پارس ناز پورتال

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

مجموعه : دکوراسیون
بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای 

امروز به شما شیک ترین مدلهای طراحی دکوراسیون داخلی را نمایش می‌دهیم, می توانید از آنها در کارهای خود ایده بگیرید. احتمالاً برای شما هم پیش آمده هست که بخواهید در فضای دکوراسیون اتاق خواب خود تغییرات اساسی ایجاد کنید, برای این منظور از کجا شروع می کنید؟ چه لوازم و وسایلی را تغییر می‌دهید

 

و چه وسایلی را نگه می دارید؟ آیا قوانین یک تغییر دکوراسیون ایده آل را می‌دانید؟ در جواب به سوالات اینچنینی تصمیم گرفتیم شما را با 7 گام کارساز برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب آشنا کنیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن تغییرات اساسی در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید, پس در کنار ما بمانید.

 

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب ایده جمع کن!

مطمئنم که گمان می‌زدید برترین نقطه شروع کار, جمع کردن ایده برای فهمیدن سلیقه خودتان هست. با اینکه گام اول جمع کردن ایده هست, اما ممکن هست تا پایان راه مشغول ایده گرفتن باشید.

 

در روند تغییر دکوراسیون اتاق خواب اینکار میتواند اندکی سخت باشد چرا که احتمالاً ساعت‌ها در مجله‌ها, سایت‌ها و کانال هاي گوناگون جست و جو کنید, اما هیچ چیزی به ذهنتان نرسد, مثل زمانی که می خواهید یک اتمام نامه بنویسید و مطلب هاي گوناگون را میخوانید اما چیزی برای نوشتن به ذهنتان نمیرسد.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

با اینکه این مرحله در طراحی اتاق خواب نسبت به باقی مراحل یک قدم بلند نیست اما غیر قابل حذف بوده و می تواند ذهن شما را برای جوشش خلاقیت حاضر کند. پس شما در این مرحله همۀ ي اطلاعات گردآوری شده را بطوری که بتوانید هر عکسی که خواستید را پیدا کنید, مرتب کنید. توصیه میکنم

 

که فقط عکسهای مربوط به اتاق خواب را ذخیره کنید, هر قدر هم که عکسهای دیگر وسوسه انگیز و خوشگل باشند از ذخیره کردن انها بپرهیزید, چرا که سلیقه ي شما برای قسمت هاي دیگر منزل متفاوت از اتاق خواب هست.

 

تهیه فهرستی از لوازم و وسایل مورد نیاز در اتاق خواب

در مرحله ي بعد یک فهرست از وسایلی که دارید حاضر کنید. ابتدا یک فهرست از وسایلی که یک اتاق خواب لازم دارد را از نظر خودتان بنویسید بعد لوازمی که دارید را مشخص کرده و سپس متوجه می‌شوید که چه وسایلی باید تهیه کنید و چه لوازمی را باید بدهید یا بفروشید. حتما شما از اثاثیه لازم در دکوراسیون اتاق خواب با خبر هستید اما اگر موافق باشید یک فهرست کوتاه بابت آسان تر شدن فرآیند ذکر میکنیم:

 

تخت خواب
روتختی
بالشت و کوسن
میز عسلی
نورپردازی «سقفی و رومیزی»
میز دستشویی و کمد
یک مکان برای نشستن به جز تخت خواب
جزییات دکوری مثل تابلو عکس, کارهای هنری و یا دکورهای دیواری
و در پایان یک قالیچه

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

بررسی محدودیت ها و موقعیت هاي فضای اتاق خواب

زمان : در نظر بگیرید که برای چه مدت می خواهید از فضای اتاق خواب خود بهره گیری کنید. مطمئناً اینکه منزل شما اجاره باشد و یا مالک آن باشید در طراحی شما تأثیر گذار هست ولی این بدین معنا نیست که اگر مستأجر باشید, اتاق خود را دکور نکنید!

 

تغییر در جابه جایی وسایل: اگر فکر می کنید اندازه و ابعاد اتاقتان شما را مجبور به تهیه لوازم خاصی می‌کند, مشکلی وجود ندارد, چرا که با تهیه وسیله اي که آن را دوست دارید حتی در صورت جابه جایی سایر لوازم می توانید آن وسیله را در جای دیگری از دکوراسیون اتاق خواب تان بهره گیری کنید و اگر هم قرار هست مدت طولانی در این اتاق باشد پس با گمان آسان وسایل تان را خریداری کنید.

 

کف پوش: اینکه کف اتاق شما موکت هست یا پارکت تأثیر زیادی در انتخاب قالیچه دارد, کما اینکه این آیتم را میتوان در آخرین مرحله تغییر داد, چرا که من معتقدم این به شما بستگی دارد که میخواهید دکور اتاقتان بر زمینه مدل قالیچه باشد یا یک قالیچه‌اي را باتوجه به دکور اتاقتان خریداری کنید.

 

بودجه: برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یک مقدار مشخصی پول در نظر بگیرید, اما نیازی نداریم که خیلی محدودتان کند. خیلی مهم هست که بدانیم برای ما چه چیزی از همه ي مهم تر هست و ایده آل هایمان در طراحی چیست, بر این زمینه میتوانید در مقدار خرج آسان تر تصمیم بگیرید.

