پارس ناز پورتال

ترفند استفاده از اپل واچ بدون Force Touch

ترفند استفاده از اپل واچ بدون Force Touch

استفاده از اپل واچ بدون قابلیت فورس تاچ، بسیار آسان و راحت است. زیرا کاربران می توانند بدون لمس صفحه نمایش و فشار دست از طریق دکمه کناری ساعت (دیجیتال کراون)، بسیاری از کارهای قابل انجام با فورس تاچ را انجام دهند. در ادامه به بررسی ترفند استفاده از اپل واچ بدون نیاز به فورس تاچ پرداخته ایم.

 

تفاوت های Force Touch با 3D Touch

 

3D Touch قابلیت جدیدی است که کمپانی اپل در اختیار کاربران خود قرار داده است. این ویژگی در مقایسه با فورس تاچ، تفاوت های چندانی نداشته و تنها در میزان فشار دست برای لمس جهت ارتباط با اپل واچ با یکدیگر فرق دارند.

 

در واقع لمس سه بعدی به فشار دست بیشتری برای لمس آیکون ها نیاز دارد. با این حال، اکثر کاربران استفاده از دیجیتال کراون را به استفاده از فورس تاچ ترجیح می دهند. زیرا این دکمه فیزیکی کنار ساعت، بسیاری از قابلیت های فورس تاچ را داشته و بدون لمس صفحه نمایشگر می توانند کارهای خود را انجام دهند.

 

نحوه استفاده از اپل واچ بدون نیاز به Force Touch

 

همانطور که گفته شد می توان از اپل واچ بدون استفاده از قابلیت Force Touch نیز بهره برد، در ادامه به بررسی برنامه هایی که نیاز به فورس تاچ ندارند اشاره می کنیم:

 

1- ایجاد تغییر در چیدمان اپلیکیشن ها:

یکی از اقداماتی که می توان بدون نیاز به فورس تاچ انجام داد، تغییر چیدمان نرم افزارهای اپل واچ می باشد. برای اینکار می توانید وارد بخش تنظیمات شده و از قسمت App View، حالت الفبایی یا کندو را انتخاب کنید. در صورت خرید اپل آیدی از سایت اپل ایدی، می توانید اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی آیفون خود را نیز در اپل واچ داشته باشید.

 

2- تغییر در واچ فیس:

در صورت ایجاد تغییرات در واچ فیس ساعت خود، بایستی انگشت خود را چند ثانیه بر روی صفحه اصلی نگه دارید. در این مرحله از میان فهرست واچ فیس های نمایش داده شده، می توانید نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

3- پاک کردن تمام نوتیفیکیشن ها:

از دیگر اقدامات انجام شده بدون نیاز به فورس تاچ، پاک کردن تمام اعلانات می باشد. برای این کار بایستی با سوایپ کردن به قسمت اعلانات خود رفته و بر روی گزینه Clear All کلیک کنید.

 

4- نوشتن و ارسال پیام جدید:

نوشتن پیام و ارسال آن به مخاطبان، بدون نیاز به فورس تاچ نیز انجام می گیرد. برای این کار می توان به صورت دستی عمل کرده و پس از باز کردن برنامه پیام رسان، شروع به نوشتن پیام جدید کنید. 

 

5- استفاده از دکمه شاتر دوربین با فورس تاچ:

تنها راه استفاده از دکمه شاتر دوربین اپل واچ، استفاده از فورس تاچ است. زیرا این برنامه به صورت پیش فرض با فورس تاچ طراحی شده و نمیتوان آن را غیرفعال کرد. در صورتی که تمایل به استفاده از این قابلیت را ندارید، می توانید با دانلود اپ های توسعه یافته در اپ استور برنامه جایگزین دیگری را برای اینکار نصب کنید.

ترفند استفاده از اپل واچ بدون Force Touch

ضرورت استفاده از اپل آیدی در Apple Watch

 

استفاده از خدمات اپل و برنامه های کاربردی آن تنها از طریق راه اندازی اپل آیدی و خرید آن از سایت اپل آیدی می باشد. قیمت اپل آیدی در سایت های مختلف متغیر است، بنابراین با خرید از سایت های معتبر، با اطمینان این کار را انجام دهید. باید گفت اپل واچ نیز مانند سایر دستگاه های اپل برای کارایی بیشتر به اپل آیدی نیاز دارد.

 

بنابراین برای سینک کردن اپل آیدی به اپل واچ باید ابتدا بر روی تنظیمات کلیک کرده و گزینه General را بزنید. حال به قسمت Apple ID رفته و اپل آیدی خود را به طور صحیح وارد کنید. در این مرحله باید به برنامه Find My دسترسی داشته باشید، زیرا برای پیدا کردن گوشی توسط اپل واچ و پیدا کردن اپل واچ توسط گوشی مورد نیاز است. به همین خاطر باید به اپل واچ این اجازه را بدهید تا برنامه را فعال کرده و از این طریق گوشی به آن متصل شود.

 

نحوه استفاده از iTunes و App Store از طریق Apple ID

 

برای استفاده از سرویس های اپ استور و آیتونز، باید از سایت اپل آیدی، اقدام به خرید اپل آیدی معتبر و دائمی کنید. با فعال کردن این دو برنامه می توانید علاوه بر دانلود موزیک و استفاده از سرویس موزیک اپل، برنامه های تلویزیونی و نرم افزارهای مختلف را نیز دانلود کنید. برای فعال کردن اپل آیدی در iTunes و App Store باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

ابتدا وارد تنظیمات گوشی اپل خود شوید.

