پارس ناز پورتال

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش 

دراین پست میخواهیم بیوگرافی آبان عسکری را مرور کنیم. خانم آبان عسکری یکی از بازیگران جدید سینمای کشور ایران می‌باشد. وی با بازی در فیلم شنای پروانه دیده شد و حالا با بازی در نقش عاطی در سریال سرکش بـه شهرت بالایی دست یافته اسـت. هواداران وی میخواهند تا اطلاعات بیشتری در مورد این بازیگر داشته باشند. بازیگر نقش عاطفه در سریال سرکش در واقع همسر کارگردان این سریال می‌باشد.

 

اطلاعات کلی درمورد این بازیگر

نام اصلی: آبان عسکری

متولد: 5 اردیبهشت 1360 تهران

زمینه فعالیت: سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه: بازیگر و نویسنده

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد تئاتر

سال هاي فعالیت: 1388 تا کنون

قد: 160 سانتیمتر

همسر: محمد کارت

 

آبان عسکری کیست؟

آبان عسگری متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر اسـت. فعالیت هنری خودرا از سال ۸۸ با بازی در تئاتر آغاز کرد. او علاوه بر بازیگری، فیلمنامه نویسی را هم تجربه کرده اسـت. فیلمنامه ي فیلم کوتاه تحسین شده ي بچه خور اثر مشترک آبان عسگری و محمد کارت بود. خانم آبان عسگری در نخستین فیلم بلند سینمایی محمد کارت «شنای پروانه» نیز نقش کوتاهی داشت.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم سینمایی سوفی و دیوانه و سریالهای تلویزیونی هشت و نیم دقیقه، پرستاران و حوالی پاییز، دیگر آثاری هستند کـه آبان عسگری در آنها نقش آفرینی کرده اسـت. وی در رشته تئاتر تحصیل کرده اسـت و مدرک دانشگاهی خودرا تا مقطع کارشناسی ارشد اخذ نموده اسـت.

 

آبان عسکری در فیلم شنای پروانه

شنای پروانه فیلمی درام و اجتماعی با هنرنمایی جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، لادن ژاوه‌وند، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی و علیرضا داوودنژاد و نویسندگی محمد کارت، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی محصول سال ۱۳۹۸ کشور جمهوری اسلامی ایران اسـت.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم شنای پروانه نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بـه نمایش درآمد ودر ۱۳ رشته نامزد دریافت جایزه شد. امیر آقایی و طناز طباطبایی برای این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل شده‌ اند. شنای پروانه علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، در رشته‌هاي بهترین تدوین، صداگذاری و صدابرداری نیز برنده جایزه شد.

 

آبان عسکری در سریال یاغی

سریال سرکش بـه کارگردانی محمد کارت قصه جوانی بنام جاوید را روایت می کند کـه بـه دنبال اثبات هویت خود و گرفتن شناسنامه با مشکلاتی روبه‌رو می‌ شود. خانم آبان عسکری بازیگر نقش خواهر جاوید «عاطفه قنبرزاده»، در سریال سرکش را بر عهده دارد و الکیا ناصری در نقش ابرا نامزد جاوید جلوی دوربین رفته اسـت و مه لقا باقری نیز بعنوان مادر ابرا در سرکش حضور دارد.

 

آتلیه عکاسی آبان عسکری

آبان عسکری تجربه نویسندگی فیلم بچه خور بـه کارگردانی محمد کارت را در کارنامه هنری اش دارد ودر چند اثر دیگر با همسرش محمد کارت بعنوان نویسنده و تهیه کننده همکاری کرد. شغل دوم آبان عسکری عکاسی می‌باشد و او هم چنین یک آتلیه حرفه اي عکس هم دارد.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

سریال ها و فیلمهای آبان عسکری

شنای پروانه ساخته محمد کارت

هشت و نیم دقیقه

پرستاران

حوالی پاییز

روزگار

سریال نمایش خانگی سرکش

بچه خور

 

همسر آبان عسکری کیست؟

آبان عسگری با محمد کارت کارگردان ایرانی ازدواج کرده و متاهل اسـت. او و محمد کارت فرزندی ندارند. این زوج چند سال پیش با یک دیگر ازدواج نموده اند و یک زندگی بسیار شادی نیز دارند. شروع فعالیت هنری محمد کارت در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از سال 1379 بوده و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو پیوسته خانه سینمای کشور ایران اسـت.

