پارس ناز پورتال

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه

کسانی که با وجود استفاده از درمان­های مختلف همواره با آکنه روبرو می­شوند باید کمی بیشتر با مکانیزم ساختاری پوست خود آشنا شوند و شاید نیاز به تغییر روال مراقبت از پوست داشته باشند. بسیاری از عادت­های غذایی روزانه، روتین­های پوستی و محصولات آرایشی بهداشتی که استفاده می­کنید می­توانند به تشدید آکنه کمک کنند. در ادامه قصد داریم تا با مکانیزم پوست­های مستعد آکنه کمی بیشتر آشنا شویم و بهترین روتین و همچنین محصولات مناسب برای درمان مشکلات پوستی را به شما معرفی کنیم.

 

پوست های مستعد آکنه چه ویژگی­هایی دارند؟

احتمالا تا اینجا از خودتان پرسیده­اید که چه ویژگی­هایی در بروز آکنه روی پوست تاثیر بیشتری دارد. در یک دسته بندی کلی انواع پوست به 4 دسته خشک، معمولی، چرب و مختلط تقسیم می­شود. پوست­های چرب احتمال بیشتری در بروز آکنه خواهند داشت. اگر می­خواهید نوع پوست خود را تشخیص دهید می­توانید پس از استحمام به پوست خود توجه کنید. یکی از ویژگی­هایی که پوست­های چرب دارند براق شدن سطح پوست یک ساعت پس از استحمام است. چربی پوست به جوان ماندن پوست شما کمک می­کند و جلوی چروک­های پوستی را خواهد گرفت؛ اما اکثر کسانی که پوست چربی دارند از این شرایط ناراضی هستند.

 

خراب شدن آرایش به دلیل ترشح بیش از اندازه چربی، ایجاد آکنه و منافذ باز بعضی از مشکلات آزاردهنده در این نوع پوست است. استفاده از بعضی محصولات آرایشی یا مراقبتی که برای کنترل چربی کاربرد دارد، می­تواند پوست را به شدت خشک و آسیب پذیر کند و امکان بروز چروک­های زیر چشم و دور لب را افزایش می­دهد. پیدا کردن بهترین روش و محصولات مراقبتی­ برای کنترل چربی و رهایی از آکنه اهمیت بالایی برای شما دارد.

 

کرم ضدلک

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه

درصورتی که تحرک بالایی دارید دو بار در روز و بعد از تعریق پوست صورت خود را بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از ماسک، می­تواند آکنه را بدتر کند، بنابراین پوست خود را در اسرع وقت پس از تعریق بشویید. با این روش به پاکسازی آلودگی­ها کمک خواهید کرد تا عدم تنفس پوست منجر به ایجاد آکنه جدید نشود. بعضی افراد عادت به تخلیه جوش­ها دارند و نمی­توانند از کنار آن رد شوند تا به مرور بهبود یابد. اینکار منجر به لک­های پوستی حاصل از جوش می­شود.

 

پزشکان پیشنهاد می­کنند تا این جوش­ها را به حال خود بگذارید تا به مرور بهبود یابند اما اگر این اتفاق نیوفتاد و به هر دلیلی جوش صورت تخلیه شد بهتر است روند ترمیم پوست آسیب دیده را از سر بگیرید و یک کرم ضدلک قوی برای جای جوش استفاده کنید. برندهای ایرانی، آمریکایی و فرانسوی محصولات قابل قبولی در این حوزه تولید کرده­اند. سینره، پرودرما، درمالیفت و درماتیپیک می­توانند کمک کننده باشند.

 

کرم ضد چروک

اگر براثر آکنه لک­های زیادی در سطح پوست شما ظاهر شده باشد و به وسیله کرم­های قوی اقدام به درمان آن­ها کرده باشید، احتمالا خشکی پوست را تجربه کرده­اید. کرم­های ضدلک توانایی از بین بردن جای لک­های پوستی را دارند اما خشکی حاصل از آن باید به وسیله محصولی دیگر مهار شود تا آسیبی به پوست وارد نشود.

