پارس ناز پورتال

تا می توانید قند کمتر مصرف کنید

مجموعه : رژیم و تغذیه
تا می توانید قند کمتر مصرف کنید

تا می توانید قند کمتر مصرف کنید

شما باید مصرف قند را به حداقل کاهش دهید.ما به شما دلایل لزوم کاهش مصرف قند را بیان میکنیم. مصرف زیاد قند سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و لازم است که در خوردن آن دقت لازم را داشته باشید. در این مطلب به مضرات قند اشاره می کنیم تا مصرف آن را کاهش دهید.

 

البته دقت کنید قند فقط در قندان نیست بلکه در تمام آب میوه ها و تمام مواد غذایی شیرین وجود دارد.

 

قند باعث بالا رفتن فشار خون می شود
قند یکی از موادی است که باعث بالا رفتن فشارخون می شود و برای سلامتی مضر می باشد . زیاده روی در مصرف قند می تواند به سیستم خونی بدن نیز آسیب بزند . سلول های اورکسین باعث فعالیت بدن می شود که با مصرف قند روند این سلول هاا با مشکل مواجه می شود و کسل و بی حال خواهید شد .

 

قند باعث بالا رفتن چربی خون می شود
اگر در مصرف قند زیاده روی کنید به بالا رفتن چربی خون تان کمک کرده اید . می دانید که کلسترول و چربی بالا باعث سکته و بیماری های قلبی می شود .

 

قند باعث آلزایمر می شود
اگر از قند بیش از حد استفاده کنید ترکیبی که باعث به یاد آوردن خاطرات می شود کاهش می یابد . کسانی که در سوخت و ساز بدن گلوکز بیشتری تولید می کنند بیشتر دچار آلزایمر می شوند .

 

قند باعث خراب شدن پوست می شود
با مصرف بیش از حد قند به پوست تان آسیب می زنید. قند حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهد و باعث پیری پوست می شود . آکنه و جوش های صورت نیز با مصرف قند بیشتر می شود .

 

قند باعث بوی بد دهان می شود
قند علاوه بر خراب کردن دندان ها باعث بوی بد نیز می شود . شیرینی جات تغذیه سالم زندگی سالم – ی غذایی خوبی برای باکتری های دهان هستند وباعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند .

 

با مصرف قند مشکلات تنفسی خواهید داشت
با مصرف بیش از حد قند دچار آسم و بیماری های قلبی عروقی می شوید .

 

قند کبد را نیز تهدید می کند
با مصرف زیادتر از حد قند باعث ایجاد کبد چرب غیرالکلی می شوید و به بیماری های قلبی عروقی نیز مبتلا خواهید شد .

 

قند باعث ابتلا به سرطان می شود
کسانی که قند بیشتری می خورند بیشتر در معرض سرطان پانکراس هستند . باید برای سلامتی و پیش گیری از ابتلا به سرطان مصرف قند را به حداقل برسانید .

 

قند باعث تخریب محیط زیست می شود
تولید و کشت نی شکر به آب زیادی نیاز دارد و باعث تخریب زیستگاه های طبیعی می شود . آلودگی ناشی از کارخانه های تصفیه کننده نی شکر نیز به محیط زیست آسیب می زند .

 

مصرف قند باعث ابتلا به دیابت می شود
با مصرف دو نوشیدنی گاز دار تا چهاربرابر خطر ابتلا به دیابت نوع دو را در خودتان تقویت کرده اید . به جای این نوشیدنی های گاز دار و مواد قندی از آب معدنی استفاده کنید .

 

قند باعث افزایش وزن می شود
مصرف بیش از اندازه مواد قندی کالری دریافتی را افزایش می دهد و باعث چاقی می شود . قندهای تصفیه شده سوخت و ساز بدن را با مشکل مواجه می کند و باعث چاقی شکم می شود .

 

مصرف قند افسردگی می آورد
اگر از قند بیش از حد استفاده می کنید بدانید که ابتلا به افسردگی را بالا برده اید . وقتی گلوکز به بدن تان نرسد مضطرب و افسرده می شوید .

 

قند به مغز آسیب وارد می کند
قند می تواند عملکرد مغز را با مشکل مواجه کند و سبب کاهش تولید پروتئین های لازم برای حافظه شود .

 

قند به قلب آسیب وارد می کند
با زیاده روی در مصرف قند قلب تان را با مشکل مواجه می کنید. کسانی که قند زیادی می خورند بیشتر از سایرین به سکته قلبی دچار می شوند. پس برای این که قلب سالمی داشته باشید نوشیدنی های گاز دار را از برنامه غذایی تان حذف کنید.