 

زمانی که بدانید مهم ترین قسمت طراحی اتاق شما چیست و چه نوع وسیله اي را می خواهید برای آن جا بهره گیری کنید, بسیار آسان تر خرید کرده و حتی میتوانید بر زمینه چیزی که در ذهن شماست از وسایل دست دوم هم خریداری کنید.

 

فضا و چیدمان: در چیدمان اتاق خواب تان باید حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

شما حالا لباس, کفش ها و لوازم شخصیتان را کجا نگه داری میکنید؟
آیا کمد دارید یا خیر؟
آیا از فضای خود نهایت بهره گیری را دارید؟

 

تعبیه ي فضای حاضر شدن: یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی اتاق خواب باید به دقت ویژه داشته باشید فضایی برای حاضر شدن هست.

 

آیا فضای خواصی دارید که در آن جا برای بیرون رفتن حاضر شوید؟
یا از آن دسته افرادی هستید که در حمام لباسهای خود را عوض می کنند؟

 

باید بدانید که داشتن فضایی که در آن حاضر بشوید با دسترسی مناسب به محل نگه داری لباس ها و لوازم بهداشتی لازم هست.فضای میز مطالعه و تحریر: آیا در دکوراسیون اتاق خواب خود قسمتی دارید که رایانه یا لپ تاپتان را در آن نگهدارید؟ حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که همه ي وقت در تخت خواب از لپ‎تاپ بهره گیری می کنند خیلی مفید می شود اگر انتخاب نشستن پشت میز را هم داشته باشید.

 

فضای کنار تخت: برای مشخص کردن جزئیات این قسمت بهتر هست تمام چیزهایی راکه فکر می کنید هنگامی که دراز کشیده اید لازمتان می شود را در نظر بگیرید و طبق آن طراحی عسلی هاي کنار تختتان را مشخص کنید.

 

فضای نشستن: حتما فضایی را با دقت به ابعاد اتاقتان برای نشستن در نظر بگیرید حتی اگر به نظرتان اتاق کوچک هست بازهم کوشش کنید این فضا را داشته باشید حتی اگر میزان بهره گیری شما از این فضای نشستن به اندازه یک جوراب به پا کردن باشد.
تعین مدل دکوراسیون اتاق خواب مورد علاقه

 

وقت صرف کردن برای یافتن مدل دکوراسیون اتاق خواب شخصیتان کمک می‌کند که سریع تر و با خودباوری بیشتری تصمیم گیری کنید. اگر شمار متعددی مدل در ذهن شماست, توصیه می‌کنم عکسهای بیشتری را نگاه کنید که به همان دسته اکثر وارد بشوید تا الهام بیشتری دریافت کنید.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

این قدم در واقع یکی از بیشترین کمک ها در دیزاین دکوراسیون اتاق خواب شخصی شماست. در طول چند هفته اول این پروژه, شما سخت ترین زمان را برای گرفتن تصمیم در مورد هرچیزی دارید. نمی‌توانید یک تصمیم قطعی برای خرید بگیرید چون میترسید که از آن وسیله خوشتان نیاید. تصور اینکه چگونه به نظر خواهد رسید

 

را ندارید یا اینکه آیا این‌ها را در اتاقتان دوست خواهید داشت یا خیر؟ برخلاف ست کردن لباس, شما نمیتوانید انها را برای آزمایش کردن دکور در اتاقتان بچینید.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

صرف اندکی وقت برای تشخیص اینکه کدام مدل دکوراسیون را ترجیح میدهید به شما برای تسریع فرآیند کمک میکند. زمانی که ایده بهتری برای اینکه بفهمید چه چیزی را دوست دارید به دست آوردید, انتخاب وسایل و اینکه بخواهید یک تصمیم قطعی برای خرید بگیرید برای شما آسان تر می شود. می فهمید که هرچیزی چگونه در کنار هم هماهنگ می شود. یه جورایی به هم می‌آید.

 

برای دکوراسیون اتاق خواب یک تم رنگی انتخاب کنید.

در طراحی اتاق خواب شما میتوانید با یک انتخاب مطمئن رنگ هاي طبیعی و آرام را کار کنید و یا ریسک کنید و رنگ هاي تند را انتخاب کنید. اگر شما به رنگ و طراحی هاي خاص علاقه مند باشید می توانید با انتخاب یک رنگ رمانتیک طراحی اتاق خود را شروع کنید و همۀ چیز را حول آن قرار دهید. و اگر فردی هستید که نظر خود را اغلب تغییر می‌دهید می توانید مثل عکس زیر از ترکیب رنگ ها بهره گیری کنید.

