پارس ناز پورتال

چگونه بهترین کپشن های اینستاگرام را بنویسیم؟

چگونه بهترین کپشن های اینستاگرام را بنویسیم؟

چگونه بهترین کپشن های اینستاگرام را بنویسیم؟ 

کپشن نویسی در پست هاي اینستاگرام بسیار مورد دقت هست، همه ي وقت افراد به غیر از تصویر،کپشن مربوط به آن را نیز مطالعه می‌کنند. اینستاگرام یکی از موثرترین رسانه‌هاي اجتماعی تصویر محور موجود هست. این شبکه‌ي اجتماعی می تواند فرآیند رشد و توسعه‌ي کسب و کارها را تسهیل کرده و سبب افزایش میزان فروش شود.

 

با دقت به تصویر محور بودن این رسانه می توان گفت که در حقیقت این نوشتن کپشن متفاوت هست که میتواند سبب جذب مخاطب و افزایش تعامل با او شود.به بیان دیگر محتوای تصویری و کپشن اینستاگرام دست به دست هم می دهند تا فرآیند جذب مخاطب و تعامل با وی را تا جای ممکن افزایش دهند.

 

در واقع می توان گفت که در عصر حاضر کیفیت کپشن اینستاگرام برندها وجه تمایز بین آن‌ها را نشان می دهد. بهتر هست بدانید که بر خلاف تصور تعداد زیادی از افراد که کپشن نویسی را امری ساده میدانند، این بخش مهمترین و حیاتی‌ترین بخش در انتشار یک پست اینستاگرامی هست. از این‌رو در این مقاله نکات مهمی که در رابطه با نوشتن کپشن اینستاگرام باید مورد دقت قرار گیرند، گردآوری شده هست.

 

نکات مهمی که در رابطه با کپشن اینستاگرام باید مورد دقت قرار گیرد

۱» مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطب موثرترین و مهم ترین گام در نوشتن یک کپشن مناسب هست. زیرا معمولا محتوای هر رسانه متناسب با نوع مخاطب آن گزینه میشود تا بتواند با درگیر کردن احساسات مشتری وی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین کپشن اینستاگرام باید به گونه‌اي گزینش شود که برای مخاطب آن قابل درک و ملموس باشد. نوشتن کپشنی که متناسب با اطلاعات مخاطب هست سبب ایجاد حس همدلی در او میشود. از این رو میتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

 

۲» شعار تبلیغاتی برند خود را مشخص کنید

همانطور که هنگام بررسی عوامل موثر در محبوبیت برند کیت کت گفته شد داشتن شعار تبلیغاتی یکی از عوامل توسعه و موفقیت برند هست. بهره گیری از این شعار تبلیغاتی در بسته‌بندی محصولات و پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی میتواند تاثیر مثبتی در بازاریابی یک برند داشته باشد.

 

در صورتی که این شعار تبلیغاتی بتواند در قسمت پایانی کپشن تمام پست‌ها قرار بگیرد، هماهنگی خاصی را در میان پست‌ها ایجاد میکند. از آنجایی هم که کپشن پست‌هاي اینستاگرام تاثیر زیادی بر مخاطبان دارد، میتواند با تثبیت نام برند در ذهن مشتری میزان فروش را افزایش دهد.

 

۳» کپشن کوتاه و خوشگل بنویسید

این نکته را به یاد داشته باشید که کاربران شبکه‌ي اجتماعی اینستاگرام معمولا علاقه‌اي به خواندن ادامه کپشن در قسمت اکثر بخوانید ندارند. بنابراین از آنجایی که تنها جملات اولیه کپشن اینستاگرام مورد مطالعه قرار می گیرند. بهتر هست کپشنی کوتاه اما بسیار خوشگل برای پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعی خود تهیه کنید. جملات زیبا باعث می شود کاربر تصمیم به مطالعه ادامه مقاله و مراجعه به لینک مربوطه میگیرد.

 

۴» کپشن اینستاگرام را با کلمات کلیدی آغاز کنید

کلمات آغازین کپشن اینستاگرام مهمترین بخش پست اینستاگرام برند شما هست. اگر بتوانید کپشن خود را با کلمات کلیدی جذب کننده‌اي آغاز کنید، نیمی از مسیر را طی کرده‌اید. اگر کلمات شما قدرت جلب نظر مشتری را در نگاه اول داشته باشد می تواند ادامه مسیر را با اطمینان بیشتری طی کنید. بنابراین شناخت مشتری و آگاهی از علم روانشناسی می تواند در گزینه کلمات کلیدی جادویی کمک زیادی به شما بکند.

 

۵» سوال بپرسید

طرح سوالات نظرسنجی در پایان کپشن اینستاگرام میتواند سبب افزایش تعامل با مخاطبان شود. نظرسنجی و طرح سوالات اثربخش اضافه بر تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطب تعامل برند با مخاطبان را نیز افزایش میدهد. طرح سوالات خاص با به چالش کشیدن مشتری می‌تاند ذهنیت مثبتی نسبت به برند در مشتری ایجاد کند.طرح سوالات خاص با به چالش کشیدن مشتری میتواند ذهنیت مثبتی نسبت به برند در مشتری ایجاد کند.

 

۶» کپشن را تا هر جا که لازم هست ویرایش و بازنویسی کنید

بعنوان یک فرد حرفه‌اي که مدیرت شبکه‌هاي اجتماعی یک برند را به عهده دارید از سعی و خطا و اجرای استراتژی‌هاي گوناگون نترسید. ممکن هست برای رسیدن به یک کپشن ایده‌آل لازم باشد که چندین بار به ویرایش و بازنویسی آن بپردازید. فراموش نکنید که پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی شما بارها توسط مخاطبان

 

جدیدی مرور میشوند. بنابراین کپشن پست‌هاي قدیمی خود را نیز تا جایی که نیاز هست تغییر دهید و از نو بنویسید تا بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد.

 

۷» از هشتگ‌هاي مناسب بهره گیری کنید

بهره گیری از هشتگ‌هاي مناسب در کپشن اینستاگرام تاثیر به سزایی در بازدید پست‌هاي آن دارد. برای تاثیرگذاری اکثر پست‌ها لازم هست که هشتگ‌ها با هوشمندی گزینه شوند تا بتوانند اهداف برندها را تحت پوشش قرار دهند. در بهره گیری از هشتگ این نکته را فراموش نکنید که نباید هشتگ‌ها سبب ناخوانایی کپشن اینستاگرام شوند. زیرا در این صورت تاثیر منفی بر روی ذهن مشتری ایجاد میشود.

 

۸» از ایموجی بهره گیری کنید

 به گزارش پارس ناز کپشن اینستاگرام نیز مثل تلگرام به کمک ایموجی‌ها قابل فهم‌تر و دیدنی‌تر خواهد بود. تعداد زیادی از مخاطبان با دیدن‌ي ایموجی اشتیاق بیشتری نسبت به خواندن ادامه مقاله از خود نشان میدهند. بنابراین به کمک ایموجی‌ها میتوانید تاثیر کپشن اینستاگرام را چندین برابر کنید.