پارس ناز پورتال

بهترین سنگ پارکینگ از نظر کیفیت و قیمت

بهترین سنگ پارکینگ از نظر کیفیت و قیمت

قسمت محوطه پارکینگ دارای رفت و آمد بسیار بالایی است، پس سنگ پارکینگ باید سنگی مقاوم بوده و از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد. سنگ‌های ساختمانی دارای مدل‌های مختلفی هستند و هرکدام ویژگی و مزیت‌های خاص خود را دارا هستند. بنابراین می‌بایست با بررسی سنگ‌های مناسب پارکینگ بهترین سنگ پارکینگ را شناسایی کنیم.

بهترین سنگ پارکینگ از نظر کیفیت و قیمت

سنگ پارکینگ

به طور کلی مصالحی که برای پارکینگ خصوصاً برای کف آن به کار می‌روند، باید دارای مقاومت و سختی بالایی باشند. چرا که این سنگ قرار است در معرض فشار بالای ماشین‌ها، رفت و آمد افراد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف قرار بگیرد. در هنگام خرید سنگ پارکینگ باید دقت داشته باشید که سنگ مورد نظر شما ضد آب و ضد لغزش باشد و یا به اصطلاح لیز نباشد.

 

سنگ‌هایی متراکم و با بافت محکم‌تر انتخاب کنید. خرید سنگ مرمریت در این زمینه بیشتر پیشنهاد می‌شود. سنگ‌های مرمریت مختلفی وجود دارند که برای پارکینگ بسیار مناسب هستند. سنگبری آتاسنگ نیز با تولید این نوع مرمریت‌ها مانند مرمریت آباده و مرمریت باریجانی به یکی از مطرح‌ترین عرضه کنندگان سنگ اصفهان تبدیل شده است.

 

ویژگی بهترین سنگ پارکینگ

معمولا پارکینگ‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند. بعضی از پارکینگ‌ها در ورودی ساختمان هستند و رفت و آمد زیادی در آن قسمت انجام می‌شود. اما بعضی از پارکینگ‌ها در معرض دید و رفت و آمد نیستند و در پشت ساختمان قرار دارند. در مورد اول می‌بایست حتما از بهترین سنگ پارکینگ استفاده شود تا بتوانید سالیان سال از آن سنگ استفاده کنید.

 

حال این سوال پیش می‌آید که ویژگی بهترین سنگ پارکینگ چیست؟ با مطالعه موارد زیر که از مزایا و ویژگی‌های سنگ پارکینگ است، با این سنگ به خوبی آشنا خواهید شد.

 

* مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه

* عدم جذب آب یا جذب آب بسیار کم

* دارای ضخامت مناسب برای کف پارکینگ

* عدم جذب کثیفی روغن خودروها

* مقاومت بالا در برابر سرما و گرما

* فرآوری باکیفیت 

بهترین سنگ پارکینگ از نظر کیفیت و قیمت

بهترین سنگ‌های پارکینگ

همانطور که گفته شد سنگ‌های ساختمانی دارای طرح، جنس، رنگ و ویژگی‌های متعددی هستند. این ویژگی‌های موجود در برخی از آنها، باعث شده تا برای سنگ پارکینگ به عنوان بهترین سنگ شناخته شوند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت تا بدانیم بهترین سنگ پارکینگ کدام است.

 

انتخاب سنگ گرانیت برای پارکینگ

گرانیت از دسته سنگ‌های مقاوم و بادوام است که دارای طرح و رنگ‌های زیبا و منحصر به فردی نیز می‌باشد. این سنگ به دلیل استحکام، کارایی بالا و قیمت مناسبی که دارد، به عنوان سنگ پارکینگ از محبوبیت خاصی برخوردار است. گرانیت بعد از طی کردن مرحله درزگیری اگر به صورت صحیح انجام شود، در برابر آلودگی و اسیدها بسیار مقاوم خواهد شد. بدون شک می‌توان گفت این سنگ از زیباترین و سخت‌ترین سنگ‌های جهان است. از جمله گرانیت‌های پرکاربرد در زمینه ساختمانی، می‌توان به گرانیت نطنز، گرانیت نهبندان و گرانیت مروارید مشهد اشاره کرد.

 

سنگ مرمریت برای سنگ پارکینگ

انتخاب سنگ مرمریت برای پارکینگ انتخابی کلاسیک و مدرن خواهد بود. سنگ مرمریت به علت بافت متراکمی که دارد، از تراورتن سنگین‌تر است و جذب آب بسیار پایین‌تری دارد. اگر بخواهید پارکینگ شما دلبازتر نمایش داده شود، باید از سنگ‌های مرمریت با رنگ روشن‌تر استفاده کنید. سنگ مرمریت باریجانی با رنگ روشن و دوام بالایی که دارد، سنگ پارکینگ بسیار عالی خواهد شد. علاوه بر این سنگ‌های مرمریت که دارای فرآوری مناسب و ویژگی‌های مطلوبی باشند، می‌تواند در پارکینگ به کار روند.

بهترین سنگ پارکینگ از نظر کیفیت و قیمت

سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت نیز یک سنگ بسیار خوب برای پارکینگ به شمار می‌رود. این سنگ ظاهری شبیه سنگ مرمریت دارد ولی از لحاظ مقاومت و استحکام با سنگ گرانیت برابری می‌کند. این سنگ زیبا در مقابل خراش، ضربه، هوازدگی سایش و لک بسیار مقاوم است. سنگ کوارتزیت دارای طیف رنگی تیره است و به همین دلیل بیشتر در سبک‌های طراحی سنتی و نوستالژیک به عنوان سنگ پارکینگ از آن استفاده می‌کنند. این سنگ از دسته سنگ‌های گران ساختمانی است اما برای پروژه های لوکس بسیار زیبا خواهد شد.

 

قیمت سنگ پارکینگ

قیمت سنگ پارکینگ نیز مانند سایر سنگ‌های ساختمانی به پارامترهای متعددی بستگی دارد. سنگ انتخابی شما، ضخامت آن، کیفیت فرآوری و ساب از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت سنگ هستند و این بدان معناست که هرچه سنگ شما دارای فرآوری مرغوب‌تری باشد، مسلماً قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. ضخامت نیز در مورد سنگ پارکینگ بسیار مهم است. هرچه ضخامت سنگ شما به میزان استاندارد سنگ‌های پارکینگ نزدیک‌تر باشد، سنگ شما مناسب‌تر بوده و دارای قیمت بیشتری می‌باشد.

 

ساب سنگ نیز از مهم‌ترین عوامل تعین کننده قیمت است. هرچه ساب سنگ بالاتر باشد سنگ مرغوب‌تر خواهد بود. عامل بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد رنگ سنگ پارکینگ است. در سنگ‌های ساختمانی هرچه رنگ سنگ روشن‌تر و یکدست‌تر باشد، آن سنگ قیمت بیشتری دارد. در مورد سنگ‌های پارکینگ نیز این موضوع صدق می‌کنند. بیشتر سازندگان برای سنگ کف و دیواره‌های پارکینگ به دنبال سنگ روشن هستند و این نمونه سنگ‌ها طرفداران بیشتری دارند.