پارس ناز پورتال

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیه

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیه

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیه

در حال حاضر گروه نظامی پ.ک.ک در جنگ علیه داعش نقش مهمی را ایفا می کند. خبرنگار بی‌بی‌سی توانسته برای اولین بار از یکی از اردوگاه‌های آموزشی پ‌ک‌ک در شمال عراق دیدار کند. در ادامه تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیه را مشاهده می کنیم.

 

ترکیه و چندین کشور دیگر پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌دانند. چراکه برای سه دهه است که نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) با نیروهای دولت ترکیه در جنگ هستند.

 

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهویان (سمت راست) ۲۰ ساله از اعضای ایزدی پ‌ک‌ک است. او می‌گوید که خیلی خوش‌شانس بوده که توانسته از دست پیکارجویان داعش به هنگام تصرف دهکده‌اش در منطقه سنجار در شمال عراق فرار کند.

 

ویان می‌گوید: “داعش بسیاری از ما را کشت. ما نباید ساکت بمانیم. اول برای آزادسازی سنجار به پ‌ک‌ک ملحق شدم، اما حالا می‌خواهم با حزب حاکم ترکیه بجنگم. می‌خواهم در تمام قسمت‌های کردستان بجنگم. من به هرجایی که فرماندهان پ‌ک‌ک نیاز داشته باشند، می روم.”

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهجنگ با داعش هزینه سنگینی برای نیروهای پ‌ک‌ک داشته است. پس از دفن اجساد 4 تن از فرماندهان پ‌ک‌ک در سوریه، این نیروهای پ‌ک‌ک برای بالابردن روحیه‌شان دسته جمعی می‌رقصند.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهئه وین 19 ساله یکی از دختران ایزدی از سنجار است. او به هنگام حمله نیروهای داعش به دهکده محل سکونتش به اسارت درآمد، اما پس از دو ماه موفق به فرار شد. ئه وین به جای این که به اردوگاههای پناهندگان برود، به نیروهای پ‌ک‌ک پیوست.

 

فرمانده او سفارش کرد که درباره اتفاقات دوران اسارتش از او چیزی نپرسیم. اما زخم ها روی صورت و دستهایش شاهدی بر اتفاقاتی بود، که برایش افتاده است. او حالا می گوید که آماده است با افرادی که او را به اسارت گرفته بودند، روبرو شود.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهیکی از نیروهای پ‌ک‌ک درباره برنامه‌های پ‌ک‌ک به افرادی که به این گروه پیوسته اند، آموزش می دهد. بیش از 40 هزار نفر از زمان آغازجنگ پ‌ک‌ک برای کسب استقلال از سال 1984 کشته شده‌اند.

 

در دهه 1990 میلادی، پ‌ک‌ک به جای کسب استقلال خواستار استقلال فرهنگی و سیاسی بیشتری شد.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهبخشی از نیروهای پ‌ک‌ک آماده رویارویی با داعش هستند، اما درگیری‌های اخیر با ترکیه و به ویژه حملات هوایی این کشور مشکلاتی را برای این گروه ایجاد کرده است.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهدر سال 2013 میلادی پ‌ک‌ک و دولت ترکیه برای ایجاد آتش‌بس به توافق رسیدند. اما این آتش بس ماه گذشته ظاهرا پس از کشته شدن دو پلیس ترکیه بدست پ‌ک‌ک شکسته شد. پ‌ک‌ک ادعا کرده که این دو پلیس در بمب‌گذاری در شهر مرزی سوروچ با داعش همکاری کرده بودند.

 

در جریان بمبگذاری در شهر سوروچ 32 فعال کرد کشته شدند. ارتش ترکیه در پاسخ مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق و همچنین مواضع داعش در نزدیکی مرز با سوریه را بمباران کرد.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهروکن 21 ساله از اقلیت ترکمن هشت ماه است که به همراه نیروهای پ‌ک‌ک در مناطق کوهستانی به سر می برد و خود را برای اعزام به مناطق جنگی آماده می کند.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهزمانی که تمرین در مورد افزایش مهارت های جنگی نیست زنان پ‌ک‌ک با دختران جوان عادی اشتباه گرفته می شوند. اما داستان این دختران جوان اصلا عادی نیست.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیه

روژهات قره قوش، یکی ازنیروهای پ‌ک‌ک است که به افرادی که به این گروه می پیوندند آموزش می دهد. او در زمانی که هزاران ایزدی برای فرار از دست پیکارجویان داعش به کوهها پناه برده بودند، در کوههای سنجار بود.

 

او تاکنون دوبار در میدان جنگ زخمی شده است. در حال حاضر او نمی تواند بجنگد، به همین دلیل در آموزش نیروهای جدید پ‌ک‌ک همکاری می کند.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهنارین جمشید، یکی از کردهای ترکیه است که 4 سال پیش به پ‌ک‌ک پیوسته. او می گوید: “از نظر پیکارجویان داعش زنان باید در خانه زندانی شوند و همانند یک ابزار جنسی با آنها رفتار شود. داعش از مستقل شدن زنان می ترسد”.

تصاویری از کمپ نظامی زنان پ.ک.ک ترکیهدر حدود 40 درصد از نیروهای پ‌ک‌ک زن هستند. هم مردان و هم زنان در رهبری پ‌ک‌ک حضور دارند. مردان و زنان پ‌ک‌ک در کنار هم می جنگند. روابط جنسی بشدت در این گروه ممنوع است.