پارس ناز پورتال

بهترین روش افزایش انگیزه برای راه اندازی کسب و کار

بهترین روش افزایش انگیزه برای راه اندازی کسب و کار

بهترین روش افزایش انگیزه برای راه اندازی کسب و کار 

برای این‌که کسب و کار خودرا راه اندازی کنید نخستین چیزی که نیاز دارید انگیزه درونی است تا با پشتکار اینکار را انجام دهید. راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید راحت نیست و شما باید از تعداد زیادی از تفریحات خود اجتناب کنید تا بتوانید به دنیای ناشناخته‌ها و موارد غیر قابل‌پیش‌بینی قدم بگذارید.

 

در طول 20 سال فعالیت ورزشی خود و حضور مجدد در المپیک سال 2008، من با بعضی از برترین مربیان جهان کار کرده‌ام. اما وقتی که می خواستم شرکت خودم را راه‌اندازی کنم تا دانش خودرا درمورد روانشناسی انگیزشی و آموزش با دیگران به اشتراک بگذارم، آنقدرها هم که فکر میکردم کار ساده‌اي نبود.

 

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید راحت نیست و شما باید از تعداد زیادی از تفریحات خود اجتناب کنید تا بتوانید به دنیای ناشناخته‌ها و موارد غیر قابل‌پیش‌بینی قدم بگذارید. تعداد زیادی از چیزها مثل ترس و ناامیدی انسان را از جهش بازمی‌دارند. اما یک‌چیز دراین زمینه بیشترین نقش را دارد: انگیزه

 

وقتی به روزهای زمان ورزشی‌ام نگاه کردم، متوجه شدم, که چه چیزی تغییر کرده است. به یاد می‌آورم که چه چیزی یا چه کسی باعث می ‌شد حتی وقتی‌که نمی خواهم، بیشتر به خودم فشار بیاورم. به‌عنوان یک ورزشکار، تفاوت آن بود که من روزهای ساختار‌بندی شده داشتم و البته یک مربی که باید به او گزارش می‌دادم. ساختار داشتن ما را متمرکز نگه‌ می‌دارد و یک مربی نیز میتواند به ما فشار آورد و ما رابه مساله بکشد.

 

خوشبختانه من این مراحل را پست سر گذاشتم و Onbotraining را تأسیس کردم که یک سرویس مربی آنلاین است و به افراد کمک می کند که به اهدافشان برسند. من تصمیم گرفتم درس‌هایي که دراین مسیر آموخته‌ام رابا دیگران نیز به اشتراک بگذارم. این‌ها سخنان بانو اینگا*، ورزشکار پیروز در زمینه پرتاب نیزه است. در ادامه 10 راه حل برای رسیدن به هر آنچه در زندگی می خواهید از زبان این ورزشکار آورده شده است.

 

1. روی تعهد تمرکز کنید و نه انگیزه

شما چه میزان به اهداف خود متعهد هستید؟ این مورد چه میزان برای شما اهمیت دارد و برای رسیدن به آن حاضر هستید چه چیزی را قربانی کنید؟ اگر خودرا کاملاً متعهد بدانید، انگیزه نیز به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

 

2. به دنبال دانش باشید و نه نتیجه

اگر روی هیجان کشف، التیام، کاوش و تجربه کردن تمرکز کنید، انگیزه شما همیشه در بالاترین سطح خود قرار خواهد داشت. اما اگر تمام تمرکز خودرا متوجه نتایج بسازید، انگیزه شما مثل آب‌وهوا می شود- ناپایدار ودر لحظه‌هاي طوفانی از بین میرود. بنابر این کلید ماجرا این است که روی سفر تمرکز کنید و نه مقصد. به این فکر کنید که دراین مسیر در حال یادگیری چه چیزهایی هستید و چه چیزهایی را می توانید التیام دهید.

 

3. سفر را سرگرم‌کننده کنید

این‌یک بازی فوق‌العاده است. زمانی که این سفر را بیش‌ازحد برای خود سخت و جدی میکنید، باعث ایجاد یک وزنه احساسی میشوید و چشم ‌انداز را نیز از دست خواهید داد.

