پارس ناز پورتال

بزرگترین کتابفروشی ایران

بزرگترین کتابفروشی ایران

مردم ایران از همان سال‌های قدیم عاشق علم و ادبیات بودند، و این علاقه را نسل به نسل به فرزندان خود هم منتقل کردند؛ شاهد این موضوع صدها عالم، شاعر، ریاضیدان، شیمیدان و… معروف است. اگر بخواهیم به دنبال علت این علاقه بگردیم، مطمئناً ریشه آن را در کتاب و کتابخوانی پیدا خواهیم کرد.

 

شاید در عصر حاضر به‌دلیل گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت علاقه و استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی کم شده باشد، ولی به کلی از بین نرفته و همچنان هستند کسانی که مطالعه روزانه جزو عادت‌های آنهاست. اگر شما هم اهل کتاب و مطالعه هستید، در این مقاله قصد داریم بهترین و بزرگترین کتابفروشی‌های ایران را معرفی کنیم، تا در اوقات فراغت، هم برای گشت و گذار و هم برای خرید سری به آنها بزنید؛ پس با ما همراه شوید.

بزرگترین کتابفروشی ایران

معروفترین کتابفروشی ایران

باغ کتاب تهران بزرگترین و معروفترین کتابفروشی ایران است. این مکان با وسعت 110 هزار مترمربع در حاشیه بزرگراه شهید حقانی و در سه طبقه مجزا احداث شده است. شاید باورتان نشود، ولی در حال حاضر باغ کتاب، یکی از بزرگترین کتابفروشی‌های کودک و نوجوان در جهان و شامل؛ فروشگاه کتاب، سینما و تئاتر، باغ علم کودک و نوجوان، باشگاه نجوم، رباتیک و… است. از جذاب‌ترین قسمت‌های باغ کتاب تهران می‌توان به معماری زیبای آن اشاره کرد که از هر گوشه یک نمای منحصربه‌فرد دارد. اما برویم سراغ معرفی این کتابفروشی جذاب!

 

بخشهای مختلف باغ کتاب

1- بهارستان: این بخش مربوط به کودکان و نوجوان می‌باشد.

2- خیالستان: این بخش مرتبط با علم و فناوری دیجیتال است.

3- سروستان: مربوط به بزرگسالان می‌باشد که بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در آن گردآوری شده است.

4- نگارستان: این قسمت هم مربوط به سالن‌های سینما است.

 

امکانات باغ کتاب

1- باغ علم کودک: مکانی جالب و هیجان انگیز برای تفریحات علمی کودکان

2- باغ علم نوجوان: محل گردش علمی کودکان در بزرگترین شهر بازی علمی ایران

3- فروشگاه کتاب بزرگسالان: بزرگترین فروشگاه فرهنگی برای بزرگسالان

4- فروشگاه کتاب کودک و نوجوان: محل فروش اسباب بازی و کتاب کودکان و نوجوانان

5- مرکز چاپ نشریات: تمامی کتاب‌های نشریات مختلف در این قسمت گردآوری شده است

 

فضاهای رفاهی باغ کتاب

باغ کتاب تهران شامل، چندین کافه و رستوران‌ها و یک رستوران خانه کودک است. خانه کودک دارای ابزار و وسائل سرگرم کننده برای خردسالان و کودکان است، و فضایی شبیه به مینی پارک دارد.

 

سریعترین دسترسی به باغ کتاب تهران

برای رفتن به باغ کتاب تهران می‌توانید از مترو کنید. در ایستگاه مترو شهید همت و شهید حقانی پیاده شوید، سپس یک مسیر کوتاه 10-15 دقیه ای پیاده روی را طی کنید تا به محوطه ورودی باغ برسید. اگر وسیله نقلیه دارید، از مسیرهای زیرهم می‌توانیند استفاده کنید:

 

1- میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی باغ کتاب تهران

 

2- بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

بزرگترین کتابفروشی ایران

بهترین کتابفروشیهای حضوری در ایران

اگر امکان حضور در باغ کتاب را ندارید، نگران نباشید. کتابفروشی‌های دیگری هم هستند که می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید؛ از جمله همین 10 کتابفروشی که ما برای شما گلچین کرده‌ایم.

