پارس ناز پورتال

از بین بردن پف چشم در مادران باردار

از بین بردن پف چشم در مادران باردار

از بین بردن پف چشم در مادران باردار 

مادران باردار ممکن هست دچار پف چشم دراین دوران شوند کـه می توان برای این عارضه راهکارهایی را ارائه نمود تا مادران نگران نشوند. 

 

«خسته‌ای؟ دیشب مفید نخوابیدی؟ مطمئنی رژیم غذاییت مناسبه؟»

 

شاید شـما هم بارها با این سوال‌ها مواجه شده‌‌اید، این سوالات ناخودآگاه برای اطرافیانی کـه چشم‌هـای ورم‌کرده و پف‌آلود شـما را می‌بینند پیش می‌آید. پف، سیاهی و ورم کردن پوست اطراف چشم در بانوان باردار بسیار شایع و کاملا طبیعی هست. برنامه خوراکی نامناسب، تغییرات هورمونی ناشی از دوران بارداری، استرس و خواب ناکافی هم می‌توانند آنرا تشدید کنند. بنابر این، قدم اول این هست کـه سایر عوامل رابه حداقل برسانید.

 

نظارت عوامل زیر میتواند بـه کاهش پف زیر چشم شـما کمک شایانی کند:
1. حداقل روزی 7-8 لیوان آب بنوشید

 

2. سعی کنید‌حداقل ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

 

3. استرس‌هـای هر روز خودرا تا حد امکان کاهش دهید.

 

4. از تمرین‌هـای ورزشی هر روز غافل نشوید. این تمرین‌ها بادقت بـه سن جنین توسط پزشک مربوطه ارائه می شوند. حتماً از پزشک خود بخواهید شـما را راهنمایی کند.

 

5. استراحت کوتاهی در‌میان روز در برنامه خود قرار دهید.

 

6. با مشورت با پزشک خود مصرف نمک را در برنامه خوراکی‌تان کاهش دهید.

 

7. از ماسک‌هـای خانگی و طبیعی برای کاهش پفزیر چشم خود بهرهگیری کنید.

 

معجزه یخ:
بهرهگیری از کمپرس آب و یخ اضافه بر خاصیت خنک‌کنندگی پوست، میتواند پف زیر چشم شـما را کاهش دهد.

 

کافی هست مقداری یخ را داخل یک کیسه قرار بدهید و آن رابا یک پارچه کتان بپیچید. چشمان خودرا بسته و کمپرس را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. حواس تان باشد قرار نیست بـه چشمتان فشار بیاورید. پس وزن آنرا طوری تنظیم کنید کـه احساس آرامش کنید. بـه علاوه اگر بـه حدی سرد بود کـه اذیت شدید، پارچه دور آنرا اکثر کنید.

 

قاشق‌هـای خنک:
اگر بهرهگیری از یخ ساده نیست، میتوانید ۲ شماره قاشق را در داخل فریزر قرار بدهید و بعد از چند ساعت آن‌ها را بیرون بیاورید، چشمان خودرا بندید و یک دستمال تمیز روی آن‌ها قرار دهید. قاشق‌هـای سرد را روی دستمال قرار دهید. می‌توانید از هر قاشق تا 10 دقیقه و با اکثر بسته بـه دمای محیط اطراف بهرهگیری کنید.

 

سیب زمینی:
 بـه گزارش پارس ناز یک سیب زمینی تازه را کاملا بشویید و پوست بکنید. بعد آنرا برای 1 تا 2 ساعت در یخچال بگذارید. سپس آنرا نصف کنید و برای مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید.

 

خیار:
یک خیار را کاملا بشویید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از سی دقیقه آنرا تکه تکه کرده و بر روی چشمان بسته خود قرار دهید.دقت داشته باشید کـه پف زیر چشم مثل ورم کردن دست‌ها و پا‌ها در طول بارداری امری کاملا طبیعی هست. اما با بـه کارگیری راهکارهای مطرح‌شده و بهرهگیری از ماسک‌هـای بالا بـه صورت هر روز، میتوانید این آنرا کاهش دهید.