بر روی گزینه iTunesو App Store کلیک کنید.

در این مرحله اطلاعات اپل آیدی و رمز خود را وارد کنید.

 

همچنین برای استفاده از آیتونز و اپ استور از طریق اپل آیدی در مک بوک های اپل، باید به صورت زیر عمل کنید:

 

ابتدا در تنظیمات مک بوک، بر روی گزینه iTunes کلیک کنید.

گزینه Sign In را انتخاب و اطلاعات اپل آیدی و رمز خود را وارد کنید.

 

* توجه داشته باشید که نمی توانید به طور همزمان از چند اپل آیدی برای استفاده از خدمات سرویس های iTunes & App Store استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از iCloud از طریق Apple ID

آیکلود، یکی دیگر از اصلی ترین قابلیت های محصولات اپل است که تنها راه فعال سازی آن، خرید اپل آیدی از سایت اپل آیدی است. در واقع قیمت اپل آیدی در سایت های معتبر بسیار مناسب بوده و می توانید با انجام یک خرید مطمئن از خدمات ارائه شده آن به راحتی استفاده کنید.

 

با فعال کردن سرویس آیکلود، استفاده از سرویس بکاپ، ریستور و همچنین حجم 5 گیگابایت به صورت رایگان در فضای ابری ذخیره سازی آیکلود برای شما فراهم می شود. همچنین دسترسی به بخش‌هایiCloud Photo Library و iCloud Drive و Family Sharing برای کاربران فراهم می شود.

 

Find My iPhone یکی دیگر از قابلیت های مهم است که تنها با خرید اپل آیدی، فعال می شود. این قابلیت یک ویژگی امنیتی در گوشی های آیفون است که برای ردیابی دستگاه در هنگام سرقت به کار می رود.در صورت فعال سازی ویژگی آیکلود از طریق اپل آیدی در آیفون و آیپد به صورت زیر عمل کنید:

 

ابتدا بر روی آیکون تنظیمات گوشی خود کلیک کنید.

بر روی گزینه iCloud کلیک کنید.

در این مرحله اطلاعات اپل آیدی و رمز خود را وارد کنید.

 

در صورتی که هنوز اقدام به خرید اپل آیدی نکرده اید، می توانید از سایت اپل ایدی این کار را انجام داده و از این طریق سرویس های اپل را فعال کنید.برای فعال کردن سرویس آیکلود از طریق اپل آیدی در مک بوک اپل باید به صورت زیر عمل کنید:

 

ابتدا گزینه Apple Menu را انتخاب کنید.

در این مرحله گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

حال اطلاعات اپل آیدی و رمز خود را به طور دقیق وارد کنید.

ترفند استفاده از اپل واچ بدون Force Touch

نحوه استفاده از iMessage و FaceTime از طریق Apple ID

برای فعال کردن آی مسیج و فیس تایم در آیفون به خرید Apple ID از سایت اپل ایدی نیاز دارید. در واقع سایت های معتبر اپل آیدی علاوه بر اپل آیدی معتبر و دائمی، آن را با قیمت مناسبی نیز در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

پس از خرید اپل آیدی و همگام سازی آن با iMessage و FaceTime می توانید از تمام خدمات آنها استفاده کنید. برای فعال کردن آی مسیج از طریق اپل آیدی مراحل زیر را انجام دهید:

 

بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید.

سپس گزینه iMessage را انتخاب کنید.

آیکون کنار آی مسیج را بر روی وضعیت on قرار دهید.

در صورت باز شدن پنجره پاپ آپ و درخواست اپل آیدی، اطلاعات و رمز آن را وارد کرده تا پس از تایید، سرویس آی مسیج برای شما فعال شود.

 

 مرحله فعال کردن فیس تایم در آیفون، آیپد و مک بوک نیز به همین صورت است:

 

پس از ورود به تنظیمات گوشی، بر روی گزینه FaceTime کلیک کنید.

 

پس از باز شدن پنجره جدید، اطلاعات اپل آیدی و رمز خود را به طور صحیح وارد کنید.

 

همچنین برای فعال کردن قابلیت گیم سنتر در آیفون و دستگاه های دیگر آن از طریق اپل آیدی، باید به صورت زیر عمل کنید:

 

ابتدا وارد تنظیمات آیفون و یا مک بوک اپل خود شوید.

گزینه Game Center را انتخاب کنید.

حال گزینه Sign In را زده و سپس از طریق اطلاعات اپل آیدی و رمز خود، مرحله لاگین را انجام دهید.

 

خرید اپل آیدی

 

همانطور که میدانید برای استفاده از خدمات دستگاه های اپل نظیر موبایل، مک بوک و آیپد و … نیاز به خرید اپل آیدی معتبر از سایت اپل یدی دارید. در واقع قیمت اپل ایدی در این سایت مقرون به صرفه تر بوده و با خیال راحت می توانید خرید خود را انجام دهید.

 

در عین حال، برای استفاده از اپل آیدی می توانید از اپل آیدی های آماده و کارتی که به راحتی در دسترس کاربران است، استفاده کنید. توجه داشته باشید که این اپل آیدی ها شامل یک ایمیل، پسورد و سه سوال امنیتی می باشد که به همراه پاسخ صحیح در اختیار کاربران قرار داده می شود. بنابراین پس از فعال سازی آن به راحتی می توانید از خدمات سرویس های اپل استفاده کنید.