 

1- حوض نقره، مجموعه باملند

حوض نقره جزو خاص‌ترین فروشگاه‌های مجموعه باملند چیتگر است. این کتابفروشی در باملند و دور دریاچه خلیج فارس قرار گرفته و مجموعه‌ای گوناگون از انواع کتاب‌های کودکان و بزرگسالان است.

 

2- کتابفروشی نشر چشمه

نشر چشمه یکی از معروف‌ترین انتشاراتی‌های ایران و یکی از بهترین کتاب فروشی‌های تهران محسوب می‌شود که در خیابان کریم‌خان قرار دارد. اگر به کتاب‌های روز و ادبیات معاصر ایران علاقه دارید، بازدید از نشر چشمه را از دست ندهید.

 

3- بوک لند

بوک لند، تمامی تصورات شما را نسبت به یک کتاب فروشی بهم می‌ریزد. زیرا علاوه بر کتابفروشی، دارای فضایی آرامش بخش به همراه یک کافه و رستوران است.

 

4- نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه کتاب تهران یک کتاب‌فروشی دائمی نیست، و تنها سالی یک‌بار برپا می‌شود. ولی محال است کتابی را بخواهید و آنجا پیدا نکنید!

 

5- فروشگاه فرهنگ

فروشگاه فرهنگ به صورت تخصصی رمان، کتاب‌های روانشناسی، بهداشت و تغذیه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تاریخ و فلسفه، هنر و معماری، آموزش زبان، عکاسی، طنز و ادبیات کلاسیک فارسی را به فروش می‌رساند.

 

6-انتشارات جنگل

انتشارات جنگل یکی از مشهورترین انتشاراتی‌های بین‌المللی در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های زبان و حقوق است. بیشتر کتاب‌های موجود در این انتشارات در حوزه آموزش زبان، آیلتس و تافل، فنی و مهندسی، اقتصاد، روانشناسی و دیوان اشعار کهن فارسی است.

 

7- شهر کتاب

شهر کتاب، بهترین گزینه برای خرید انواع کتاب و محصولات فرهنگی در کل شهرهای ایران است. شعبه‌های مختلف شهر کتاب به قدری غنی و کامل هستند، که حتی می‌توانید مجلات و رمان‌های خارجی را هم در آن‌ها پیدا کنید.

 

8- کتاب فروشی گیتاشناسی

اگر به سفر و نقشه‌خوانی علاقه‌مند هستید، حتماً نقشه‌ها و راهنماهای سفر گیتاشناسی به چشمتان خورده است. این کتابفروشی، یکی از اصلی‌ترین مراکز فروش محصولات جغرافیایی در ایران است.

 

9- آدینه بوک

آدینه بوک از کامل‌ترین کتاب‌فروشی‌های تهران و شامل مجموعه‌ای غنی از کتاب‌های تخصصی، در زمینه ادبیات، هنر، علوم کاربردی، خانه و خانواده و دین است.

 

10- فروشگاه فرهنگان

این فروشگاه یک مجموعه‌ی فرهنگی و هنری است که برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی برای کودکان و بزرگسالان، تدارک می‌بیند.

 

بهترین سایت خرید آنلاین کتاب در ایران

فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که انواع کتاب‌های درسی و غیر درسی را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. اما اگر از ما بخواهید که بهترین سایت خرید کتاب کمک درسی و انواع کتاب را به شما معرفی کنیم، بدون شک فروشگاه اینترنتی فرآموز (https://faramoz.com) را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

 

این فروشگاه مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه فروش اینترنتی انواع کتاب‌های کمک درسی، کتاب دانشگاهی، کتاب زبان و هم چنین کتاب‌های عمومی آغاز کرده است. تنوع کتاب‌ها و ناشران موجود در این فروشگاه بسیار زیاد است، خیالتان راحت خواهد بود که از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید می‌کنید. فروشگاه اینترنتی فرآموز با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع کتاب‌های عمومی، کمک درسی، دانشگاهی و زبان، همواره موفق به جلب رضایت مشتریانش شده است.