 

کرم­ های ضدچروک بهترین گزینه است. این محصولات به بازسازی بافت آسیب دیده و خشک شده پوست کمک می­کنند و خطوط ایجاد شده روی پوست را کمرنگ خواهند کرد. این محصولات در روند جوانسازی پوست موثر خواهند بود. سینره، گاتیو، پریم و اوسرین را در لیست انتخاب­های خود قرار دهید تا لذت جوانی و شادابی پوست را مجدد تجربه کنید.

 

کرم مرطوب کننده

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه

داشتن یک مرطوب کننده خوب برای شما اهمیت ویژه­ای دارد. اگر احساس می­کنید به دلیل چربی بیش از حد پوست نیازی به مرطوب کننده ندارید و نگران بروز آکنه هستید بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. پوست شما با وجود چربی بیش از حد نیاز به آبرسانی صحیح و یک مرطوب کننده فاقد چربی خواهد داشت. در صورتی عدم استفاده از این محصولات به مرور متوجه کدر شدن پوست خواهید شد. مرطوب کننده­های دوکاره که همزمان پوست را آبرسانی می­کنند و فاقد چربی هستند به حفظ لطافت پوست کمک می­کنند و باعث روشن شدن پوست خواهند شد.

 

یک روتین پوستی صحیح را در پیش بگیرید

* شستشوی صورت:

همیشه پس از بازگشت به منزل و پشت سر گذاشتن یک روز شلوغ و پرتنش نیاز به شستشوی صورت دارید. پس از شستن صورت سرحال­تر خواهید بود و البته دیگر چربی­ و آلودگی­های محیطی نمی­توانند منافذ پوست را مسدود کنند. مواد آرایشی، آلودگی­های محیطی مانند دود اتومبیل­ها و تعریق روی پوست نیاز به پاکسازی صحیح دارد. شما به یک شوینده مناسب پوست چرب نیاز خواهید داشت. همیشه از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید تا کمترین میزان تحریک پذیری روی پوست را تجربه کنید.

 

* تونر:

 از نوک انگشتان خود برای استفاده از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده استفاده کنید. تونر با تنظیم PH پوست به کنترل چربی سطحی کمک می­کند و منافذ پوست را تمیز خواهد کرد. این محصول به آبرسانی پوست کمک خواهد کرد. پس از شستشوی صورت برای پاک شدن آلودگی­های باقی مانده از یک تونر مناسب استفاده کنید.

 

* از اسکراب استفاده نکنید:

این محصولات باعث لایه برداری پوست می­شوند. پوست مستعد آکنه حساسیت بالایی دارد و کمترین میزان تحریک ممکن است منجر به ایجاد آکنه جدید شود. در هنگام شستشو ملایم باشید و از محصولات حاوی الکل و اسانس دوری کنید.

 

* مرطوب کننده و آبرسان

اهمیتی ندارد قصد بیرون رفتن از منزل را دارید یا خیر. شما هر بار پس از شستشو باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

 

* آفتاب و سولار

از آفتاب و سولاریوم دوری کنید. برنزه کردن به پوست شما آسیب می­رساند. علاوه بر این، برخی از داروهای آکنه، پوست را نسبت به اشعه ماوراء بنفش (UV) بسیار حساس می­کنند. اشعه ماوراء بنفش درتابش خورشید به صورت طبیعی وجود دارد و از طرفی دستگاه­های سولار هم همین اشعه را ساطع می­کنند.

 

امروزه تقریباً هر مورد آکنه را می­توان با موفقیت درمان کرد. متخصصان پوست می­توانند به درمان آکنه های موجود، جلوگیری از جوش های جدید و کاهش ابتلای مجدد کمک کنند. اگر بروز آکنه باعث خجالت شما شده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده­اید به یک متخصص پوست مراجعه کنید و اطمینان داشته باشید به وسیله دارو و درمان­های موجود پوست شما به سرعت بهبود خواهد یافت.

 

نویسنده: سارااقبالی