 

بیوگرافی محمد کارت شوهر آبان عسکری

محمد کارت متولد سال ۱۳۶۵ در شیراز و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی و دارای لیسانس کارگردانی سینما اسـت. فعالیت هنری خودرا از سال ۷۹ با بازیگری و کارگردانی تئاتر آغاز کرد و با ساخت فیلمهای کوتاه و مستند ادامه داد. او مستندها و فیلمهای کوتاه زیادی ساخته کـه جوایز داخلی و خارجی زیادی دریافت کرده و تحسین منتقدان رابه دنبال داشته اند، از جمله مستندهای آوانتاژ، معلق و فیلم کوتاه بچه خور.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم کوتاه بچه خور از آثار برگزیده ي جشنواره فیلم فجر، جشن سینمای کشور ایران و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بود. درسال ۹۸ نخستین فیلم سینمایی خود بنام «شنای پروانه» رابا حضور بازیگرانی هم چون طناز طباطبایی، جواد عزتی و امیر آقایی ساخت کـه در جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ جوایز متعددی از جمله سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد و با تحسین منتقدان رو بـه رو شد.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

این فیلم هم چنین بـه پرفروش ترین فیلم اکران آنلاین بدل شد. کارت ساخت نخستین سریال خود «سرکش» را درسال ۱۴۰۰ کلید زد. این سریال درسال ۱۴۰۱ از شبکه نمایش خانگی پخش شد. محمد کارت چند تجربه ي کوتاه بازیگری نیز در سینما داشته اسـت، از جمله در فیلمهای سینمایی: گزارش یک جشن، بی خود و بی جهت، بوسیدن روی ماه، چـه خوبه برگشتی، خشمگین نیستم، حراج، آزادی مشروط و نسبت خونی.

 

زندگی مشترک محمد کارت و آبان عسکری

آقای محمد کارت میگوید: از همان ابتدا کـه از شیراز بـه تهران آمدم، مـن و آبان عسگری با هم فضای هنری را شروع کردیم. آبان آن زمان کارشناسی ارشد تئاتر میخواند و مـن هم کارگردانی سینما. پنجاه درصد از فکر و مشورت کارنامه ي هنری مـن از آبان اسـت. گاهی در مسند تهیه کنندگی کمک کرده، گاهی در مسند مشاوره کارگردانی مستند و گاهی هم در مسند فیلمنامه نویسی، مثل فیلم بچه خور کـه فیلمنامه اش را نوشت.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

با توجه بـه پتانسیلی کـه همسرم در بازیگری داشت در شنای پروانه هم با هم همکاری کردیم. مـا بیشتر از همسر، دو همکار هستیم کـه با هم زندگی میکنیم و روابط و رؤیاهایمان خارج از سینما نیست. دغدغه هایمان مشترک اسـت و با هم آنها رابه نتیجه می‌رسانیم.

 

پیج اینستاگرام آبان عسکری

باید بگوییم کـه آبان عسکری در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه شخصی ندارد. یپج هایي کـه بنام ایشان ساخته شده اند همگی فن پیج بوده و این بازیگر مدیریت آنها را برعهده ندارد.

 

عکس های آبان عسکری بازیگر ایرانی

در این جا هم عکس هاي خانم آبان عسکری همسر محمد کارت رابه اشتراک گذاشته ایم. این بازیگر تا حال حاضر با 2 تجربه بازیگری توانسته اسـت نظر مخاطبان رابه خود جلب کند. بازی وی در سریال سرکش با نظر مثبت بینندگان رو بـه رو شده اسـت.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

در آخر هم باید بگوییم کـه اگر تمایل دارید تا مطالب بیشتری درمورد بازیگران ایرانی را بخوانید، میتوانید بـه مطالب پیشنهادی کـه در زیر ارائه داده ایم مراجعه کنید. شـما میتوانید بیوگرافی و عکس هاي بازیگران محبوب ایرانی را مرور کنید. هم چنین با مراجعه بـه صفحه اصلی سایت مـا میتوانید آخرین اخبار و حواشی بازیگران و سلبریتی هاي ایرانی را مطالعه فرمائید.