پارس ناز پورتال

بهترین روش های نگهداری از میوه سیب

بهترین روش های نگهداری از میوه سیب

بهترین روش های نگهداری از میوه سیب 

برترین پیشنهاد ها را برای شما درمورد نگه داری از میوه سیب داریم، میوه اي که مصرف بسیاری در بین مردم دارد و کدبانوها بهتر هست بدانند چطور آن را تازه نگه داری کنند. پاییز فصل برداشت سیب هست و برترین زمان برای لذت بردن از این میوه پاییزی. برای تازه نگه داشتن سیب از زمان خرید میوه تا نگه داری آن در منزل مواردی هست که باید رعایت کرد.

 

گذشته از خریدن میوه به رسیده بودن آن دقت کنید
سیب حتی بعد از چیده شدن هم میرسد. به ویژه زمانی که در دمای اتاق نگه داری میشود. اگر می‌خواهید این میوه عمر زیادی داشته باشد هنگام خرید دقت کنید که چندان رسیده نباشد. پس کمی باید سفت تر باشد و روی آن هیچ لکه اي دیده نشود.

 

میوه ها و سبزی ها را کنار هم نگذارید
وقتی سیب ها می‌رسند از خود گاز اتیلن فرآوری می‌کنند که باعث می‌شود میوه هاي اطرافش هم اکثر رسیده شوند. کوشش کنید میوه هایي که گاز اتیلن ساخت میکنند از سبزیجاتی که به این گاز دلنازک میباشند دور نگه دارید. مثل بروکلی و گل کلم.

 

سیب ها در یخچال اکثر می مثل
نگه داری سیب در جای خنک و تاریک انها را ترد و تازه نگه می دارد. برترین جا برای نگه داری سیب ها در کشوهای خشک یخچال و در پلاستیک هاي جداگانه هست. گهگاهی هم یک حوله نمدار روی آنها قرار دهید تا رطوبتشان را از دست ندهند.

 

برای عمر طولانی سیب ها انها را جدا جدا بپیچید
 به گزارش پارس ناز وقتی سیب ها را جداگانه در پلاستیک یا روزنامه بپیچید اگر یکی از انها خراب باشد باعث خراب شدن سیب هاي اطرافش نمیشود.

 

از آب لیمو برای پیش گیری از سیاه شدن سیب ها بهره گیری کنید
وقتی سیب را نصف کنید زود سیاه میشود. زیرا اکسیژن به بافت هاي گیاه راه پیدا میکند و باعث میشود میوه از خود آنزیم هایي فرآوری کند که منجر به اکسید شدن میوه شود. اگر میخواهید از سیاه شدن سیب پیش گیری کنید کمی روی آن آب لیمو بزنید تا میوه دیرتر تغییر رنگ بدهد.