پارس ناز پورتال

تستسترون بدن خود را بطور طبیعی افزایش دهیم

تستسترون بدن خود را بطور طبیعی افزایش دهیم

تستسترون بدن خود را بطور طبیعی افزایش دهیم 

تستسترون هورمونی است که در بیضه مردان و تخمدان زنان ترشح می شود و ترشح آن باعث ایجاد حس خوب و رضایت بخش در بدن میشود. سطح بالای تستوسترون باعث می شود که شما احساس بهتری داشته باشید. راه های طبیعی بسیاری برای افزایش سطح این هورمون حیاتی در بدن وجود دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

تستوسترون یک هورمون اساسی است که در درجه اول توسط بیضه در مردان و تخمدان در زنان ترشح می شود. اگرچه مقدار کمی نیز توسط غدد آدرنال در هردو جنس نر و ماده تولید شده است. این هورمون جنسی مردانه سبب افزایش استقامت در آقایان می شود و کمبود آن باعث ایجاد مشکلات فراوانی نظیر چاقی، پوکی استخوان، تحلیل عضلات و حتی ناتوانی جنسی می شود.

 

در جریان خون انسان سطح طبیعی تستوسترون بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ نانوگرم در هر دسی لیتر است با این حال با افزایش سن میزان آن کاهش می یابد. حتی در دهه ۳۰ از زندگی مردان این کاهش امکان دارد منجر به حمله قلبی شود.

 

ـ یکی از روش های طبیعی برای افزایش سطح این هورمون، انجام تمرینات ورزشی منظم است که افزایش تولید تستوسترون را منجر می شود. تمریناتی که تمامی ماهیچه ها را درگیر می کنند عبارتند از اسکات، پرس سینه، لانژ و پرس نظامی. این تمرینات افزایش سطح هورمون را سبب می شوند.

 

ـ وزنه برداری سنگین در سنین جوانی نوعی شک برای بدن بشمار می آید اما در دهه ۲۰ و ۳۰ از زندگی آقایان افزایش هورمون تستوسترون را باعث می شود که باید این حالت را حفظ کرد و از چاقی پرهیز نمود.

 

ـ ورزش کردن با شور و نشاط در سنین پایین دارای اهمیت است.اما استراحت و خواب شبانه منظم ( ۷تا۸ ساعت در شب ) را نباید نادیده گرفت. تغییر چرخه شبانه روزی خواب اثر بدی بر سطح هورمون تستوسترون خواهد داشت.

 

ـ اگر آقایان شکم بزرگ و برآمده ای دارند باید سریعا در یک برنامه کاهش وزن ثبت نام کنند. بدین علت که افزایش چربی بدن ، افزایش سطح استروژن را سبب می شود که این امر باعث کاهش میزان تستوسترون می شود.همچنین فراموش نکنید که گرسنه ماند در جهت کاهش وزن و مصرف کالری خیلی کم سطح این هورمون را در بدن کاهش می دهد.

 

ـ از مصرف بیش از حد کربوهیدرات پرهیز کنید.سعی کنید در حد متعادل حداقل کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را در روز تامین کنید. پروتئین به شکل گیری عضلات در بدن کمک می کند و این امر سبب می شود که تستوسترون در سطح بالایی قرار گیرد.خوردن پروتئین در حد نیاز در طول روز حدود ۱۶% از نیازهای غذایی بدن شما را تامین می کند.

 

ـ سعی کنید در جلسات ماساژ شرکت کنید این امر سبب آرامش ذهنی و جسمی شما شده و کاهش استرس را در پی خواهد داشت.یوگا و مدیتیشن نیز گزینه های خوبی برای دوری از استرس می باشند.زمانی که بدن شما سطح بالایی از استرس را تجربه می کند هورمون کورتیزول ترشح می کند که این امر کاهش سطح تستوسترون را در پی خواهد داشت.

 

ـ مصرف سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، گل کلم، تربچه، شلغم ، کلم و کلم بروکسل را افزایش دهید زیرا این سبزیجات کاهش هورمون استروژن را سبب می شوند.

 

ـ طی تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است که ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون می شود. در نتیجه حتی یک پیاده روی ۵ دقیقه ای در آفتاب نیز مفید خواهد بود البته به شرطی که بصورت روزانه انجام گیرد. فراموش نکنید که مکمل های روزانه ویتامین D هم موثر خواهند بود.

 

ـ همانطور که می دانید تستوسترون یک هورمون جنسی اصلی در مردان است که استقامت جنسی را بهمراه دارد. تحریک جنسی باعث تولید اکسی توسین، اندورفین و تستوسترون می شود.

 

ـ دانشمندان داشتن رابطه جنسی را حداقل یکبار در هفته توصیه می کنند زیرا این امر از کاهش سطح هورمون تستوسترون جلوگیری می کند.اکثر دانشمندان داشتن رابطه جنسی را در صبح توصیه می کنند که در نتیجه این هورمون به سطح بالایی می رسد.

 

ـ الکل باید در مقادیر محدود مصرف شود.زیرا این نوشیدنی می تواند بطور قابل توجهی سطح تستوسترون را کاهش دهد. پس در حد اعتدال الکل مصرف کنید.