پارس ناز پورتال

ترفندهای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان

ترفندهای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان

ترفندهای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان 

زبان انگلیسی که این روزها بسیار پرکاربرد شده هست، برای کودکان نیز لزومی ایجاد میکند که از دوران ابتدایی زندگی آن را فرا گیرند. ذهن ما توانایی هاي بی نظیر اي دارد و میتواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد. بعنوان مثال اگر توانستید نوشته هاي عکس زیر را بخوانید ذهنی قوی دارید.

ترفندهای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان

یادگیری یک زبان اخیر کمی زمان می‌برد و گرچه کمی هم دشوار هست. اگر مشغول یادگیری یک زبان اخیر هستید از خودتان بپرسید هرروز چند ساعت برای یادگیری زبان تلاش میکنید؟ اگر راهش را بلد باشید یادگیری زبان اخیر به آسانی نفس کشیدن هست. پس روش هایي که در این مقاله توضیح داده شده را به کار بگیرید تا به راحتی بتوانید زبان جدیدی را یاد بگیرید.

 

تمرکز و تمرین
تمرین مداوم شامل تکرار و تمرکز هست. در یادگیری تمامی مهارت هاي اخیر باید تمرین داشته باشیم. نکات مفیدی که هنکام تمرین باید به کار برد شامل موارد زیر هست:

 

راهی برای بازگشت باقی نگذارید: برترین راه برای یادگیری یک زبان اخیر این هست که در یک کشور خارجی زندگی کنید. بعنوان مثال اگر می‌خواهید زبان چینی یاد بگیرید به چین سفر کنید. شاید اینکار در واقعیت امکانپذیر نباشد پس از این تاکتیک ها بهره گیری کنید. زمان مطالعه زبان را گذشته از هر چیز دیگری برنامه ریزی کنید. لیسنینگ ها را گوش دهید، نوشتن به زبان اخیر را تمرین کنید و حتی به سبک زبان جدیدی که یاد میگیرید فکر کنید.

 

شریک زبانی داشته باشید: به انجمن هاي آنلاین ملحق شوید و با دیگران برای یادگیری زبان اخیر در رابطه باشید. تا جایی که می‌توانید غرق زبان اخیر شوید.

 

روان صحبت کردن را گزینه کنید نه درست صحبت کردن: با روان صحبت کردن میتوانید خودتان را با مهارت تمام ابراز کنید «بهره گیری از زبان در واقعیت» اما درست صحبت کردن یعنی توانایی دقیق و صحیح بودن «برقراری رابطه بدون اشتباه» می‌توانید روان صحبت کنید اما از نظر گرامری ۱۰۰ درصد درست نباشند.

 

در واقع همه ي ما اشتباه میکنیم پس این قسمت از یادگیری زبان همان قسمت سرگرم کننده آن هست. پس نگران درست صحبت کردن نباشید و به یادگیری خود ادامه دهید.

 

اشتباهات مفید میباشند: هنگام یادگیری یک زبان اخیر اشتباه چندان میکنید. اما این چه اهمیتی دارد. اشتباهات هم لازم میباشند. هر وقت اشتباه کردید به خودتان تبریک بگویید چون یک فرصت یادگیری دیگری را به خودتان داده اید.

 

برای حفظ لغات اخیر از ابزارهای نمونیک یا “یادیار” بهره گیری کنید
چگونگی فرآیند یادگیری از خود فرآیند یادگیری مهم تر هست پس باید به روشهای آموزشی که گزینه میکنیم توجه کنیم. یکی از برترین روشهای یادگیری زبان روش نمونیک هست. مغز ما انسان ها تنها با عکسهای کار می‌کند یعنی هر چیزی برای پردازش در مغز ابتدا به شکل عکس در می‌آید. روش نمونیک نیز به همین شکل هست. به طوری که مفاهیم غیرشهودی را به صورت عکس در ذهن در می آورد.