 

4. از شر افکار رکودی خلاص شوید

افکار بر احساسات تاثیر می گذراند و احساسات دید شما نسبت بکار را مشخص میکنند. شما قطعا افکار زیادی در ذهن خود دارید و همیشه دراین فکر هستید که باید روی کدام‌یک ازآن‌ها تمرکز کنید. آن فکری که شما را دریک مخمصه گیر می‌اندازد «مثل ترس یا شک» و یا آن احساسی که شما رابه سوی جلو سوق می دهد «هیجان، تجربه کردن، تست کردن چیزهای جدید، قدم گذاشتن به خارج از منطقه سهولت»

 

5. از تخلیل خود استفاده کنید

گام بعدی بعد از خلاص شدن از افکار منفی آن است که از تخیل خود استفاده کنید. وقتی‌که کارها خوب پیش میرود، شما پر از انرژی مثبت هستید و وقتی‌که سختی‌ها را تجربه می کنید، شما نیاز دارید که بیشتر انرژیک باشید. بنابر این شرایط خودرا بازتعریف کنید. اگر مدام با خود بگویید که «من از کارم متنفرم»

 

حدس بزنید که این کلمات چه احساسی را تحریک می کنند؟ همه ی‌چیز به تخیل شما بازمی‌گردد. حتی از بدترین رئیس جهان در خسته‌کننده‌ترین شغل جهان نیز همیشه میتوانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. من یک تمرین خوب برای شما دارم: برای سه روز، فقط به افکار مثبت فکر کنید و حرف‌هاي مثبت بزنید. خواهید دید که چه رخ میدهد.

 

6. راحت‌گیری نسبت به خودتان را متوقف کنید

انگیزه به معنای عمل است و عمل نتیجه رابه دنبال دارد. گاهی اوقات اعمال شما نتایج دلخواه رابه بار نمی‌آورد. بنابر این شما به خودتان راحت میگیرید و خودتان را در شرایط سخت قرار نمی دهید. شما درحالی‌که خود رابه سوی رکود و حتی گاهی اوقات افسردگی سوق میدهید، همیشه منتظر یک‌زمان یا مهلت مناسب هستید. اینکار را متوقف کنید. خودتان رابه مساله بکشید. آن کاری که قلبا می خواهید را انجام دهید، حتی اگر ترس وجود شما را فرا گرفته است.

 

7. از حواس‌پرتی‌ها اجتناب کنید

چیزهای بی‌معنی و حواس‌پرتی‌ها همیشه سر راه شما قراردارند. به‌خصوص آن چیزهای راحت و متداول که ترجیح می دهید به جای تمرکز روی مساله‌هاي جدید و طرح‌هاي بامعنی روی آن‌ها کار کنید. یاد بگیرید که روی موارد مهم تمرکز کنید. فهرستی از کارهایی که باعث هدر رفت زمانتان می شوند را بنویسید و نسبت به انجام ندادن آن‌ها متعهد باشید.

 

8. به دیگران تکیه نکنید

هیچ‌وقت نباید انتظار داشته باشید که دیگران کاری رابه‌جای شما و برای شما انجام دهند. تمام افراد مشغله‌هاي ناب خودشان را دارند. هیچ‌کدام ازآن‌ها نمی تواند شما را شاد کند و یا به جای شما به اهدافتان برسد. همه ی‌چیز بخود شما بستگی دارد.

 

9. برنامه داشته باشید

همیشه سعی کنید سه قدم جلوتر از خودرا از پیش بدانید. به بیشتر از این هم نیازی ندارید. تقویم هفتگی خودرا خالی کنید. در آن بنویسید که در چه زمانی، چه‌کاری را چگونه انجام میدهید. چه زمان، چه‌کاری و چگونه برای برنامه‌ریزی زمانی بسیار مهم هستند. در پایان هفته مشاهده نمایید که هرروزتان به چه‌کاری گذشته است و مواردی که میتوانید التیام دهید را بازبینی کنید.

 

10. از خود در مقابل فرسودگی محافظت کنید

وقتی‌که بیش‌ازحد انگیزه دارید، فرسوده‌شدن راحت‌تر می شود. همیشه برای شناسایی نشانه‌هاي خستگی، خودرا زیر نظر داشته باشید و همواره زمانی رابه استراحت اختصاص دهید. مغز و بدن‌تان زمانی می تواند استراحت کند که شما زمان‌هاي تفریح و استراحت را در برنامه زمانی خود قرار داده باشید.

 

کارهای متنوع انجام دهید، بین کارهای خلاقانه و منطقی جابه‌جا شوید، ورزش کنید، مکان خودرا تغییر دهید، مدیتیشن کنید، نفس عمیق بکشید، چشمانتان را ببندید و یا فقط به مدت پنج دقیقه روی یک‌چیز تمرکز کنید. تمام این کارها از شما در مقابل فرسودگی محافظت می کنند.

 

نتیجه‌گیری

فقدان انگیزه به این علت نیست که شما تنبل هستید و یا هدفی ندارید. حتی بزرگ‌ترین ستاره‌ها، ثروتمند‌ترین افراد و برترین ورزشکاران نیز گاهی اوقات کم می‌آورند. آن چیزی که باعث ایجاد انگیزه برای آن‌ها میشود، کنجکاوی آن‌ها در مورد این است که چه میزان می توانند بهتر یا سریع‌تر به‌پیش بروند. بنابر این فارغ از تمامی موارد ذکر شده در بالا، کنجکاو باشید و این می تواند شما رابه اهداف و موفقیت برساند.