پارس ناز پورتال

ترفندهای آموزش زبان انگیسی به کودکان در خانه

ترفندهای آموزش زبان انگیسی به کودکان در خانه

ترفندهای آموزش زبان انگیسی به کودکان در خانه 

میدانیم که این روزها دانستن زبان انگلیسی برای همۀ واجب هست، پس چه بهتر که کودکان را از همان ابتدا در خانه با این زبان آشنا کنیم.تعداد زیادی از والدین دوست دارند به کودک شان در خانه زبان انگلیسی بیاموزند اما نمیدانند چگونه باید اینکار را شروع کنند. مهم نیست زبان انگلیسی شما مفید باشد یا نه.

 

مهم اشتیاق شما برای اینکار و تشویق کودک به یادگیری هست. کودک تان به شور و اشتیاق شما برای یادگیری نیاز دارد. اگر کودک فورا شروع به صحبت کردن نکرد نگران نشوید زیرا آنها برای جذب زبان نیاز به زمان بیشتری دارند.اگر صبور باشید به وقتش شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهند کرد.

 

تعیین یک برنامه هرروز

برای زمان آموزش یک برنامه هرروز تعیین کنید.بهتر هست جلسات کوتاه و مکرر باشند نه طولانی و کم. ۱۵ دقیقه برای بچه ها کافی هست. به تدریج می‌توانید با بزرگ تر شدن کودک جلسات را بلندتر کنید. فعالیت ها باید کوتاه و متنوع باشند تا دقت کودک را اکثر به خود جلب کنند

 

هر روز در یک زمان مشخص فعالیت هاي خاصی را انجام دهید زیرا کودکان وقتی بدانند که قرار هست در یک زمان خاص چه کاری را باید انجام دهند اعتماد به نفس بیشتری دارند. بعنوان مثال هر روز بعد از مدرسه یک بازی به زبان انگلیسی انجام دهید یا گذشته از خواب یک داستان به زبان انگلیسی بخوانید. اگر فضای خانه بزرگ هست در یک گوشه از خانه تمام چیزهایی که به زبان مربوط هست را نگه دارید.

 

مانند کتاب، بازی، سی دی و کاردستی هایي که کودک درست کرده هست. تکرار در یادگیری کودکان بسیار مهم هست زیرا انها گذشته از ارائه نیاز دارند که بارها کلمات را بشنوند.

 

بازی
کودکان زمانی که سرگرم میباشند بهتر یاد میگیرند. یکی از برترین راه ها برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی فلش کارت ها میباشند. بازی هاي زیادی هست که می‌توانید با فلش کارت ها انجام دهید «در مقالات بعدی توضیح مفصلی درمورد نحوه انجام این بازی ها خواهم آورد»

 

اضافه بر فلش کارت می‌توانید چند بازی دیگر را هم امتحان کنید. بازی هاي عملی، بازی هاي روی تخته، بازی با کلمات و بازی هاي آنلاین.

 

به کار بردن موقعیت هاي هرروز
مزیت آموزش زبان به کودکان در خانه این هست که میتوانید از موقعیت هاي هرروز و اشیاء و ابزارهای حقیقی که در خانه موجود میباشند برای آموزش بهره گیری کنید. بعنوان مثال:وقتی کودک لباس میپوشد یا وقتی می‌خواهید لباس ها را بشوئید درمورد لباس صحبت کنید «Let’s put on your blue socks» یا «It’s Dad’s T-shirt» و خیلی موارد دیگر…

 

زمانی که به کودک کمک میکنید اتاقش را مرتب کند درمورد اسباب بازیها و مبلمان صحبت کنید. «Let’s put your teddy bear on the bed» یا «Where is the blue car?» و خیلی موارد دیگر…

 

هنگام درست کردن غذا یا خرید از فروشگاه درمورد غذاها با او صحبت کنید یا لیستی به او بدهید تا از فروشگاه پیدا کند و بعد از خرید دوباره کلمات را با هم مرور کنید.

 

داستان
بچه هاي کوچک به کتاب هایي که نقاشی هاي رنگارنگ و عکس هاي زیبا داشته باشد علاقه دارند. با هم به تصویر هاي کتاب نگاه کنید و با اشاره به عکس هاي کلمات را بگویید. سپس از کودک بخواهید به تصویر هاي اشاره کنند. بعنوان مثال از او بپرسید: “Where’s the cat” و در مرحله بعد با پرسیدن “What’s that?” وی را تشویق کنید

 

که کلمه مربوط به آن را بگوید. کودکان با گوش دادن به داستان ها به صدا و ریتم انگلیسی عادت می‌کنند.داستان هاي مصور برترین ابزار برای پیشرفت در مهارت خواندن و گوش دادن در زبان انگلیسی هست.

 

آهنگ
آهنگ ها موثرترین راه برای یادگیری کلمات اخیر و تلفظ درست کلمات هست. آهنگ هایي که با یک سری فعالیت ها همراه هست برای بچه هاي بزرگ تر مناسب هست چون میتوانند همراه با آهنگ فعالیت ها را انجام دهند و این باعث میشود به معنی کلمات هم پی ببرند. آهنگ هاي زیادی برای آموزش زبان انگلیسی کودکان وجود دارد.

 

گرامر
آموزش قواعد گرامری برای بچه هاي خیلی کوچک نیاز نیست. همین که در جملات و عبارات قواعد را به کار ببرید تا حدودی آنها را با قواعد آشنا میکنید. بعنوان مثال وقتی درمورد قواعد مدرسه صحبت می‌کنید از must/mustn’t بهره گیری کنید. وقتی از کودکی این قواعد را در جمله میشنوند در آینده انها را درست در جملات به کار میبرند.

 

نخستین کلمات و عبارت هایي که باید آموزش داد چه چیزهایی میباشند؟

 

وقتی میخواهید موضوع کلمات را تعیین کنید به علایق و شخصیت کودک دقت کنید و به او اجازه دهید در گزینه موضوع به شما کمک کند. شاید دوست داشته باشید با این موضوعات شروع کنید:

 

اعداد

رنگ ها

صفت ها «big, small, tall, happy, sad, tired»

اعضای بدن

اسباب بازی ها

لباس ها

حیوانات

غذا

 

فعالیت هاي سرگرم کننده زیادی هست که میتوانید برای آموزش در موضوعات گوناگون به کار ببرید.کودک باید به تایم انگلیسی عادت کند. پس هر روز هنگام شروع تایم انگلیسی از یک عبارت خاص بهره گیری کنید. مثلا: It’s English time!، یا ، Let’s sit down، یا، Which song shall we start with today. کودکان خیلی زود به این عبارت ها عادت می‌کنند

 

و آنها را به کار میبرند. عبارت هایي مانند: please، thank you، Can I have …?، Where is …?، What colour is it?، It’s …، I like …، I don’t like … و…

 

روش تان هر چه که باشد باید آرامش کامل داشته باشید و آموزش هم برای شما و هم برای کودک یک تجربه لذت بخش باشد.