته هاي جنسی, جذابیت هایجنسی ودر یک کلام تناسب جنسی که با طرف مقابل تان دارید. دراین شرایط چطور باید با نامزدتان رابطه داشته باشید تا مانع شناختتان نشود؟

 

رابطه جنسی بی مهابا, می‌تواند روی شناخت تان تاثیر بگذارد و جایگاه هوا و هوس را در رابطه تان آن قدر پررنگ کند که دیگر شناخت یک دیگر و رسیدن به تفاهم فراموش شود.

 

شما رابطه جنسی در زمان عقد را چطور می‌بینید؟
افراد مختلف نسبت به رابطه جنسی «منظورمان هر نوع نزدیکی فیزیکی محبت آمیز است, نه تماس کامل جنسی» نگاه متفاوتی دارند.برای بعضی افراد, رابطه جنسی راهی برای صمیمی تر شدن است. بعضی افراد رابطه جنسی را تعهد آور میدانند و بعضی آنرا مرحلهنهایی صمیمیت می‌دانند.

 

بسته به این‌که نگاه شما به یک رابطه جنسی به کدام یک از اینها نزدیک است, تمایل تان برای رابطه فرق میکند.اگر رابطه جنسی را تعهد آور بدانید «که هست» با برقراری رابطه جنسی بطور ناخودآگاه احساس میکنید که باید هر طور شده این نامزدی را ادامه دهیدچون شما فردی رابه خصوصی ترین حریم زندگی تان راه داده اید و با او لذتی را تجربه کرده‌اید که حاضر نیستید

 

آن رابا کسی دیگرتجربه کنید. بنابر این, حتی اگر اختلافاتی در زمان نامزدی مشاهده کنید, ازآن چشم پوشی خواهید کرد.اگر رابطه جنسی را راهی برای صمیمی تر شدن مشاهده نمایید, یعنی خود رابه دست هیجانات عاشقانه اي سپرده اید که با این رابطه نصیبتانشده است

 

لذتی که از این رابطه نصیب شما می‌شود, اجازه نمی‌دهد رنجی راکه در سایر مواقع از طرف فرد مقابلتان دریافت می‌کنید, مشاهده نمایید.شما باوجود اختلافاتی که باهم دارید یا دلخوری هایي که بینتان پیش می‌آید, یک کلید موثر دارید که هر قفلی را باز میکند.

 

این کلید, رابطه جنسی است. شما در سایه این نزدیکی و این لذتی که درکنار هم تجربه می‌کنید, احساس نزدیکی روحی خواهید کرد, همهاختلافات را برای مدت کوتاهی فراموش میکنید و ممکن است تفاوت هاي فردی تان را «که اصلا به خاطر شناخت همان ها نامزدکرده اید» نادیده بگیرید. نتیجه؟! یک وقتی چشم باز می‌کنید

 

و می‌بینید چند سال گذشته, رابطه جنسی تان به پرشوری زمان نامزدینیست و حالا هر چه می‌بینید, تفاوت و فاصله و جنگ اعصاب است! آن وقت خیلی دیر شده چون شما زیر یک سقف بعنوان همسربا هم زندگی میکنید.

 

اگر نزدیکی فیزیکی و کنجکاوی هاي جنسی را مرحله اي از شناخت بدانید, یعنی بخواهید از طریق نزدیک شدن به فرد مقابلتان,تناسب جنسی, رشته هاي یک دیگر «مانند رشته هاي نامعقول و انحرافات جنسی», بیماری هاي احتمالی «مانند سردمزاجی» و… آن وقتاوضاع بهتر میشود.

 

چون شما با چشم بازتری طرف مقابل را می سنجید. بجای آنکه عمل جنسی داشته باشید, خیلی وقت ها گفتگوی جنسی خواهید داشتو درمورد تفاهم هاي جنسی تان صحبت خواهید کرد. برای شناخت, می‌دانید که لازم نیست تا ته خط بروید و یک رابطه کامل جنسی راتجربه کنید.

 

بلکه با زیر نظر گرفتن حرف ها, حرکات و رفتارها, تب و تاب و… کدهای کافی را برای شناخت دریافت میکنید ودر عین حال, مجالی هم برای ابراز محبت دارید.اگر شما رابطه جنسی را مرحله نهایی صمیمیت مشاهده نمایید, بازرسی خوبی بر بده بستان هاي عاطفی, نزدیکی هاي فیزیکی و تعاملات جنسیتان خواهید داشت

 

شما میدانید که رابطه جنسی بی مهابا, میتواند روی شناخت تان تاثیر بگذارد و جایگاه هوا و هوس را در رابطه تان آن قدر پررنگکند که دیگر شناخت یک دیگر و رسیدن به تفاهم فراموش شود. دراین صورت, محبت می‌کنید, دست یک دیگر را می‌گیرید, با عباراتعاشقانه یک دیگر را خطاب میکنید, درمورد کنجکاوی هاي جنسی تان و تمایلات خود صحبت میکنید, اما مراقب هم هستید

 

که ایننزدیک شدن, از حدی که منطق شما را تعطیل کند, پیش تر نرود.کامتان تلخ نشودرابطه جنسی داشتن در زمان نامزدی, خطرهای دیگری هم دارد. زمان نامزدی, به سفت و سختی دورانی که شما زیر یک سقفزندگی میکنید نیست. هر چیزی میتواند این نامزدی شکننده رابه هم بزند.

 

اختلافات بین خودتان, اختلافات خانوادگی, مشکلات پیش بینی نشده اي که یکی یا هردو را از ازدواج پشیمان میکند و…. بنابر این اگر در زمان نامزدی بی مهابا رابطه جنسی داشته باشید,ممکن است با برهم خوردن رابطه تان, رنج و تحقیر و دل شکستگی و ضرر زیادی را احساس کنید.

 

بارداری هاي ناخواسته در زمان نامزدی هم اوج دردسرهایی است که ممکن است تجربه کنید. جدا از شرمی که مقابل رسم و فرهنگ جامعه و خانواده تان تجربه می‌کنید, باید بی برو برگرد حتی اگر باهم تفاهم کافی نداشته باشید, این رابطه رابه ازدواج منتهی کنید.

 

با این حساب, شاید برترین و بی ضررترین راه این باشد که از همان ابتدای نامزدی, تکلیف تان رابا خودتان و نامزدتان مشخص کنیدو با اصلاح نگاهتان به این زمان, از خطرات آن دور بمانید.

 

یادتان باشد, وقتی به یک دیگر محرم هستید یا عقد کرده‌اید, شرعا اجازه نزدیکی جسمی را دارید اما این جا مسایل دیگری بجز شرع و رسم مطرح است. شناخت یک دیگر و خوشبختی یک عمر که فقط درسایه هشیاری شما در زمان نامزدی به دست می‌آید.