 

اینکه ندانید رنگ هاي آرام و یکنواخت را انتخاب کنید و یا رنگ هاي پر انرژی و نورانی, طبیعی هست که پس از گشتی در همانند عکس‌هایي که فقط از اتاق خواب ها جمع کردید می توانید کم‌کم تصمیم خود را بگیرید.اما نکته ي مهم این هست که در هر مدل اتاق خوابی با هر نوع رنگ بندی بهره گیری اکثر از یک یا دو رنگ باعث از بین رفتن حس آرامش فضا می شود, کاملاً برعکس پذیرایی که بهره گیری از چندین رنگ را طلب میکند.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

دکوراسیون اتاق خواب باید از سایر فضاهای منزل ساده تر باشد. اگر رنگ هاي زیادی دارید که بخواهید در اتاق بهره گیری کنید, بدست آوردن یک فضای آرام‌بخش سخت می شود.در کل یک تخت خواب با رنگ اصلی سفید با ترکیب هاي رنگی ملایم می تواند ایده آل باشد و حس ریلکسی بی نظیر اي را القا کند,

 

چرا که این مدل شما را به یاد اتاق خواب هتل ها می اندازد. در کل اگر رنگ دیوار و تخت خوابتان یک رنگ ملایم باشد, ریسک کمتری را پذیرا شده اید چرا که می توانید بعدا با افزودن وسایل دکوری رنگبندی اتاق را تغییر دهید و نیاز به رنگ کردن مجدد دیوار ندارید.

 

در طراحی اتاق خواب فهرستی از باید ها و نباید ها تهیه کنید.

چیزهایی که در اتاقتان ذهن شما را به هم می ریزد و وسایلی راکه باید دور بریزید مشخص کنید. حتما وسایلی راکه به نظرتان حس خوبی به شما نمی‌دهد را تغییر دهید و آنها را در کارهای خود یادداشت کنید, گاهی اوقات بعضی وسایل انرژی منفی به ما می‌دهد و یا حتی برعکس حس مثبتی می‌دهد پس باید آن شیء را به صورت پر رنگ تر در طراحی بهره گیری کرد.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

در دیزاین دکوراسیون اتاق خواب یک فهرست از وسایلی که باید داشته باشید و یا دوست دارید داشته باشید هم تهیه کنید. اتاق خواب ایده آل خودتان را تصور کنید و مشاهده نمایید که این اتاق ایده آل چه چیزهایی باید و چه چیزهایی نباید داشته باشد که اتاق رویایی شما باشد و آنها را یادداشت کنید. اگر نمیدانید از کجا باید شروع به خرید کنید و چه چیزهایی را اول تهیه کنید, توصیه میکنم که از وسایلی که دوست دارید شروع کنید.

 

اگر فکر می کنید که در دکوراسیون اتاق خواب تان دوست دارید یک کمد خاص و یا مبلمان خاصی را در اتاق خود داشته باشید این ریسک را بپذیرید و اینکار را انجام دهید و بنابر علاقه خود حتما از آن مبل به درستی بهره گیری می کنید و آن را در طراحی خود حل می کنید. موضوع مهم این جاست که شما آن وسیله را دوست دارید و از آن بهره گیری می کنید حتی اگر در پایان در اتاق دیگری از آن بهره گیری کنید.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

پس وقتی که فهرست نبایدهای خود را تهیه کردید نوبت به فهرست بایدها میرسد که خیلی ساده تر هست مثلا باید یک تخت خواب بخرید اندازه و بلندی تخت خود را حتما با دقت به ابعاد اتاق و بلندی سقف اتاق خود انتخاب کنید و گذشته از خرید این نکات را در نظر بگیرید. اینکه تخت خواب شما دارای پشتی بلند باشه و یا مثل عکس زیر طراحی سقف هم جزو تخت باشد

 

و از پرده بهره گیری شود تماماً به شما بستگی دارد و باید حس و سلیقه خود را در نظر بگیرید. بهره گیری از طرح هاي این چنینی و پرده هاي طرح دار حس خوبی به دکوراسیون اتاق به ویژه دکوراسیون اتاق خواب ایرانی میدهد و نکته مثبت آن این هست که می توان هر چند وقت یک‌بار با تغییر این پرده هاي پارچه اي رنگ و حس اتاق را تغییر داد.

 

انتخاب جزییات مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

در نهایت با تعویض وسایل قبلی با وسایل اخیر و ایجاد تغییرات مد نظر شمار زیادی عکس از زوایایی گوناگون دکوراسیون اتاق خواب خود بگیرید و در انها نقاط منفی و مثبت را مشخص کنید. «قابل دقت هست که در عکسهایی که از فضا گرفته می شود, آسان تر می توان فضا را بررسی نمود» سپس جزییات نهایی را اضافه و کم کنید

 

و عکسهای نهایی را از اتاق خود بگیرید. مطمئناً این گام نتیجه بخش ترین قسمت طراحی شما خواهد بود چرا که نتیجه نهایی زحمات شما نمایان می شود. با کنار هم چیدن وسایل و رنگ ها و طرح هایي که دوست داشتید, یک فضای گرم و دعوت کننده مناسب به وجود آورده اید که فقط برای شما طراحی شده هست.

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

شیک ترین مدل های طراحی دکوراسیون،دکوراسیون داخلی

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای

مدل های طراحی دکوراسیون،بهترین مدل های طراحی دکوراسیون،

بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای