پارس ناز پورتال

تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم چیست؟

تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم چیست؟

گاهی اوقات به چرخ خیاطی نیاز داریم که هم قیمت مناسبی داشته باشد، هم کیفیت ساخت و هم عملکرد در سطح قابل قبولی داشته باشد. معمولاً در چنین مواقعی فروشندگان چرخ خیاطی استوک را پیشنهاد می‌دهند؛ چرخ‌هایی که گفته می‌شود از نظر کیفیت در حد چرخ‌های صنعتی و از نظر قیمت ارزان‌تر از چرخ‌های خانگی هستند.

 

اگر دغدغه شما خرید چرخ خیاطی باکیفیت و خوش قیمت است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. می‌خواهیم «چرخ خیاطی استوک» را با چرخ خیاطی نو و دست دوم مقایسه کنیم و ببینیم کدامیک انتخاب بهتری هستند. پس فرصت را از دست ندهید و ادامه مطلب را دنبال کنید.

تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم چیست؟

چرخ خیاطی استوک چیست؟

اغلب مردم تصور می‌کنند کالای استوک یعنی کالای دست دوم، در حالی که این طور نیست. واژه استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنای «کالای در انبار» است، به همین دلیل در بازار چرخ خیاطی ایران، به بعضی از چرخ‌ها استوک گفته می‌شود. چرخ خیاطی استوک کالای کار کرده یا دست دوم نیست، بلکه کالاهای به فروش نرفته یا به‌اصطلاح «انبار شده» شرکت‌هایی مانند ژانومه، برادر و… است.

 

در اغلب موارد، چرخ‌هایی که به‌عنوان چرخ خیاطی استوک در بازار فروخته می‌شوند، تولیدات حدود 20 الی 50 سال قبل هستند که در انبار کارخانه‌های ژاپن یا امارات باقی مانده‌اند، اما به‌دلیل از بین رفتن بسته‌بندی، قدیمی شدن مدل و گذشت زمان زیاد، به کشورهایی مانند ایران فروخته می‌شوند. چرخ خیاطی استوک فاقد بسته بندی هستند و با قیمت بسیار مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

 

چرخ خیاطی‌های استوکی که در بازار ایران عرضه می‌شوند، از نوع چرخ خیاطی خانگی و چرخ‌های سر دوز استوک ساخت کشور ژاپن و برندهای برادر و ژانومه هستند. در بین این برندها معمولاً کیفیت ساخت و قیمت چرخ خیاطی ژانومه استوک از مابقی برندها بهتر است. تیکمیش یکی از فروشگاه‌های معتبر و مطمئنی است که چرخ خیاطی استوک ژانومه می‌فروشد.

 

ویژگیهای چرخ خیاطی استوک

همان طور که پیش‌تر گفتیم، چرخ خیاطی استوک کیفیت و کارایی بالایی دارد و در عین حال نسبت به چرخ‌های نو و آکبند ارزان‌تر است. ولی اگر بخواهیم ویژگی‌های چرخ خیاطی استوک را به‌طور کامل شرح دهیم، عبارتند از:

 

1- مدل‌هایی قدیمی معمولاً پیچیدگی خاصی ندارند، در نتیجه کار کردن با آنها راحت‌تر است

 

2- چرخ‌های استوک از نظر کیفیت و کارایی قطعات از مدل‌های جدید بهتر هستند

 

3- چرخ خیاطی‌های استوک ظاهر زیبا و ساده‌ای دارند

 

4- امکان فروش و نقدشوندگی چرخ‌های استوک نسبت به مدل‌های نو بیشتر است

 

5- این چرخ‌ها در فروشگاه‌های معتبر دارای ضمانت اصالت و گارانتی هستند

تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم چیست؟

10 تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم

تا این بخش از مطلب متوجه شدیم که چرخ‌های استوک، چرخ‌های کار کرده یا دست دوم نیستند. بلکه مدل‌های نو و قدیمی هستند که به بازار کشورهایی مانند ایران صادر می‌شوند. اما در ادامه می‌خواهیم ببینیم این چرخ‌ها چه تفاوت‌هایی دیگری با چرخ‌های نو و دست دوم دارند؟

 

1. چرخ‌های استوک فاقد بسته بندی هستند

چرخ‌های استوک برخلاف چرخ‌های نو و آکبند، بسته بندی ندارند. بسته بندی این چرخ‌ها در گذر زمان مستهلک شده، به همین دلیل چرخ‌های استوک بدون بسته بندی فروخته می‌شوند که در این مورد می‌توان گفت شبیه چرخ‌های کارکرده یا دست دوم هستند.

 

2. عملکرد چرخ‌های استوک در حد چرخ نو و آکبند است

چرخ‌های استوک از نظر عملکرد مانند چرخ‌های نو و آکبند هستند، یعنی استفاده نشده‌اند. در حالی که چرخ‌های دست دوم چند سال کار کرده‌اند و احتمالاً تا حدودی مستهلک شده‌اند. فقط باید دقت کنید که برای خرید چرخ خیاطی استوک، به فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. چون ممکن است چرخ خیاطی دست دوم و کار کرده را به‌عنوان چرخ استوک به شما بفروشند!

 

3. از نظر کیفیت ساخت عالی هستند

با توجه به اینکه در گذشته قیمت قطعات و مواد اولیه مانند چند سال اخیر گران نبود و تولیدکنندگان تلاش می‌کردند از بهترین قطعات موجود در بازار استفاده کنند تا کالای آنها سال‌ها دوام داشته باشد، مدل‌های قدیمی یا استوک از کیفیت قطعات و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به مدل‌های جدید برخوردار هستند. در این مورد مدل‌های جدید اصلاً قابل مقایسه با چرخ‌های قدیمی نیستند.

 

4. عملکرد ساده و آسانی دارند

کار کردن با چرخ‌های استوک و قدیمی هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و در مقایسه با چرخ‌های نو و جدیدی که وارد بازار شده‌اند، آسان‌تر است. چرخ‌های جدید تنوع مدل بالاتری دارند، ولی کار کردن با آنها برای همه راحت نیست و حتی گاهی لازم است آموزش ببینید. 

 

5. طول عمر و دوام بیشتری دارند

آلیاژی که در ساخت بدنه چرخ‌های استوک استفاده شده در مقایسه با آلیاژ بدنه چرخ‌های جدید سنگین‌تر و البته با دوام‌تر است. به همین دلیل چرخ‌های استوک دوام و عمر بیشتری دارند.

 

6. قیمت آنها مقرون به‌صرفه و اقتصادی است

چرخ‌های استوک نسبت به چرخ‌های جدید قیمت کمتری دارند. در واقع هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در مقایسه با کالای باکیفیتی که دریافت می‌کنید کاملاً مقرون به‌صرفه و اقتصادی است.

 

7. چرخ‌های استوک نقدشوندگی بهتری دارند

برخلاف چرخ‌های دست دوم که مستهلک هستند یا چرخ‌های نو که با باز شدن بسته بندی، با قیمت پایین تری از شما خریداری می‌شوند، چرخ‌های استوک با گذشت زمان همچنان ارزش خود را حفظ می‌کنند و می‌توانید به‌راحتی آنها را بفروشید.

 

8. قطعات چرخ‌های استوک کاملاً قابل تعمیر و تعویض هستند

کلیه نمایندگی‌های شرکت ژانومه خدمات تعمیر و تعویض قطعات چرخ‌های استوک را هم ارائه می‌کنند. بنابراین نگرانی از بابت تعمیرات دستگاه یا عوض کردن قطعات آن وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید، قطعات نو و آکبند چرخ‌های استوک در اغلب فروشگاه‌های قطعات چرخ خیاطی صنعتی و خانگی وجود دارد.

تفاوت چرخ خیاطی استوک با چرخ خیاطی نو و دست دوم چیست؟

چرخ خیاطی استوک بخریم یا نخریم؟

در مجموع محصولات استوک، مانند چرخ خیاطی ژانومه استوک از کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات جدید برخوردار هستند. همچنین تجربه سایر خریداران ثابت کرده که چرخ خیاطی استوک از نظر ارزش ریالی دقیقاً همگام با رشد قیمت‌های سایر کالاها، رشد می‌کند و هر زمان لازم باشد می‌توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید و نقد کنید.

 

در حالی که چرخ‌های نو و آکبند در صورت باز شدن بسته بندی، به سختی و با قیمت کم فروخته می‌شوند.اگر طرفدار چرخ‌های باکیفیت با طرز کار ساده هستید، می‌توانید به سراغ چرخ‌های استوک بروید. ولی اگر دوست دارید یک چرخ نو با مدل دوخت های متنوع داشته باشید، بهتر است به سراغ مدل‌های جدید چرخ‌های خانگی بروید.

 

بهترین فروشگاه آنلاین چرخ خیاطی استوک کجاست؟

برای خرید چرخ خیاطی استوک، ما فروشگاه اینترنتی چرخ خیاطی تیکمیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تیکمیش نماینده رسمی برندهای معتبر ژانومه، کاچیران، مارشال، جک، رویانگ و جانتک و عرضه کننده انواع چرخ خیاطی استوک ژانومه است.

 

برای بررسی محصولات و قیمت‌ها فقط کافی است به نشانی https://tikmish.ir/ مراجعه کنید. تیکمیش کلیه محصولات خود را با گارانتی اصالت کالا و چرخ های استوک را با 3 سال گارانتی و 10 روز ضمانت مرجوعی کالا ارائه می‌کند.